Yin - Yang ve Kadın - Erkek

Taaa M.Ö 2800'lü yıllara dayanan Yin-Yang felsefesi karşıtlıkların ilişkilerini ortaya koyar. Yin olmadan Yang olmaz. Kadın - Erkek ilişkisini de bu guruba dahil edebiliriz. Biri olmadan diğerinin bir anlamı yok. Ama bir arada da olamıyorlar. Tıpkı Gece-Gündüz gibi. Gece olmadan gündüzün, gündüz olmadan da gecenin varlığından söz etmek mümkün değil. Gece olduğunda gündüz, gündüz olduğunda da gece olamıyor. Kadın - Erkek ilişkisinde bu dengeyi alt-üst eden tek kavram AŞK.


Gündüzün içindeki karanlık, gecenin içindeki aydınlık gibi AŞK. Gündüz en koyu karanlığımız yani gölgemiz, güneşin en güçlü olduğu anda belirir. Karşıtlık, zıt kutuplardır bu felsefenin uğraşı alanı. Kutuplar hem birbirini besler yaşatır hem de karşılıklı olarak tüketirler. "Ömrümü yedin be aşkım" tanıdık geldi mi?


AŞK için yin ve yang felsefesinden verebileceğim en güzel örnek mumdur. Parafin ve ip birlikte yanarak alevi besler canlı tutar. Ama aynı zamanda alev ipi ve parafini bitirir. Sonunda her ikisi de bittiğinde ALEV de bitecektir.


Tıpkı insanlar gibi. Kadın - Erkek AŞIK olup yanar, tutuşurlar. İkiside bittiğinde AŞK bitmeli ama pratikte birinin "BİTTİ" demesi yeterli oluyor. Yoksa bu aşk mı bitiriyor kadınla - erkeği?


Sizce Yin mi Kadını temsil eder? Yang mı? Aşkın siyah tarafı kimdir, beyaz tarafı kimdir?



Yin - Yang ve Kadın - Erkek
Cevapla