Kendi deneyimlerimden yola çıkarak söyleyebilirim ki; bazen size zararı olan bir sevgiliyi kabul etmek ve bununla yüzleşmek çok zor olabilir. Ne de olsa; kadın erkek ilişkileri gayet masum bir şekilde başlar ve aşk bizi kör, aptal, mantıksız bir hale getirebilir.
Sağlıksız bir ilişkinin ortasında kaldığınızı kabul etseniz bile, o ilişkiden nasıl kurtulacağınız konusunda bir fikriniz olmayabilir. Kendinizi çıkmaz sokaklarla dolu bir labirentte gibi hissedersiniz. Her ilişki emek, duygusal enerji ve zaman ister. Bunları severek feda ettiğiniz partnerinizin aslında sizin düşmanınız olduğunu kabul etmek zor olacaktır. Ayrılık kötü bir deneyim biliyorum ama etrafınızda aşağıdaki davranışlara sahip bir sevgili varsa, uzaklaşın ve iyileşmek için kendinize zaman ayırın.
Yanındayken kendiniz olamazsınız

Sevgilinizin yanında %100 kendiniz olabilmelisiniz ve o da bundan rahatsız olmamalı. Eğer beraberken davranışlarınızdan, konuştuğunuz kelimelere kadar her zamankinden daha özenli davranıyorsanız ya da sizinle dalga geçiyorsa bu uzaklaşmanız gerektiğini gösteren ciddi bir işarettir.
Davranışlarının sorumluluğunu almaz

Kötü hissettiği için sizi mi suçluyor? Haksız olduğunu kabul etmiyor, kavga ettiğinizde kendi yaptıklarından dolayı özür dilemiyor mu? Başarısızlıkları için öğretmenini, patronunu, ailesini, sizi mi suçluyor? Eğer öyleyse, hem partneriniz hem de ilişkiniz zehirli demektir. İnanın bana, kaç defa söz verip her şeyi yoluna koyacağını söylemiş olsa da bunu asla gerçekleştirmeyecektir. Zamanınızı onun için harcamaya değmez.
Size isimler takar

Herkes partnerine isim, lakap takabilir bu normaldir tabii ki. Ama bazı çiftlerde bu olay biraz daha sert kelimeler kullanılarak yapılır. Partnerinizin size yakıştırdığı lakap ya da isimler yüzünden öz güveniniz zarar görüyorsa ve bunun farkındaysanız, UZAKLAŞIN! Örnek olarak; giydiğiniz bluz hakkında erkek arkadaşınız hak etmediğiniz sıfatlar kullanarak çıkartmanızı istiyorsa karşınızda toksik insan var demektir. Ne giyerseniz giyin, partneriniz size o şekilde hitap edemez.
Sizinle ciddi konularda konuşmak istemez, bunu denediğinizde sinirlenir

Uzun süredir devam eden ilişkilerin bir parçası da partnerinizle özellikle önemli konularda konuşabiliyor olmanızdır. Beraber bir hayatı paylaşmak, gelecek planları, seks hayatınız, finans gibi konularda konuşmak istediğinizde sinirleniyorsa, sizi susturmaya çalışıyorsa, konuyu kapatmak istiyorsa, bağırıp çağırıyorsa; bu o ilişkinin zehirli olduğunun göstergesidir.
Konuşmaya ikna ettiğinizde, sizin haricinizde şeylerle ilgilenir

Siz onunla konuşmaya çalışırken mesajlaşıyor, etrafıyla ilgileniyorsa, daha da kötüsü bu tür ciddi konuları sadece telefonda ya da mesaj yoluyla sizinle çözmeye çalışıyorsa alarmlar çalıyor demektir. Ayrıca, partnerinizle konuşmak fikri size aynı odada bulunduğunuzda güvenli gelmiyorsa bu da hiç sağlıklı bir işaret değildir. Partnerinizden korkmamanız gerekir.
Sizinle dalga geçer, aşağılar

Partneriniz; vücudunuz, işiniz, fikirleriniz, nasıl yürüdüğünüz, nasıl konuştuğunuz hatta seks performansınızla dalga geçiyorsa arkanıza bile bakmadan kaçın! Partneriniz size büyük ihtimalle şaka yaptığını, sizinle uğraşmayı sevdiğini söyleyecektir ama durum her zaman o kadar basit değildir. Saygı görmediğiniz bir ilişkiyi devam ettirmek için sakın ısrarcı olmayın. Çünkü yüksek ihtimalle, zaman geçtikçe durum daha kötüye gidecektir.
Değişime direnirler

Sağlıklı ilişkilerde, birbirinize olgunlaşmak ve büyümek adına destek olmak, hayatın karşımıza çıkardığı senaryolara göre değişimi kabul etmek çok önemlidir. Partneriniz, değişime kapalıysa, sizin hem kişisel hem profesyonel anlamda ilerlemeniz konusunda cesaretinizi kırıyorsa, o zehirli bir sevgilidir.
Zamanla daha sahiplenici olurlar

Uzun zamandır biriyle beraberseniz, kıskançlık ve sahiplenmenin şiddeti zamanla azalmalı, artmamalı. Her şey kararında güzel unutmayın. Birbirinize güveniniz arttıkça, ilişkide kendinizi daha güvende hissetmelisiniz. Eğer sevgiliniz gittikçe daha kıskanç oluyorsa ve sahiplenme duygusu hastalıklı bir hal aldıysa, kendinize bir iyilik yapıp o ilişkiyi bitirin.
Duygular yoğunlaşır ama iyi anlamda değil

Romantik kitaplar ve filmler duygusal yoğunluğun iyi bir şey olduğunu anlatabilir ancak bu tutku ve aşk ile eşit bir his değildir. Her ilişkinin iniş çıkışları olacaktır. Sıkıcı bir ilişkiniz olsun demiyorum, anlatmak istediğim sürekli kavga edip barışıyorsanız bu sağlıklı değildir. Bu duygu yoğunlukları sizde sürekli stres yaratıyorsa, akıl ve beden sağlığınız için ilişkinizi geride bırakmanız en iyisi olacaktır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar