Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Selamlar herkese, ben de çok tartışılan bir konuya dahil olup fikirlerimi yazmak istedim :) Tabii günümüz şartlarını ve kültürünü değerlendirerek fikirlerimi yazacağım için bize özgü genellemeler olacak. Kendim bu fikirlere katılmayabilirim ama böyle gelmiş böyle gider ve bunların bana göre nedenleri var :) O zaman başlayalım.

1. İlk buluşmada kadınlar genelde hesap ödetmeyen erkeğin hanesine bir artı atar; bunu ince bir davranış olarak kabul ederler.

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Kısaca hanenize bir artı yazmak için bu önemlidir.

2. Genel algı buluşmalarda hesabı erkek öder olduğu için kadınlar hazırlıksız yakalanabilir, ilk buluşmada hesap ödeme konusunu mevzu etmek kadını rencide edecektir.

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Sonraki buluşmalarda zaten birbirinizi tanıyacağınız için sorun olmaz.

3. Toplum baskısı kadınların nasıl davranması gerektiğini önceden belirler, "kadınlar şunu yapsın, bunu yapsın" diyenler yüzünden kadın zaten elini cebine atmaya çekinir durumdadır.

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Bence hesabı birlikte ödeyelim mi diye teklif edilebilir ama çoğunlukla kadınlar bunu teklif etmeye de çekinir.

4. Maalesef böyle yetiştiriliriz; genetik kodlarımızda erkeklere güzel görünmeye uğraşmak ve kadınlara eli açık olmak vardır.

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Kültür meselesi yani biraz.

5. "Para" muhabbeti ilk buluşma için oldukça çirkindir, ödemek isteyen kadın zaten el altından bunu yapar. Eğer yapmıyorsa erkeğin de "birlikte ödeyelim" demesi kabalık olarak algılanır.

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?

Yani bence bunun muhabbetini açmayı da ne yaparsanız yapın :)

Zaten artık devir değişiyor, kadınlar bu konuda daha bilinçli davranıyor ama yine de bu klişe algıyı yıkmak kolay değil. O nedenle ilk buluşma için erkeklerin hesabı ödeyeceğini bilerek yol alması bence mantıklı bir hamle olur. Sonraki buluşmalarda zaten para mevzuları da konuşulabilir. :)

Okuduğunuz için teşekkürler ❤

Erkeklerin Kara Bahtı Kör Talihi: İlk Buluşmada Hesabı Niçin Erkek Ödemelidir?
Cevapla