Her zaman kuralların patronu olun! Fakat, ilişkilerinizde kuralların patronu, siz ve karşınızdaki olsun!

Bazı ilişkiler de gözlemlediğim kadarıyla, katı kurallar mevcut. Bir taraf her zaman onun söylediklerinin geçerli olmasını ister ve kurallar koyar. Karşı taraf kural sevmez ve iki tarafın da düşüncelerin geçerli olmasını istediğini söyler. Hal böyle olunca, ilişkide kuralları bir kişi koymamalı, aksine iki tarafta ilişkilerinin güzelleşmesi için ortak kurallar koymalı. Peki, sadece bir tarafın kuralları ile ortak kuralların geçerli olduğu ilişkide hangi sorunlar olur? Keyifli okumalar!
''Hey, seninle konuşmak istemiyorum. Git buradan!'' demek yerine, ''Bu konuyu sonra konuşalım.'' diyerek ilişkiyi güzelleştirin!

Kavga ya da tartışma anında, kuralları ağır basan taraf karşı tarafı ya başından savmayı ister, ya da orayı bir an önce terk etmeyi ister. En doğrusu, kuralları bir tarafa bırakıp konuşma kuralını devreye sokmak ve her iki taraf için de zaman istemek.
''İlişkide kendi kurallarımı kendim koyarım ve istediğimi yaparım!'' değil, ''Kurallar her zaman geçerli değil. Her şeyi birlikte yapabiliriz.'' deyin!

Kuralları sadece bir tarafın koyması sizce ne kadar mantıklı? Bir taraf ilişki kurallarını belirlediğinde, ilişki sürecinde sadece o mutlu olur. Kurallar tek başına alınmak yerine, her iki taraf da kural belirlemeli ve uymalı!
''Sana böyle olacağını söylemiştim, ilişkinin kurallarını bil!'' demek yerine, ''Beni dinle ki, tekrar hataya düşmeyelim.'' diyebilirsiniz!

''Kuralsız ilişki olmaz mı?'' diye düşünen üye arkadaşlarım olabilir. Tabii ki olur! Fakat, bir ilişkiye kural koyulacaksa, iki tarafın da ortak kurallar koyması taraftarıyım. Kuralları her zaman karşı tarafa bozuk plak gibi tekrarlamak yerine, ''Bak, ikimizin belirlediği kurallar var. Aynı hataya düşmeyelim.'' diyebilmek, her zaman daha mantıklıdır.
''Bu benim kuralımda yok. Çok yiyorsun artık hiçbir yere sığmayacaksın!'' değil, ''Yeni bir kural oluşturup spora gitmeye ne dersin?'' diye sorun!

Bir insanı vücudu ve kilosuyla iğnelemek oldukça can sıkıcı bir hareket. Hele ki, kilo ile ilgili iğneleyici lafları sevgilinize söylüyorsanız, hemen bu sözlerden vazgeçin! Kurallara kilo ile ilgili bir madde koymak oldukça absürt. Karşı tarafın kilosundan rahatsız oluyorsanız, iğnelemek yerine ona spor teklifinde bulunun. Eminim, hem güzel vakit geçireceksiniz hem de, karşı tarafın kalbini kırmamış olacaksınız.
''Kurallarla hiç aran yok, bilgisizsin!'' diyerek aşağılamak yerine, ''Yanlış anlamış olabilirsin.'' diye sorun!

Karşı tarafı sürekli aşağılamak, onurunu ve karakterine ters düşecek cümleler söylemek, en büyük harekettir. Bu aşağılayıcı cümleler hiç bir kuralda yer almaz arkadaşlar! Eğer aranızda bir yanlış anlaşılma olmuş ise, her iki tarafı da incitmeden sakin cümleler kurun!
''Hiçbir şey yaptığın yok, kurallara uy!'' değil, ''Bana yardım eder misin? Böylelikle işimiz hemen biter.'' diyebilirsiniz!

Aslında başlıktaki iki cümle aynı fakat, anlamları çok farklı! Bazı cümleler aynı olabilir veya karşı taraf sizin gibi anlamayabilir. Sinirli bir şekilde, ''Kural koydum, onlara uymak zorundasın!'' ya da ''Beraber kural koyduk, onlara uymazsan dediklerin geçerli olmaz!'' yerine karşı taraftan yardım konusunda destek isteyebilirsiniz. Unutmayın ki, kurallar bazen ilişkiyi rayına koysa da, bazen dönülmez yollara sokabiliyor. Kurallarınızın bir yere kadar olması dileğiyle!
Keyifli günlere...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar