Aracım 1.3 Doblo. Kışın bazı araçlarda hafif duman çıktığını söylüyorlar. Benim arabada yok. Yani en son 2 hafta önce sabah çalıştırdığımda, hafif duman attı. 2 dakika sonra kesildi. Normal mi?
3 ay
Kışın sabahları dizel aracın egzozundan hafif beyaz duman çıkmaması genellikle normaldir; çünkü soğuk havada motor çalışırken görülen beyaz duman çoğu zaman yoğuşmadan kaynaklanır. Eğer hiç beyaz duman çıkmıyorsa bu, motorun yanma veriminin iyi olduğunu ve yakıtın tam yandığını gösterebilir. Ancak yoğun ve sürekli beyaz duman varsa bu bir arızaya işaret edebilir.
Kış sabahları dizel motorların hafif beyaz duman atması gayet normal 😊 Soğuk havada yakıt tam yanmıyor ve egzozdan buhar gibi çıkıyor. Senin Doblo’nun sadece ilk çalıştırmada biraz duman atıp sonra kesmesi motorun sağlıklı olduğuna işaret ediyor 🚗✨ Düzenli bakım yaptığın sürece gönlün rahat olsun.
Benin araba da duman çıkmıyor genellikle sorun orada.
O zaman motorun tertemiz yanıyor demektir 😎🚗✨ Merak edilecek bir durum yok gibi görünüyor.
Cevap
2Cevap
Mavi duman yağ yakıyor olmamasi motorun sağlıklı olması demektir
Hiç duman yok.
Fazla kurcalama o zaman
Yalnız mazot kokusu oluyor
Araba çalışıp yürüyorsa sıkıntı yok
Normal sağlıklı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?