Herkes lüks ve pahalı araç hayali kurarken, ben neden mütevazı araçlardan yanayım? Hiç merak ettiniz mi?

KS'de sorulan hayalinizdeki araba sorusuna gelen yanıtların neredeyse tamamına yakını lüks ve pahalı araçlardan oluşuyor. Hayalimdeki araçlar nedense 2006-2016 yılları arasında. Bir araç 80'li yılların klasiği. Neden son model, lüks ve pahalı araçlara meraklı olmadığımı merak edenler olursa sebeplerini burada açıklayabilirim. Tüm KScan dostları bilgilendirmek amacıyla bu soruyu sormuş oldum.
Öncelikle en önemli sebebi işitme engelliyim. Yakında ehliyetimi yenileyeceğim; ama şu anda eski tip özürlü (H) sınıfı ehliyetim var. Bu ehliyetimle 1950 cc ve üzerindeki motor hacmindeki tüm araçları kullanmam yasak. Belki yanlış biliyorum; ama nedense motor hacmindeki takıntım her zaman en üst 1,9 LT'ye kadardır. Örn. "Aşiret paket" denen 2.0 LT'lik Volkswagen Passat'ı kesinlikle kullanamam. Polis yolda çevirirse, motor hacminden ceza yazar düşüncesindeyim. 2,0 LT'nin altında olduğundan dolayı eski model 1,9 DTi Renault Megane-1'i çok rahat kullanabilirim. İkinci sebebi ise bütçe. Malum Dolar ve Euro ikide bir yükseliyor. Bu yükseliş nedeniyle, pahalı ve son model araçlara gözüm gitmemeye başladı. Engelli indirimi sadece %90 ve üzeri fiziksel engellilere ve %45 ve üzeri gazilere verilirken, sadece işitme cihazı takıp, su gibi akıcı konuşan bana araba verilmemekte. Bu yüzden 2. el araç almayı ömür boyu sürdüreceğim. Hafif pahalı araç (Hayalimdeki Skoda Superb ve Ford C-Max) olur; ama abartılı pahalı Maybach, Lamborghini gibi araçlar bana kesinlikle uymaz. En mütevazı aracımın klasik kambur kasa Tofaş Murat 131 Kartal olmasını isterdim. Araba alacak olan herkese Allah daha iyilerini versin.
Güncellemeler
+1 yıl
Sorum "Çok Süper Soru" seçildi. KS, sorumu vitrine almış. Teşekkürler KS.
Herkes lüks ve pahalı araç hayali kurarken, ben neden mütevazı araçlardan yanayım? Hiç merak ettiniz mi?
Cevapla