

Benzinde oktan farkı nedir, farklı oktan benzin kullanımı sorun açar mı?


çoğu benzin istasyonu bu farklılıkları kaldırdı.. tek çeşit benzin satıyor pek çoğu.. şöyle bir durum da var.. bizim ülkemizde, öyle çok aşırı güçlü motora sahip araçlar yok caddelerde.. aşırı yüksek vergilerden dolayı.. o tip araçlar genelde Amerikada oluyor.. onlara lazım öyle ekstra yüksek oktanlı benzinler.. yalnız şu var ki.. benzini shell den , akılı kelden alacasın diye de boşuna dememişler. opet ve shell den şaşmayacaksın.
Oktan sayısı ne kadar düşükse yanıcılıkta o kadar çoktur. Araba kitapçıklarında hangi oktan sayısına sahip yakıtının kullanılması gerektiğini açık bir şekilde belirtilir. Bu nedenle araç üreticisinin tavsiyesi dışına çıkmamak gerekir. Fazla oktan kullanılır ise yakıtın geç tutuşma riski ortaya çıkar, geç tutuşma sonucu ise erken tutuşmada olduğu gibi performans düşer ve motorun ömrü kısalır.
Motor’u küçük (2.0 litre gibi) performans araçlarda en çok işey yarıyor. O küçük motor’lar yüksek güç üretmek için yüksek basınçta çalışıyor. Yüksek başınç olan motor’da ne kadar yüksek oktan o kadar iyi. Diyelim 5.0L motor’lar (Mustang gibi) yüksek oktan’a çok ihtiyaç yok. Ben şahsen 99 oktan V power kullanıyorum, aracın sesinde ve gücünde fark oluyor.
Yüksek oktan benzin daha zor yanıyor ama yanınca daha çok ısı üretiyor.
Yakıtın saflığı ile alakalı bu. Benzinin oktanı ne kadar yüksekse, o kadar yüksek yanıcılığı olur, o kadar yüksek yanıcılığı olunca da daha fazla yanma ve daha fazla güç sağlar
Ama tek başına çok da fark etmez, motorun nasıl tasarlandığı ile de alakalıdır her 98 oktan benzin doldurulan arabada performans artışı olacak diye bir şey yok
Cevap
1Cevap
Kullandığın aracın kitapçığında kaç oktan diyorsa onu kullanman gerekir.
Düşük oktanlı kullanırsan vuruntu artar, motor yıpranır, performans düşer.
Yüksek oktan kullanırsan vuruntu azalır ama performans düşer.
Doğrusu aracının kitapçığında ne yazıyorsa onu kullanmaktır.
Genelde 95 oktan benzin aldığım için pek anlamıyorum.
Valla hiç anlamam. bana ne diyorlarsa onu alıyorum. :)))
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?