Gece yarısı gelen ÖTV artışı ile herkes şokta. :) Bu gece yayımlanan Cumhurbaşkanı kararı ile bugünden itibaren geçerli olmak üzere ÖTV oranları belirlendi. otomotiv ÖTV değişikliği
1600 cm3 silindir hacmine kadar, matrahı 85.000 TL’ye kadar olan araçlarda yüzde 45 ÖTV, 1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, matrahı 85.000 TL-130.000 TL arası araçlarda yüzde 50 ÖTV, 1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, matrahı 130.000 TL üzeri olan araçlarda yüzde 80 ÖTV uygulanacak.
1600-2000 cm3 arası silindir hacmi olan ve matrahı 170.000 TL’ye kadar olan araçlarda %130 ÖTV, 1600-2000 cm3 arası silindir hacmi olan ve matrahı 170.000 TL üzeri olan araçlarda %150 ÖTV, 2000 cm3 üstü silindir hacmi olan ve matrah sınırı olmayan araçlarda %220 ÖTV alınacaktır.
KDV ile birlikte en üst otomobil vergisi yüzde 277'e yükselerek açık ara dünya rekoru kırdı.
Ne düşünüyorsunuz, araba almak artık hayal mi?
Otomobillere ÖTV zamı yapıldı! Artık araba almak hayal mi oldu?
Hayal diyorsunuz ama bir ailede iki, üç araba var. Nasıl hayal bu anlamadım ki. Türkiye'de araba hep sıkıntı oldu, evet şimdi daha da sıkıntılı gibi görünüyor ama insanlar yine de alacaktır. Ben yurtdışından alacağım, umurumda değil. Buradakiler düşünsün. :DD
Zam değil güncelleme (!) Ahaha bu millete acımıyorum bile. Her ülke hak ettiği şekilde yönetilir. Bizim milletimiz de bunu hak ediyor. Bir daha oy verirken beyinlerini kullanmayı öğrenirler belki.
Geçen yıl bu zamanlarda bir e46 alırım diyodum şimdi şahin bile alamayız ikinci el piyasası da uçtu her yerden giriyor araba almak cidden hayal oldu. Piyasa düşer diyenlerde var onlarda hayal kuruyor 😂
Durmak yok yola devam 2023 dediklerinde siz güçlü bir ülke bekliyorsunuz ben çöken bir ülke görüyorum. Hakikaten bu saatten sonra durduramazsın da bu çöküşü.
Manipüle etme haberi zam değil ÖTV düzenlemesidir çok iyi oldu küçük hackback araçların vergisi düştü büyük 1600 lü araçların yükseltildi olması gereken buydu
Manipüle etme nedir ya 😂😂 sanki ötv zammı azmış gibi yani sırf oy veriyon uz destekliyonuz diye yani senin oy verdiğin partı diye senin sırtına binmesinie müsade edip razı kalıyorsun af edersin ama benim babam dahi olsa tanımazdım kendimi ezdirmezdim. Olacak şey değil ya burda sıfır aldığın mercedes c180 ile almanyada fransada o parayla s350 ye binersin üzerine 100 daha ekle S63 alırsın sen hala Manipüle etme diyon at gözlüğünüzü ne zaman çıkarıcanız?
Bu halk mikilmeye müstehak 👍 bir Alman politikacı şey demişti almanyada böyle birşey yapamaz Türk hükumeti çünkü 1 sonra ki seçim ayla ayakta duramazdı bunca zam ve vergi ile halk onu başta tutmazdı bu yüzden almanyaya böyle bir hükümxet kurulamaz asla diye
Eğer ki yerli araç togg'un pazar payını şimdiden arttırmak için atılan adımlarsa Ne ala :) yok değilse bu millet bıktı usandı artık 👍 İstanbul ve Ankara 'da atılan tokadın daha okkalısı genel seçimlerde atılır.
Türkiye de sanayi işletmeciliği ve sanayi üretimi az olduğu için yurtdışından bu ihtiyaç gideriliyor e yurtdışından alınan aracın maliyetide fazla oluyor doğal olarak
Olabilir sıkıntı yok lüKS araba merakı olanlar düşün sün bütçeme göre arabaya binmeyi tercih ediyorum sadce araba olarak değil telefon giyim de dahil büyük lüKS mağaza yerine lcw yetiyor kısacası herkes ayağını yorgana göre uzatsın kimse boyundan büyük işler peşinde koşup ayağı açıkta kalmasın
@nuluad olsun hurda olsa bile bir dünya para verip alıyorlar almayın kardeşim bu yasa geldim hiç bir araba eksikliği hissetmedim kimse almasın bak nasıl iniyor vergiler
Göreyim ben sizi o dogal gaz cıksın size ancak osuruk gazı düşer yaptıgı dogru şeyler yaptıgı yanlışları degiştirmez o gazın parasının yeri coktan belli diyorum emin olki gazıda daha pahalıya alcan
bence problem yok zaten zengin olan yine alıcak bisey degismiyo. fakir olanda zaten bu igrenc ulkede umudunu kaybetmis. olan orta halli zavallilara oluyo. ee araba kullanmasinlar çevreye faydali en azindan bisiklete yönelsinler. ben eskortum benim için sakso çektigim arabanin markasi pek onemli değil . parama bakiyorum. ama o serefsiz hukumet bunu bencilce yapiyor ve bunu dahada fazlasini görseler yinede oy vericekler zaten tayyip turkiyenin sonu olucak bana göre
Benim için hayal ama alacaklar çok olur yine nasıl olsa g. otlerinde don olmasa bile ağızlarında ekmek ceblerinde 5 kuruş para banka banka borçları olsa bile alırlar
sen niye cevap veriyorsun böyle cahile ya bu insanlar dar görüşlü düşünmeyi bilmiyorlar bile boş versene, hiç muhatap olmayacaksın böylesiyle, neymiş devlet dğşmanıymışız yok daha neler awq
Millet gider öğrenciyle part time çalışır bir kaç ayda altına arabasını alır, biz tam zamanlı eşekler gibi çalışıp ayağımızı yerden kesecek bir arabanın yıllarca borcunu öderiz.
2007 model kutu gibi bir araba 85 bin tl olmuş. Bu paralara araba alınmaz. 99 model corsa vardı bende 3 sene önce sanayii esnafı ile ahbap olmuştum sayesinde.
Eyvallah teşekkür ederim senin kutlu olsun Türkiye cumhuriyeti kuran Mustafa Kemal Atatürk dür seven ya da sevmeyen herkes saygı duymak zorunda dır ben onu bilir onu söylerim dünya bu liderler gelir geçer ama kalp kırmak kalıcı dır o yüzden benim Mustafa Kemal Atatürk saygım sonsuz şu var saygı duruşu diye üç dakika düdük çalarak saygı duruşu yapmam ruhuna bir fatiha üç ihlas okumak bence daha güzeldir liderler unutulmaz ama vatan asla bırakılmaz Türk boynu bükük kalmaz kalamaz
@ѕerѕerιαĸrep senin görüşüne saygı duyarım herkesin gazına gelmeyin derim siyasiler bugün var yarın yok siyasiler unutmaki yalan üfürür baki olan T. C dir