Merhamet insanı insan yapan en önemli duygudur. Merhameti olmayan bir insan her şeyi yapabilir. Merhametin simgesi olan annelerimiz, çocuklarını iyi bir insan olması için yetiştirirler, ama ne kadarı iyi insan olur bilinmez...
Peki siz merhametli misiniz? Zamanında canınızı çok acıtan birisi sizden merhamet dilediğinde eğer ona gerçekten merhamet edebiliyorsanız, merhametlisiniz demektir. Merhamet doğuştan mı gelir, merhameti olmayan bir çocuğa merhamet öğretilebilir mi?
Kız sen ne tatlış bir kızsın, ne güzel sorular soruyorsun böyle... Bir insanı değerlendirirken en önemli kriterimdir vicdanlı ve merhametli olması. Bir insanda bu ikisi yoksa onun insanlığına şüpheyle bakarım. Çocuğuma verdiğim en büyük değerler bunlar benim. Allah eksikliğini göstermesin. Bir arkadaşı ağlarken üzülmeyen, yemek yerken bir parçasını yanındaki hayvana vermeyen, hayvanlar için bahçede su kabını doldurmayan bir çocuk, büyüdüğünde de eksik insan olur. Günümüzde bencillik, benmerkezcilik, herkesin her şeyin en başında gelme gibi egosantrik özellikleri insanlar marifetmiş gibi sunsa da, ben o türlü insanların hayatımda olmasından çok rahatsız oluyorum. Allah bu tip insanlarla karşılaştırmasın, yoluma gelenleri de hayırlısıyla uzaklaştırsın inşallah. Amin...
Teveccühünüz rehberim ☺ Yaşadığım ve gözlemlediğim bazı olayları buradaki ailemle paylaşıyorum hepsi bu 😊 Söylediklerinizin her birine sonuna kadar katılıyorum. Amin..
Merhamet gösterilerek öğretilebilir. O duygu yaşatılarak, hissettirilerek öğretilebilir. Çünkü insan hissetiklerini unutmaz. Sözü okuyunca aklıma bir dizideki soru geldi: "Merhamet insanın yapacaklarının önündeki engel midir? Yoksa insanı insan yapan duygu mudur?" Bana göre her ikisi de. Bir de hadis-i şerif var tabi. "Yeryüzündekilere merhamet et ki göktekiler de sana merhamet etsin."
Merhameti bir çocuğa Peygamber efendimizi anlatarak öğretebiliriz şahsen ben öyle öğrendim. Merhameti, iyiliği, temizliği, saygıyı, sevgiyi, dürüstlüğü, güvenilirliği, sadakatı, şefkati, yardım severliği ve paylaşmayı sevmesi gibi bir çok güzel örneklerini anlatırız ve onun sünnetlerine uymaya dikkat ederiz işte o zaman hayatımız da en iyisi olamasak bile onun yolunda olduğumuz zaman doğru yapmama gibi bir şansımız yok. Bana küçükken halam hep anlatırdı o zamanlar kardeşim lösemi hastasıydı ailem kardeşimle hastanede kalırdı ben de halamla amcamlar da kalırdık.
Zor günler geçse de insan bir şeyler öğreniyor ve çok şükür ben her zaman Peygamber efendimiz böyle yapar mıydı diye düşünürüm ve onun ne kadar iyi olduğunu bilerek hep onun yolunu seçerim onun ahlakı kimse de yok...
Merhamet doğuştan gelmez merhamet her insanda vardir. ama karekter dogustan gelir bu karakter senin merhametini yönetir ya seni gittikce merhametini azaltir acimasizin teki yapar ya da seni cok merhametli bir insana ceviri ya da hayat hayatda insani bazen degistirebiliyor.(benim fikrimce boyle sizce nasil?
Merhamet organ gibidir. Ne sonradan konulan düzen tutar nede doğuştan geleni söküp atabilirsin. Çocuklara merhameti öğretmek ancak o merhameti gömüp saklamanın yanlış olduğunu , Ortaya çıkarmanınsa en doğrusu olduğunu öğretmekle yeterlidir. Bundan sonrası tamamen çocuğa kalmış.
Merhamet insanın içinde var olan bir çekirdektir. Empati ise herşeye herkese bedenen, ruhen ve psikolojik başka biri olabilmeyi sağlayacak saf ve berrak bir sudur. Merhamet çekirdeği ancak empati saflığıyla sulanınca filizlenir. Çekirdek yerini korur ancak erken sulanıp hiç sulanmaması gibidir, merhametli ve merhametsiz.
Çok önemli bir konu. Genelde aileler hayvan besleyerek bu durumu çözmeye çalışıyorlar ama bence sosyal projelere dahil olarak olabilir. Ama yaşları itibariyle çok çekiniyoruz. Merhameti öğretemiyorsakta, vampirli dehşet oyunlarından uzak tutmakta fayda vardır.
Merhamet duygusu yaşayarak öğrenir ama ailenin özellikle 18 yaşına kadar sıkı tutması lazım. Genetik durım da var açıkcası beyinde amigdala kısmı büyükse acımasız olur.
Beyindeki lobların iç kısmında sinirlerin oluşturduğu bir kısım tamamen duygusal şeyleri yönetir hani darbe alınca huyu terse dönebiliyor ya işte o amigdaladaki hasar olursa oluyor.
Önce kendim merhametli olurdum ki en iyi bize bakarak öğrenmiyorlar mı hayatı... sonra yaparak yaşayarak pekiştirmesine olanak sağlardım... her insanda vardır merhamet geliştirilir buna inanmak istiyorum...
Bu dünyada hakkimi helal etmeyecegin iki kişi var.. ikiside canimi çok acitti Birbirine kötülük yapan çok insanin olduğu bu dünyada hakkimi helal etmeyecegim iki kişiden dolayi merhametsiz sayilacaksam sayilayim
Merhamet bir duygudur insanin doğuştan sahip olduğu vicdan gibi zamanla değişebilir korelebilir bu duygular sonradan kazanılmaz küçükken merhametli ve vicdanlı bir birey olarak yetiştirirsen körelmez
Sadece merhamet değil kişinin bütün karakteristik özeklikleri zaman içinde ailesi, arkadasları ve etkileşimde olduğu bütün çevresi tarafından şekillenir.
Zaten merhametlidir her çocuk ama hep öyle kalacak diye bir sonuç da çıkaramayız maalesef. Merhametlilik kavramına ben birçok kez bıiu konuda rüştümü ispatlamışım :)
Merhamet herkesin içinde vardır herkes merhametlidir ama bazıları herkese merhamet gösterirken bazıları sadece işine gelene göstermektedir. Yani doğuştan geldiğine inanıyorum dışarıdan öğretilemez en fazla benimsetilebilir. Beeeeencee yaaani
Doğuştan gelmez. Yalniz bir ebeveyn çocuğuna sadece iyi davranışları öğreterek merhameti kazandırmaz. Bunun yanında ebeveynin kendisi de merhametli olmalı ki çocuğu onu örnek alabilsin.
Ana Sayfa > Çocuk & Ebeveyn > Sorular > Merhamet doğuştan mı gelir yoksa sonradan da öğrenilebilir mi? Bir çocuğa merhamet etmesini nasıl öğretirsiniz?
En İyi Cevaplar