Kızlar, Kürtaj mı olmalıyım yoksa Medabon hap ile mi düşük yapmalıyım?

İleri seviye Epilepsi hastasıyım ayrıca 3 yıldır ağır antidepresan ilaçlar kullanıyorum. Sonlandırmakta inat ettiğim hamileliğim için bugün doktora gittim ve 11 haftalık hamile olduğumu öğrendim. Doktor böyle gebelikler için , hamilelik süreci nöroloji ve kadın doğum uzmanı takibinde devam ettirilmeli ancak senin hamileliğinin sonlandırılması gerekiyor dedi. Hamilelikte epilepsi hastalığının önemli derecede dikkat isteğini ve ağır antidepresan ilaçlardan sonra sağlıklı bir şekilde doğum yapamayacağımı söyledi. Özellikle hamilelik döneminde metabolizma değişimleri, fizyolojik değişiklikler, hacim artışı, hormonal değişimler, uyku bozukluğu, stres ve kusma gibi durumlardan dolayı epilepsi nöbet sıklığı değişiyormuş. Bunu kaldıramayacağımı ve kullanılan ilaçların bebek üzerinde tetratojen etkisi olumsuz olurmuş. Aklımı ve vicdanımı dizginlemek için kullandığım sinir ilaçlarını çöpe attım ancak bu defa da çevreme zarar veriyorum. Çok zor durumdayım. Annelik duygusu ağır basıyor ama sakat bir çocuk doğurmakta istemiyorum. Doktorum Medabon isimli bir ilaç için bilgilendirme katoloğu verdi. Bu ilaçla kürtajdan daha sorunsuz ve sağlıklı bir düşük yapabileceğimi söyledi. İlk defa başıma geldiği için bir karar veremedim. Kürtaj olmaktan da korkuyorum açıkçası. Daha önce bu hapı kullanan birisi varsa yardımcı olabilir mi lütfen.!!
Kızlar, Kürtaj mı olmalıyım yoksa Medabon hap ile mi düşük yapmalıyım?
Cevapla