hiç kürt sevgilim olmadı mesela ben kürt olmama rağmen farklı kültürlerde anlaşmak daha kolay sanırım çünkü birbirine uyum süreci zaten tanışmayı kolaylaştırıyor
Bu durumun en büyük sebebi kültürel ve ailevi beklentiler aslında 🧡 Ev içindeki “erkek baskın olur, kadın uyum sağlar” kalıbı hâlâ çok yaygın. Aileler de “kızımız gidecek, yabancı kültüre alışamaz” diye daha korumacı davranıyor. Oğlan evlenirken “nasıl olsa kızı kendi düzenimize uydurur” rahatlığı var. Annelerin radarına takılmak, hava durumundan bile zor 😄👩👧👦
Ben evlendim kürt kadınıyla. Ailesi her haltımıza karıştı eski eşim de çok nankörlük etti ben de boşadım. Zaten bir Türk erkeğine kız vermeyi kendilerinden yüksek statüden bir erkek değilse ve eğer sağlam bir bağ kurma şansı olarak değerlendirmiyorlarsa karşı çıkıyorlar aşağılanma olarak görüyorlar. Kızlarına verdiği ekmeğin anasının içirdikleri süte kadar parasını isteyen namussuz bunlar.