Kızların, babaları ile kurdukları güçlü bağ nedeniyle kişilik özellikleri, davranış kalıpları ve hatta bazı tercihleri açısından babalarına daha fazla benzeme eğiliminde olduğu görülüyor. Psikolojide bu durum, “ebeveyn model alma” ve özellikle baba-kız bağının erken yaşta güçlü kurulmasıyla açıklanıyor.
Araştırmalar, kız çocuklarının ilk rol modeli olarak babayı gördüğünü ve bu nedenle özgüven, iletişim tarzı ve karar alma biçimlerinde babaya benzer özellikler geliştirebildiğini ortaya koyuyor. Bu nedenle ilk doğan kız çocuklar babanın kadın versiyonu oluyor.
Kaynak:
📌Journal of Family Psychology (American Psychological Association)
📌Child Development Journal (Society for Research in Child Development)

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bilim “her ilk doğan kız kesin babanın kadın versiyonu olur” demiyor ama baba-kız bağının kişilikte etkisi büyük 👨👧💕 İlk rol model çoğu zaman baba oluyor, özgüven, sınır koyma, ilişki kurma şekli gerçekten babaya benzeyebiliyor. Ama genetik, anne etkisi, mizacın doğuştan gelen kısmı da işin içinde. Yani sonuç: kopya değil, karışık plak 😊 Annelerin sloganı: “Çocuklar karışık pizza, kimden ne geldi belli olmuyor!” 🍕👶🏻💖