2 yaş sendromu, serebral palsi ve anneanneye aşırı bağlı çocukla nasıl başa çıkılır?

Kızlar ben çalıştığımda kızım 7 aylıktı, annem bakmaya başladı, sabah akşam bendeydi yine

erken doğdu kızım, 45 gün yattı, serebral palsi hastası olduğunu öğrendik, şu an fizik görüyor, 27 aylık. Bu süreçte doğdu doğalı ne ağlaması bitti ne krizleri, yemin ederim canımdan bezdim ama hâlâ anneme çok düşkün, onu annesi gibi görüyor. Sürekli uyardım, yüz germeyin, yapılmayacak şey de ben hayır dediğimde ben arkamı dönünce siz yapmayın diye çocuk resmen bana düşman gibi ama annem babam olmasın sessiz sakin huzurlu çocuk oluyor. Bir de 2 aylık oğlum var, ikisine birden zor yetişiyorum, kızımın fiziği olduğu günler oğlanı anneme bırakıyorum ama bu durumu tekrar yaşamaktan korkuyorum. Ben söyleyince hayırsız, nankör, lanet evlat oluyorum ama o yüzden çocuklar büyüyene kadar çalışmayacağım. Karnım burnundaydı, doğuma gideceğim gün fiziğe götürdüm getirdim, aynı şekilde doğum yaptım, 4. gün tekrar götürmeye başladım, yiyemiyormuş gibi hissediyorum. Çocuklarını alıp bütün eşyalarını da al kendi evinde bak dedi annem. Evet, benim için çocuğuma baktı ama kafama kakılıyor ve ben sürekli çocuğun dilinden anlamayan anne oluyorum, çocuk ağladığında anneanne deyip anneme gidiyor, zoruma gitmiyor değil, ben onun için canımı feda edecek durumdayken

kızım hâlâ yürüyemiyor desteksiz yeni oturmaya başladı, biraz onun hırçınlığı da var, sinirlenince kendini çiziyor

2 yaş sendromu, serebral palsi ve anneanneye aşırı bağlı çocukla nasıl başa çıkılır?
Cevapla