Bir doktor etrafta insanlar varken hamile misin diye soran meslektaşlarına tepki gösterdi.
"İnsanlar yanında erkek hasta varken regl olduğunu da söyleyemiyor."
"Bana herkesin içinde gebelik şüphesi var mı dedi."

Bir doktor etrafta insanlar varken hamile misin diye soran meslektaşlarına tepki gösterdi.
"İnsanlar yanında erkek hasta varken regl olduğunu da söyleyemiyor."
"Bana herkesin içinde gebelik şüphesi var mı dedi."

Bence özel alan ihlalidir. Tıpta ayıp olmazsa doktorla hasta arasında ayıp olmaz. Tutup da sıra bekleyen mahmut amca benim dün sevgilimle veya eşimle seviştiğimi bilmesin bir zahmet.
Aynısını kan vermeye kızılaya gittiğimde yaşamıştım. Bir tık kalabalık olduğı için kan alacak hemşire hızlı olsun diye formu benim yerime dolduruyordu sesli soraraktan. Yüksek sesle son 2 hafta içinde cinsel ilişki yaşadın mı diye sordu formdaki soruyu okuyaraktan. Utanç verici bir şey tabiki. Milletin içinde sorulacak soru değil bunlar. Özel hayat.
Herkesin içinde sorulacak şey değil çünkü. Soracaksan hasta mahremiyeti denen bir şey olduğu için odadan diğerlerini çıkaracaksin kapıyı da kapattiracaksin öyle soracaksın. Böyle şeyler herkesin içinde insanların yanında sorulmaz konu sağlık bile olsa.
Bence bu tür sorular kişinin mahremiyetine saygı göstermez, çünkü hamilelik gibi konular kişisel ve tıptır. Meslektaşlar arasında özellikle yanlış, profesyonel sınırları aşıyor. Herkesin kendi bedeni hakkında bildiği kadarını paylaşma hakkı olmalı.
Ben bazen soruyorum karnı şişmiş olanlara ki yer verebilmek adına. Özellikle toplu alanlarda... Bence bu suç olmamalı. Çünkü vicdanen iyilik. Ama iğneleme tarzı sormak saçmalık elbette
Çünkü bir kadının hamile olup olmaması hem tıbbi gizlilik hem de mahremiyet konusu. 🍼 Reglini, düşük yaptığını, kısırlık tedavisi gördüğünü ya da istemeden hamile kaldığını da herkesin ortasında söylemek zorunda değil. Bu soru, çok kişisel bir alana izinsiz dalmak gibi. Anne olunca anladım: Her karın gören, yorum yapmasın lütfen. 😄
Cevap
3Cevap
kimin sorduğuna göre değişir.
soru sorulmasını problem olarak görmüyor büyük ihtimal, hastanin herkesin icinde cevap veremeyeceğini cekinecegini düşünüyor. anadoluda doguda kadinlar hamileliklerini gizliyor ayıp buldukları icin. doktorun da bu sorulari herkesin icinde degil hastayla basbasayken sormasi gerekiyor ki açıkça cevap verebilsin, biz bu konulari rahatca konusabiliyoruz ama herkes ayni rahatlikta degil maalesef
Yanlış sayıldığını düşünmüyorum ama her sorumda sürekli hamile misin diye bir sürü yorum geliyor kör degilsin ya resimde görüyorsun daha ne demeye soruyorsun
Pedi siyah poşete koyan millet, başkasına hamileliğini soruyor. Komik.
Hamile misin sorusu paylaşmak istemediğin bir çok bilgiyi aslında onaylamış olman anlamına geliyor, evlilik dışı birliktelik, bakireliğin kaybedilmiş olması vb. O sebepten sadece bir soru değil hadsiz bir cümle bence sadece ( toplum içerisinde)
kimisine yanlış gelebilir bu durum. bence tamamen yetiştirilme tarzıyla alakalı
İlk yardımcı olarak müdahale ederken de ihlal yani kanuna bak be
Kimin nerede hangi amaçla sorduğu önemli.
Ne alaka ya vala ikktafa duydum
Doktor bu sorar
Bilmiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?