Erkekler kadın biyolojisini bilmeyip neden konuşuyor?

Burada sık sık 30–35 yaşındaki kadınlar için ‘menopoza girer’ gibi yorumlar görüyorum. Hayır arkadaşlar, bu doğru değil.
Normal şartlarda 30–45 yaş arası bir kadın menopoza girmez. Erken menopoz;
– doğuştan gelen genetik sendromlar,
– morbid obezite (sıradan kilodan bahsetmiyorum; 150 kilo ve üzeri),
– özellikle kanser tedavileri gibi istisnai durumlarda görülür.
Zaten erken menopoz, tüm menopoz vakalarının yalnızca %3’ünü oluşturur.
Üstelik kanser tedavisi öncesinde yumurta dondurma gibi seçenekler de vardır.
Gelelim doğurganlık meselesine:
Evet, yaş bir faktördür ama tek faktör değildir. AMH değeri çok belirleyicidir.
Bazı kadınlar genç yaşta bile yıllarca hamile kalamazken, bazı kadınlar 30 yaşında evlenip 3–4 çocuk doğurabilir.
Down sendromu konusu da abartıldığı kadar dramatik değildir.
25 yaşında risk yaklaşık 1200’de 1 iken,
37 yaşında 900’de 1’dir. Artar ama ‘felaket’ değildir.
Ayrıca hep kadın yaşı konuşuluyor ama baba yaşı da önemlidir.
35 yaşından sonra spermde genetik bozulmalar artar.
20 yaşındaki bir babaya kıyasla, 40 yaşındaki bir babanın çocuğunda otizm riski 4 kat daha fazladır.
Ve önemli bir detay: Otizm, Down sendromu gibi anne karnında tespit edilemez; tanı için çocuğun en az 48 aylık olması gerekir.
Özetle:
Kadın bedeni hakkında kulaktan dolma bilgilerle konuşmayın.
Bilgiyle konuşun, kulaktan dolma değil!

Erkekler kadın biyolojisini bilmeyip neden konuşuyor?
Cevapla