Yeni doğan bebeğin o mis kokusu her annenin içini titreten burnuna kazınan o mis koku… Aslında biyolojik bir mucize Araştırmalara göre bu özel koku doğumdan sonraki ilk altı hafta içerisinde en yoğun haliyle hissediliyor Bebeğin cildindeki özel salgılar onu tanımamız ve içgüdüsel olarak bağ kurmamıza yardımcı olur Bu koku annelerin beynindeki bağ kurma mekanizmasını harekete geçirir yani sadece duygusal değil biyolojik olarak da bağ kurmamıza sebep olur. Zamanla bu koku silinse de annelerde bıraktığı iz asla silinmiyor… 🥰🌸
Hiç yeni doğan bir bebeği kokladınız mı? Bu kokuyu tarif edebilir misiniz?
Hiç yeni doğan bir bebeği koklamadım ama o kokunun nasıl bir huzur taşıdığını tahmin edebiliyorum. Temiz bir sayfa gibi, dünyaya henüz dokunmamış bir masumiyet gibidir muhtemelen. İnsanların o kokuyu tarif ederken yüzlerinde beliren tebessüm bile anlatıyor her şeyi. Saf, tertemiz, kalbi durduran bir sadelik. Belki de o koku, insanın unuttuğu en saf hâlini hatırlatıyordur; kirlenmemiş, korkmamış, sadece var olmanın sessiz huzurunu taşıyordur.