İnanç, ahlak, sevgi, saygı, sadakat, anlayış bunlar tamam. Peki insan anne veya baba olabilecek potansiyele bakıyor mu? Ya da bir insanın iyi anne/baba olabileceği nasıl anlaşılır?

İnanç, ahlak, sevgi, saygı, sadakat, anlayış bunlar tamam. Peki insan anne veya baba olabilecek potansiyele bakıyor mu? Ya da bir insanın iyi anne/baba olabileceği nasıl anlaşılır?

Vicdanli, Merhametli ve halden anlayanlar bence cokta güzel Anne ve Baba ola bilirler. Cünkü Empathie dolu yani cocuktur Ağlar demezler...
Tabiki yinede daima kendimizi gelistirip araştirmamiz lazim anlamamiz lazim cocuğu... eskilerde böyleydi bizde büyüdük kafasi yaşanilmamali...
Hani hayirli evlat isteriz ya aslinda öncelik kendimize dua etmemiz gerek. Allah hayirlisiyla, anlayişli, sevgi, saygi dolu ve daima kendimizi geliştirip anlayişli Anne ve Babalar olmak nasip olsun diye!
Amin
Her kişi buna önem vermez bazıları sadece evlilik için evlenirler bazıları ise çocuk sahibi olabilmek için evlenirler, aslında bu tamamen seçime göredir. Birçok ünlü var bebek sahibi olmak istemeyen ve bunun tam tersi olarak da olmak isteyen ve birçoğu da var ki çocukları olmasına rağmen iyi geçinen diğerleri de vardır çocukları olduğu hâlde iyi geçinemeyip boşanan...
Yani bunlar kişilerin uyumlarına ve ahlâk potansiyellerine göre de değişiyor, kişi temelinde nasıl filizlenip aynı şekilde gelişme sağladıysa bu süreç böyle gidiyor ama kişi nasıl filizlenme evresinde dış etkenlerden dolayı verimsizliğin üzerine doğduysa yine büyüyünceye kadar hatta büyüdükten sonralara doğru da öyle devam ediyor. Velhasıl kelam boşuna dememişler bir insanın yedisi ne ise yetmişi de o'dur diye...
Evet haklısın
İyi bir insan iyi bir baba veya iyi bir ana kesinlikle olmayabilir ama iyi insan kötü baba veya kötü insan da bence olmaz o yüzden bunu tam anlamak için onunla zaman geçirmek olgunluğunu test etmek gerekir yani onu çocuklarla nasıl vakit geçiyor diye izlemek lazım mesela yeğenim var onunla çocuk gibi oluyorum çok güzel onunla vakit geçiriyorum kendi çocuğum olacağı zaman da bundan farklı olacağını hiç zannetmiyorum bence iyi izlemek süzmek gerekir bir insani
Merhametli, bilinçli ve sabırlı ise çocukları da seviyorsa iyi bir anne-baba adayıdır
Rica ederim :)
Ne güzel bir konuya değinmişsin Nightwalk35! 🌸 İnsan hayatındaki en kritik kararlardan biri eş seçimidir, çünkü bu sadece bir eş değil, aynı zamanda çocuğunun anne ya da babası olacak kişi demek. Açıkçası bu, insanın kafasında hep bir köşede duran bir mesele oluyor. Ben de oğlumla kızımı büyütürken eşimin baba olarak sabrını, sevgisini, vicdanını her gün daha da takdir ediyorum. 💕
Bence birinin iyi bir ebeveyn olup olmayacağını anlamak, onun empatisine, sorumluluk alabilme becerisine ve çocuklarla olan ilişkisindeki doğal tavrına bakmakla mümkün olabilir. Mesela çocuklara olan anlayışlı yaklaşımı ya da kendini nasıl kontrol ettiği gibi detaylar çok şey anlatır. Sevgi de en önemlisi, çünkü sevgi dolu bir insan, anne ya da baba olmayı içinden gelerek yapar.
Bir sözü var anneannemin, "Çocuk büyütmek, sabırla diktiğin ağacın gölgesinde serinlemeye benzer." Bu sözüyle hep yolumu bulurum! 🌸
Cevap
18Cevap
Hayır ben ona göre seçmem ama oda var tabi ki de
Buna dikkat ederek seçmeliyiz elbette ama eminim bu devirde çoğumuz bunu düşünmüyoruz ne yazık ki...
İyi bir anne/baba olmanın temelinde elbette kişinin merhametli, doğru, dürüst, güzel ahlaklı ve sorumluluk bilinci gelişmiş olması gelir.Ortalama olarak budur
Tabi ben bir dindar ve iffetli olmasını da gerekli görüyorum
Bence süpriz yumurta gibi. Elbette sen bir seçim yaparsın. Ama o seçim doğru seçim mi bu şansa kadere bir durum. Ne ile sınanacağını gelecek gösterir. Bazen çok ince hesap yapar hiç evlenemezsin, bazen çok ince hesap yapar evlenir. Ama evlendikyen sonra tüm hesapları sil baştan yaparsın.
Yani fikirlerime ve düşüncelerime cevap vermesine bağlı her şey
Cevap vermesine mi? Yoksa nasıl yaşadığına mı? Sözler mi davranışlar mı?
👍🏻👍🏻
Karakteri güzel ve merhametli biriyse, iyi bir anne baba olacağı zaten kesindir. Evet hatalar, eksikler olur. Ama sevgi ve saygı olduktan sonra, çiftler ebeveynlik noktasında birbirini tamamlar.
Evet bu çok önemli
Aile temel halidir duygularımız ile seçiyoruz ama
Gelecekteki tüm savaşta yanımızda savaşacak bir kadın bulamıyoruz maalesef
Evliliğe karşı inancı olmayan bir insanın eşine ve çocuğuna nasıl inancı olsun ki eğer evliliğe inancı olup ve doğru bir eş seçmişse illaki o eşliğinde olacak çocuğuna inancı olacaktır
Birinden hoşlanınca aklına hemen bu gelmiyor ama ileri vadede kriter sayılıyor evet
Saygı çok önemli eğer saygılı bireyler ise ve hayat görüşlerini saygılı şekilde ukalalık yapmadan birbirleri ile konuşurlarsa bence anlaşılır
Anne ve baba olmak dünyanın en kolay işidir. Ancak annelik ve babalık yapmak ise dünyanın en zor işidir.
Sayılan özellikleri pozitif şekilde barındıran kimseler iyi anne baba adaylarıdır zaten. Ahlaktan yoksun iyi anne baba olunmaz mesela.
Bence anlaşılıyor kadını da erkeği de. Çocuklara karşı sabırsızsa, hemen yoruluyor ya da çocukları görmezden geliyorsa iyi bir anne baba olmaz.
seçilmesi gerekir ama maalesef buna dikkat etmeyenler var
Detayda yazdığın o özellikler varsa iyi bir ebeveyn olabilir diye düşünüyorum
Elbette , sırf bunun için bu yaşıma kadar onca sevgiliye rağmen evlenmedim
şu an çoğu kişi seçmiyor gibi
Bence de
Maddiyat maddiyat maddiyat herkes buna bakar olmuş neymiş asgari ücretli olmayacakmış
Maddiyat geçinmek için önemlidir. Buna tamamen önemsiz demek de yanlış, her şey paradır demek de yanlış. Her şeyin bir dengesi var. Bazı gerçekleri unutmayın. Evleneceğiniz kızın ailesinin durumu da önemli. Fakir bir aileden gelen, asgari ücretle çalışan bir ailenin kızı ise, kızın kendisi çalışmıyor veya asgari ücretle çalışıyor ise eşinin de asgari ücretle çalışması onun için sorun olmamalı. Ama kızın ailesinin durumu iyi ise, bolluk içinden geldiyse de o kızın asgari ücretle bir yaşamı haklı olarak istemeyeceği gerçeğiyle de yüzleşmelisiniz. İnsan gördüğünden geri kalmak istemez. Ha dünyanın binbir türlü hali var sonradan Allah korusun iflas olur, borç olur, sıkıntıya düşersin o zaman eşin bunu sorun etmemeli. Ama dediğim gibi insan evlenmeden öncesinde başta buna bakar. Herkes kendi şartlarına göre evlensin. Davul dengi denginedir. Orta halli rahat yaşayan, işi olup asgariden daha yüksek paralar kazanan bir kadının asgari ücretle çalışan bir erkeği tercih etmemesi doğaldır. Kadın erkek eşit değildir. Kadın erkekten fazla kazaniyorsa başta erkeğin kendisi bunu kompleks yapar ve evliliklerinde bunu sorun haline getirir zaten. Erkeğin maddi durumu da, statüsü de kadına denk veya bir tık daha üstte olmalı evliliğin refahı açısından.
Ha ama herkes kendi geldiği ailenin maddi durumunu göz önünde bulundursun. Babası asgari ücretle ev gecindiren bir kızsa, kendisinin bir işi gücü yoksa veya kendisi asgari ücretle çalışıyorsa öyle ille de iyi geliri olan, zengin, parası bol insana bakmicak. Herkes ayağını yorganına göre uzatsın
Asıl öyle seçmeli ama maalesef öyle olmuyor
İçinde sevgi varsa olur
Şahsen ben bakıyorum
Kişiye göre değişir
Düşünmeli bence
hiç düşünmedim
Güzel düşünce olur
Bu devirde hayır para kimdeyse koca o
Devirle alakası yok. Vizyonsuz olmakla ilgili o
Eskiden yaygın değildi canım
Bana canım diyemezsin yalnız konuşurken dikkat et
Niye canlı degilmisin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?