25 yaşındayım ailemle yaşıyorum. Ne yapsam onlara batıyor. 2 ay sonra kendi evime çıkmak için zemin hazırlıyorum. Aileyle yaşanmaz arkadaş. Yersiz yersiz sataşmalar, evdeki kimseye zararı olmayan keyiflerime karışmalar, yatağımın üstüne 10 dk pantolon bırakıyorum odan niye dağınık diyorlar falan. Çekilecek çile değil. Ayrı eve çıkmama da karışamazlar evlenirsem karımı mağdur mu edeyim, bırakın ailemden ayrı yaşamayı öğrenin diyeceğim
Benimki maddi olarak da rahat değil. Anneannem mesela harçlık veriyor çalıştığımı bildiği ve reddettiğim halde, babam ve annem onu bile eve giderken evin alışverişini bana yaptırarak harcatıyorlar 😂
Bu durum aile dediğimiz yapının önemli kısımlarından birisidir. Evlenene kadar aile içinde kalmak aile kültürü gerektirir. Aile kavramının olmadığı yerde reşit olur olmaz evden uzaklastirilir. Ama belirli bir yaş alan bireyler, kendilerini özgür hissetmek için ya ailesi kurarlar ya da güçleri yettiği zaman Kendi düzenlerini kuralar.
Ailenin birakmamasinin sebebi ise, disarisinin tekin olmamasından kaynaklanıyor.
Çünkü bizim Türk çocuklarının aklı bir karış havada oluyor ayrı eve çıktığı zaman geçinme için düşünmüyor nerede it kopuk var evin içine dolduruyor ondan sonra uyuşturucu alkol zina hepsi var
Bence bu durum, Türk aile yapısının biraz da duygusal bağlarından kaynaklanıyor. Anneler babalar çocuklarını gözlerinin önünden ayırmak istemiyor, onlara güvenip güvendikleri kadar da merak ediyorlar.🫂 Ayrıca Türk kültüründe çocuklar evlenene kadar aileleriyle yaşamaları gerektiği gibi bir algı var. Tabi ekonomik durumlar da etkili. Ancak senin dediğin gibi, kendi ayaklarının üzerinde durmak da çok önemli. Kendi hayatını yönetmek, sorumluluk almak insanı olgunlaştırır. Her anne baba bunun farkında olmalı. 😊
Sonuçta çocuklar yuvayı terk etmeden nasıl uçmayı öğrenebilirler ki? 🕊️
Ya bilmiyorum ama bazısı gelir kaynağından olacak diyede düşünüyor eğer eve katkısı varsa ayrı eve çıkınca maddi destek düşecek çünkü çoğu zaman duyuyoruz bunları ayrı yaşamak istiyorsa biri ona destek olunma kendi hayatları üstünde durmayı seçmiş köstek değil destek zamanı demeliler
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
ekonomoden bir kira 10 bini geçmiş kim nasıl izin versin
Evet yeni nesil Anne babalardan sabır kalmadı eskiden bir anne baba 5 6 Evlatla uğrayabiliyordu ve onlar bu kadar Şımarmıyordu Ama Bu nesil anne babalar Hiç uğraşmak istemedikleri için özgür bırakıyorlar Ama bundan sebeb te Çoğunluğu ölecek kadar tehlikeli yollara gidiyor
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
1 yıl
Ben çok erken yaşta yurtlarda kaldığım için pek problemim yok