Sizce herkes çocuğunun geleceğini düşünüyorsa çocuğunun geleceğine zarar veren ebeveynler kim?

Geçen gün bir psikoloğun sözünü okumuştum:"Dövülerek, azarlanarak, utandırılarak büyütülmüş çocukların asık suratlı, kaygılı, bıkkın ve öfkeli yetişkinler olacağından hiç şüpheniz olmasın."yazıyordu sözde. İşin ilginç tarafı gerçekten de denilenlerin hepsi doğru. Arada istisnalar var fakat zaten o istisnalar yüzünden "Ama tek biz dövmüyoruz. Her anne ve baba çocuğunu döver. Millet dövüyor ama çocukları çok hayırlı olmuş. Demekki sorun çocukta. Hak etmesin de dayak yemesin."deniliyor. Geçen gün bir araştırma yapıldığını okudum. Bu araştırmada evde dayak yiyen çocuğun psikolojisinin savaştaki askerle aynı olduğu sonucuna ulaşmış bilim insanları... Bu kadar çocuk diyorum ama çocuklukla sınırlı kalmıyor. Çocuk yaşta başlayıp yetişkinlikte bile dayak yemeye devam eden insanlar var. Özellikle kızsa...

Sizce herkes çocuğunun geleceğini düşünüyorsa çocuğunun geleceğine zarar veren ebeveynler kim?
Cevapla