ay kizlar bebegime isim koyduk dogdugunda annem baska isimle biz baska isimle sesleniyoruz bebege annem kabul etme koydugumuz ismi kaba bir isim diyerek kendisi farkli isim koydu her neyse simdi kaynanam diyo ben farkli isim koycam oyle seslencem diye abi cocugun simdi 3 ismi mi olcak kafayi yiycem ya ben tek isimden yanaydik bunlar kafalarina gore isim uyduruyo kimseyi kirmak istemiyorum agzimi acip basiniza geldi mi boyle sey?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılKimlikte yazılmadıgı sürece sıkıntı olmaz, bende kardeşime küçükken Yasin diyodum ama ismi Ahmet'ti 3 yaş civarında bir gün gezerken "benim adım Ahmet bana Yasin deme" demişti. Kayınvaliden annen ayrı isim söylediği için kendinde de ayrı isim söyleme hakkı gördü muhtemelen kıskandı onu, kayınvalidene "çocuğun bir ismi var bak kendi anneme laf geçiremiyorum sen bari yapma bir çocuğun kaç ismi olur kafasını karıştırma çocuğun" dersin ya da sen diyemiyorsan eşin konuşsun "sen beni çocuk yerine mi koyuyon benim koyduğum ismi yok mu sayıyon" desin sende kendi annenle konuş "sen böyle yaparsan ben kayınvalideme nasıl söz dinleteyim, ben doğurdum isim koyma hakkı da anne babasına ait" de. Hiç söz dinletemedin ikisine de dedelere halalara teyzelere amcalara dayılara farklı isim söyletme paylaşım yaparken falan ismini mutlaka yaz ki herkes isminin o olduğunu anlasın ve o şekilde hital etsinler kendin de sürekli kendi koyduğun ismi söyle hitap ederken uyuturken kulağına fısılda 'senin ismin...' diye çocukta isim bilinci oluşsun, isim bilinci oluşursa muhtemelen 2-3 yaşlarında benim kardeşim gibi oda farklı isim söyleyenlerin ağzının payını verir.
01 Yorumla- +1 yıl
Ada da çok güzel bir isim bu arada kız çocuklarına çok yakışıyor. Benim oğlumum ismi de Umut Ayaz ilk başta iki ismi de kullanılsın istiyordum ama dayısı (10) benim yanımda Ayaz demeyin diye diye alıştırdı artık bizde sadece Umut diyoruz
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(30-35)+1 yılMerhaba öncelikle Allah kolaylık versin, aileniz veya eşinizin ailesi eğer ki ADA ismi kuranda geçmiyor şu olucak diye bir kaidesi varsa (Ada ismi Kur'an-ı Kerim içerisinde geçen bir isim değildir. Fakat bu ismin Kur'an-ı Kerimde geçmemesi bu ismin bebekler için kullanılmayacağı anlamına gelmez. Ada ismi bebekler için kullanımına uygun bir isimdir ve kullanılmasında dinen bir sakınca bulunmamaktadır) bunu söyleyin ama yok işi iki aile arasında yarışmaya haline çevirdilerse eşinle de önce konuş eşinle ortak hareket edip çocuğunuzun izminin bu olduğunu kulağına bu ismin okunduğunu kimliğine bu ismin yazıldığını ve bu kararı almakda bizim en doğal hakkımız olup anlayışla karşılamanızı şiddetle öneriyorum bebeğimin bizim koyduğumuz isim ile seslenildiğini duymak istiyorum, herkes zamanında kendi evlatlarına isimlerini koydu şimdi ise bu zaman bizim hakkımız kendi evlatlarımızın ismini hakkımız olarak kendimiz koyuyoruz koyduk burada haddimi aşmak değil amacım bir anneanne babanne dede olarak size düşen görev torunlarınızı sevmek olur, bir durum olduğunda yanımızda bulunmanız olur bizimle inatlaşmanız değil lütfen anlayış gösterin diyerek bu tarz konuşmalarda bulunabilirsiniz alt tarafa 1 2 hafta konuşmazlar ama size geldiklerinde o inatlaşmaları son bulur. Bizimde başımıza geldi bizim tedavi ile ikizlerimiz oldu biri dedi 1 çocuğu ben isim takıcam diğer çocuğuda diğer dedesi istediği ismi takıcak burada sana iş düşmez dediler onca zaman evlat acısı çekmişim onca zaman evladım olucak diye çaba göstericem bu çabamda yanımda bulunmayacaksın çocuklar olunca da sana iş düşmez ismi ben takacam diyorsun yok öyle yağma, burada ismi koymak anneye aittir onca zaman evlat acısı çekmiş onca zaman ikiz evlatlarını karnında taşımış bu tek çocukta olabilirdi ama çocuğum tüm zorluğunu çekmiş olan anne olarak çocuğunun ismini koymaya hakkı vardırbenim iki evladımında isimlerini annesi koydu tavır gösterdiler başka isimle hitap etmeye çalıştılar kendi tarafım.. (yoruma devam)
12 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılsağllsun anlayış gösterdiler hatta birinin kulağına babam okudu birine ben kayınpederime ibret olsun diye de çağırmadım bile buna rağmen başka isimle hitap etmek istediler bu seferde ben ayrı konuştum onlarla eşim ayrı konuştu tabiki ayrı ayrı uğraşmaktansa tek seferde konuşulabilir, çocuklar 6 aylıkken 3 ay ne uğrafılar nede biz gittik 3 ay sonra kuzu gibilerdi 9 aylıkken şimdi kuzu gibi seviyorlar yani demem o ki dünyanın sonu değil tabiki anne babaya of demek bile günahtır ama anne baba da evlatlarının kararlarına uymak zorunda herkes kendi evladından sorumludur onlara düşen görev torun sevmek evladı zor dayken yanında olmak bu kadar evladına köstepek olmak diğer aile ile yarışma içine girip çocukları üzebilecek kadar en başta yeni doğum yapmış anneyi üzcek hareketlerden kaçınmak zorundalar fazla kalp kırmadan konuşmakta fayda var bu inatlaşmaya giderse Allah muhafaza eşinle huzurunuzda kaçabilir eşi ailesini kıramıcak sizi kıramıcak aynı şekilde sizde aynı durumda olabilirsiniz arada hep eşiniz veya diz kalıcaksınız, kalp kırmadan konuşulabilir.
Cevap sahibi+1 yılKusura bakmayın benimde içim dolmuş.
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılBebeğe isim konusunda annenin fikrini almak lazım ama isim konusunda Allah hesabı babaya soracak eğer İslama uygun bir isim verilmezse Allah baba dan soracak hatta cocuklar babaların yakasına yapisacaklar bana niye güzel isim. vermedin diye... o yüzden bu işin doğrusu baba anneye sorup onun rızasını alıp güzel isim verecek
00 Yorumla
Siz kadınlar 9 ay hayatınızdan fedakarlık yapıp dünyaya bebek getirmek isteyeceksiniz ve sizin eşinizle kararlaştırdığınız ismi kabul etmeyecekler hiç hoş değil. Kabul etmeyenler hemen kocaları ile yeni bir çocuk girişimine başlasınlar
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
53
Cevap
32Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 12b cevap paylaştı.
u +1 yılkimseyi dinleme bence
10 Yorumla
+1 yılO sizin çocuğunuz aileleri izin çocuğu değil önce bı bunun farkına var onun hangi ismi alacağına sadece siz karar verebilirsiniz bı anne ve baba olarak bundan sonraki hayatında sadece ona yardım etmekle yükümlü olduğunuzu öğreterek büyütün o çocuğu yok annanneymi babanneymis onlara hiç evladınız hakkında yorum yaptırmayın düzgün bı aileden geliyor ama kendimi bildim bileli ailem hiç bir zaman akrabalara karşı korumalı beni yok o onun annanesidir yok amcasidir diyerek buyyuttuler ne zamanki kendimi bildim ondan sonra hepsinin ağzının payını vermeye başladım çocuk olan ben hep ozguvensiz büyüdüm ailem yüzünden felistahi olsa daha anne baba dışında kimsenin çocuğa karışmasına izin vermeyin varsın kalpleri kırılsın ama siz çocuğunuzu adam akıllı yetiştirin hocam onun bunun insafına bırakmayın kimsenin hakkıda haddide olmasın çocuğunuz üstünde bugün ne işim koyacaginiza karışanlar yarın kimle evleneceğine karışırlar buda o çocuk için büyük bir problem aman diyim bak
10 YorumlaZihniyet yok, anasi bubasi varken kime ne? Siz bence alttan alttan onlara bildirin. Cocuk buyudugunde neye ugradigini sasirir. Anne baba olarak buni engellemelisiniz, ayrica kiriliyorlarsa da onlara aşk olsun. Cunku bu anne babayi ilgilendiriyor onlarin keyfini degil.
00 YorumlaSen al eşini git çocuğunuza istediğiniz isimden kimlik çıkartın Müslümansan cami imamından rica edin çocuğun ismini ezanlasın. Şimdi babalarımız ezanlasın derim ama anneler fitnelik yapar gibi duruyor.
00 YorumlaBu konuda sağlam bir hayır demelisiniz iki tarafa da çocuk sizin çocuğunuz ve farklı isimlerle çağrılmak onu etkileyebilir. Ya koydugunuz isimle şenlenecekler ya da hiç seslenmeyecekler. Yapilan doğru değil.
00 YorumlaAda çok güzel ve hoş bir isim. Sizde bunu uygun görmüşsünüz. Hepsi zamanında kendi çocuklarına isim koydular , büyüttüler. Şimdi sıra sizde. Kimsenin söz hakkı yok burada. Kimliğine yazdıktan sonra kim ne derse desin.
00 YorumlaGeldi valahi halasına gıtdım hamıleyken dedıki anemin ismini koycaksjn bende hayır bız kardesınle konustuk dedı olur mu oyle sey anemın ısmı konulcak dedı ne haddıneyse :) bende kusra bkma konstk bız ısmı hazır dedım kardesım gıder degısır sonucta o gitcek dedı bende he dedım gectım benım dedıgım konuldu :) esınle karar ver sacma sapan seyler kendını gelıstıremmıs buyuklerımız ıste :)
10 Yorumla
+1 yılBen ne isim koyarsan, çocuğumun adı odur. Kimsenin de farklı isimle hitap etmesine izin vermem. Tavrını koy bence.
10 Yorumla
+1 yılKulağına ezan okuyup ismini koyun. Soranlara da çok geç ismi bu, kulağına ezan okuduk bile diyin. Bilmeyenler için ezan okunmasının anlamı ahirette de çocuğunuzu o isimle çağıracak olmalarıdır.
10 Yorumla
+1 yılSen ne işim koyduysan ismi odur. Kimlikte ne yazdırdıysan o. boş ver kim ne diyosa desin. Öbür isimler de göbek adı olur
20 Yorumla
+1 yılUyarmalısın çocuğun ismini söylesinler yani yarın o çocuk biraz daha büyüdün mü adını bilen ne dediklerinde herkes farklı bir isim söylediği için kendi adına bilemeyebilir
00 YorumlaÇok zor bir durum gerçekten benim başıma gelmedi ama bence hem sizin hem eşinizin buna artık bir dur demesi gerekiyor siz konuştuktan sonra anlamadıklarında da görüşmeye biraz ara verilmesi gerekiyor bence ki olayın ciddiyetini anlasınlar çocuk içinde sizin içinde çok zor çünki
00 Yorumla
+1 yılKanka sabah herkes uyurken git çocuğunu kimliğini çıkart ne baba ne annesine ne babasına hiç kimseye minnet etme zaten ismi
koyduktan sonra bırak isteyen istediğini söylesin00 Yorumla
+1 yılOlm okurken sinirim bozuldu ya bu ne cürret sizin kattığınız isimle seslenmek zorunda herkes. Güzelim tehdit et eğer ismiyle seslenmezseniz size göstermem de ya da ne bilim rica et çok kırıldığını söyle. Sen böyle üzmemek için çırpındıkça daha da üzerler seni. İnsanların kalbini kırmak zorunda kalabiliyoruz bazen.
00 Yorumla
+1 yılİsmini koy ve başka bir şeyler hitap etmek isteyene onun ismi bu de. Bu saygısızlık değil. Aksine sana yapılan bir saygısızlık var burada ve tepkini gerekli şekilde üsulünce vermelisin
00 Yorumla
+1 yılŞimdiden stres yapmaya hiç gerek yok. İsmi kimlikte görünce el mecbur alışırlar.
Stresten uzak durun, hele ki böyle konularda.01 Yorumla
Soran+1 yılbebek dogdu 2 aylik bile oldu kimlikteki ismi reddediyorlar
+1 yılHerkes kendi çocuguna isim koydu zamanında, karışmayın diye tavrını koymalısın
30 YorumlaBu kadar pısırık olmayın. Bunun adı saygı değil. Aileniz dahi olsa size saygı duymayanlara sınır çekmeniz gerekir.
10 Yorumla
+1 yılOndan sonra kimlik bunalımı yaşayan çocuklar oluyor işte
22 Yorumla- +1 yıl
İnsanları hayatına çok karıştırmayacaksın işte kırmızı çizgilerin olacak
Oğlumun 2 ismi var başta herkese benim çocuğum isimi bu olacak dedim. 2 isminden biriyle seslenirsiniz dedim başlamadan konu kapandı.
00 Yorumlakimliği için başvurmaya eşin ile beraber gidince o zaman kimin söz hakkı olduğu ortaya çıkar şimdilik bırak eglensinler
00 Yorumla
+1 yılKimliğine sizin istediğiniz isim yazmıyor mu? Cevap burada zaten
02 Yorumla
Soran+1 yılyaziyor tabii ki ama o isim bebege yakismiyomus isim de Ada
- +1 yıl
Avantaj sizde ısrar edin gerekirse kimliğiyle gezin onların yanında 😊
Abla o senin çocuğun bukadar düşüneceğin bir durum yok kimliği çıkarırken kendi istediğin ismi koyabilirsin.
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 395 cevap paylaştı.
+1 yılİzin vermeyeceksiniz asla buna bizim millette böyle bir şey var ısrarla torunlarinin isimlerini koymaya calisiyorlar
00 Yorumla
+1 yılİnsanın kendi ailesi bile olsa bazen duygularını bir kenara bırakabilmeli. Sen ve kocan oturun ailenizi de karşınıza alın bu sorunu konuşun.
00 Yorumla
+1 yılBebeğin annesi ve babası sizsiniz. İsim koymak gibi önemli bir işlemi kimseye bırakmamalısınız. Anneniz, babanız dahi olsa hadlerini bildirmeniz lazım. Zamanında koydukları yetmemiş mi de sizin çocuğunuza karışıyorlar?
30 Yorumla
+1 yılÇocuğuna ismiyle barışık olacağı isim koymanız doğru olacaktır
10 Yorumla
+1 yılKocanla birlikte koyun. Kimseyi dinlemeyin. Çocuk sizin çocuğunuz
00 YorumlaKendi bildigini okumaya devam et onlarida sert ve kibar olmayan bir dille uyar. sevgiler😂🙏
00 Yorumla
+1 yılHanım hanım bunlar benim yavrularım adını ben koyarım demelisin.
Kimse karışmasın00 Yorumla
+1 yılÇektirin gidin de dogurun birartane kendiniz koyun ismini de.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılKendi iraden yok galiba? Nasıl olur da bu kadar saçma bir şeye izin verirsin. Hiç kimse bana bunu yapamaz. Kırmakla da alakası yok bunun. Tavrını ortaya koymazsan işte böyle tepene binerler.
00 Yorumla
+1 yılkarşı çıksana daha kendini savunamıyon çocuğunu nasıl savunacan nasıl annesin sen
00 YorumlaUyar demesinler bi süre sonra bebeğin kulağına yatkın gelir alışır benimser söyledikleri isimleri
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBebeği sen mi doğurdun onlar mı eğer çok merakıysa isim koymak gitsinler çocuk yapsınlar sende allta kalırsan daha cok söylerler ismi neyse deki ismi bu de
00 Yorumlaİstedikleri kadar desinler kimligi bastircak olan sensin. Sen ne dersen onu yazcaklar.
00 Yorumla
+1 yılİnatla kendi koyduğunuz ismi söyleyeceksiniz.
Alışacaklar. :) Zorla da olsa.00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 2,4b cevap paylaştı. laf anlayacak türden değiller gibi.. sert konuşmayı dene belki susarlar..
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 482 cevap paylaştı.
+1 yılMadem o isimleri istiyorlar hemen birer tane daha doğursunlar torunlarına dayı hala teyze olur
10 Yorumla
+1 yılAkli sıra sitem ediyor geçecektir ama arada alttan laf sok cocugun ismimi hatirlat
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılÇocuk cahil bir milletin içinde doğduğu için daha kendi dilini bile doğru konuşamadığı için adını Zeki koysaydın.. 😄
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılEn mantıklısı eşine soyle ağırlığını koysun ikisinide bozssun atsın böyle bisimi var ya çocuk kafayı yer 3 isim ne demek?
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılÇok yanlış yaptıkları. Yarış içine girmişler sanki. Bence ismi baba bile değil anne koymalı çünkü anne taşıyor bebeğini her zorluğu anne çekiyor.
00 Yorumla
+1 yılSiz ısrarla kendi istediğinizle seslenin.
ailenizede eğer görmek istiyorlarsa saygı duymaları gerektiğini söyleyin.00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBöyle şey mi olur kulağına ezan okundumu kimliğine ne yazıldıysa o söylenir
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılNiye tepkini koymuyorsun ki sert bi şekilde anlamıyorum
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılNe kötü bir olay. Senin bu insanlarla basın derde çok girecek gibi, kolay gelsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBen de bir isim koyacağım dört isim olsun yok mi artturan uşağumm asdg
00 YorumlaBence alın karşınıza konuşun biz eşimle koyduk ismini ister kabul edin ister etmeyin çocuğumu başka isimlerle çağırıp kafasını karıştırmayın de bitsin
00 YorumlaAbla acikcasi karsi cik ve cocugun ismini Kabul ettir cunku ilerki zamanlarda cocuktan isyan cikarabilir
00 Yorumla
+1 yılCocugu sen dogurdun onların ne haddine ismine karışmak bidaha yaparlarsa lafini söyle yüz verme sakın
00 Yorumla
+1 yılDoğuran acısını çeken 9 ay boyunca benim de neden siz koymak istiyorsunuz sen koy
10 Yorumla
+1 yılBende isim koyabilir miyim?
Fallik yakışır ahhahahahs00 Yorumla
+1 yılsaçmalama ya o senin çocuğun sesini çıkarman gerek, boyun eğme bu saçmalığa sakın
00 YorumlaTavrını koy bu çocuğun tek ismi var de tavrını koyunca söylemezler daha
00 YorumlaNekadar cahil bir aile yapısı bu boyle..
30 Yorumla
+1 yılKırmak gerek bazen...
11 Yorumla
+1 yılKimseye söyleme kimlik bastır sonra söyle
10 YorumlaOnlara bebeği gösterme resti çek
00 Yorumla
+1 yılUmursama saygılı bir şekilde olmayacağını söyle
00 Yorumla- Devamını Gör (25)
Devamını Gör(70)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer