Kişiler kendilerini geliştiremeden, kendini anlamadan, hayatını tam anlamıyla idame etmeyi öğrenemeden maalesef evleniyorlar. Evlendiklerinde ve çocuk sahibi olduklarında çocuklarını olumlu manada şaşırtabilecek, feyz alınabilir ve örnek olarak görülebilir anne baba olamıyorlar. Burası kırılma noktasıdır, çocuk anne babasına bakamaz, onlardan göremezse iyi durumları, ne görecektir? Olumlu şeyler yoksa kötü ve vahim şeyler vardır. Kavga, cahillik, kabalık, nezaketin olmaması, yeme içme adabının olmaması gibi sonuçlar olacaktır ve çocuk çevreden öğrenecektir anne baba yerine...
Bugün ebeveynler hakkaniyetle kendini geliştirebilse de çocuklar yetiştirebilseydi, bugün bambaşka bir toplum olabilirdi.
Tabi bir de işin ötesinde, Rabbim her şeyin hayırlısını versin, evladın da ölümün de...
Kimse bir hırsız veya katil yetiştirmek istemez illaki hayırlı evlat olsun ister ha bunun için emek verir veya vermez o tartışılır şahsen ben elimden geleni yapıyorum ama ortam o kadar kötü ki her şeye yetişemiyorum dışarıdaki tehlikelerden korusam elindeki telefon en büyük tehlike yani çok zor bu devirde çocuk yetiştirmek
Y kusaginin çocuklarını güzel yetistirdigini düşünüyorum.. ondan önceki nesil ise rezalet çocuk yetiştirdiler.. gitgide daha mı iyi olacak? Şimdi ki Z kuşağının cocuklarini gördukten sonra anlarız 😉 tabiki genelleme yapıyorum yoksa her birey farklidir
Genelleme yapmayacam çok iyi çocuk yetiştiren ebeveynler nadirde olsa var. Kimileri topluma kimileri kendilerine fayda sağlasın kafasindalar. Bazı çocuklar başı boş bazıları çok baskı altında büyüyor. Eğitim adı altında çocuğa eziyet ediyorlar, sistemler için kendi çocuklarını feda ediyorlar. Çocuklara akıl vermeyin bilgi verin ( gereksiz bilgiler değil elbette). Akıl verince kendi kafanızdan bireyler yapıyorsunuz. Sonra 16 17 yaşlarına gelince bu çocuklar kendilerini keşfetmeye çalışırken bir yandan da aileden aldıklariyla boğuşuyor. Çocuklar kendini bulması, iyi insan olmayı başarması için uygun ortam oluşturmak yeterli.
Hayır asla ama asla düşünmüyorum Türkiye’deki en iyi anne en iyi baba bile yani mutlaka herkesin eksikleri var ama Türkiye’de yetiştirilen çocuklardan pek bir şey beklememek lazım
Çok az bir kısmı. Hatta bir çoğu kendine ve topluma özellikle zarar versin diye yetiştiriyor. Serseriliği, haylazlığı, üçkağıdı, tüm pis alışkanlıkları ya bilerek ya bilmeden öğretiyorlar
Bu nesil cok fena arzuladiklari arasinda kendi yakinlari bile var bi siteye girmistim ve cocuklar vardi 18 17 20 yaslarinda anneleri hakkinda hicte iyi knsmuyordi ve bunar gorduklarim