Kızlar Bir Adım Öne selam KS ailesi 👶👼🍼🚼 güne böyle bir soru bırakmak istedim.
malumunuz üzere öyle bir zamanda yaşıyoruz ki kimse kimseyi çekemez oldu abi kardeşin bir birini çekemediği düşman olduğu bir dünyada yaşıyoruz bu konuda biz ebeveyn olarak çocuklarımızı yetiştirirken nelere dikkat etmeliyiz kardeşler arasındaki bağı güçlendirmek adına neler yapmalıyız #Annebebek 🤱 #çocukebeveyn👩👦👦 #evlatbaşka 👣 #kimsebilmesinbeni 😎
Çocuklar arasında kardeş ilişkilerinin güçlü olması için neler yapmalıyız?
Yarına belli bir yaş varkı olacak bayağı büyük bir yaş varkı böyle anne çocuk gibi ya da işte baba çocuk gibi büyüyecekler o zaman işte büyük olan taraf her zaman çok sever ya da arada hiç yaş farkı olmayacak maksimum iki yaş farkı olacak ikiz bebek gibi büyüyecekler.
Öncelikle çocuklar arasında ayrım yapmadan kıskançlığa sebebiyet verecek durumları en aza indirgeyip aralarındaki bağın kuvvetli olmasını sağlamanız gerekir birden fazla çocuk olduğu durumlarda olası ihtimaller dahilinde kıskançlık zaten olacaktır bunu en aza indirmek mühim olandır. Aralarında kurdukları iletişime Özen göstermelerini sağlamanız gerekir yani birbirleriyle birinin üstün olduğu şekilde konuşmamaları gerekir iki tarafın da birbirine saygı çerçevesi içerisinde davranması gerekir küçük yaştan itibaren bunu siz sağlayabilirsiniz diğerinin yapamadığı bir şey ile bir diğerinin dalga geçme ya da herhangi bir konuda diğerini küçük görme ve kendini yüceltme durumları hangi yaşta olurlarsa olsunlar olacaktır bunu en baştan sıkı tutup diğerini dışlamadan eşit derecede davranmaya çalışarak başarmanız gerek bir diğerine sonsuz güvendirip öbürüne güvensizlik yapmamalısınız örneğin. Birçok etken var ve bunların burada hepsini söylemiyor mümkün değil bu ve benzeri konularda eşit ve aynı dereceye yakın olacak şekilde davranmanız bu konuyu büyük miktarda çözecektir.
Bence bizden sonraki nesiller çocuk sahibi olmasın mümkünse bu karaktersizlikle ne yaparlarsa yapsınlar doğru dürüst bir tane evlat yetiştiremezler kaldi ki bir de kardeşi olacak o çocuğun valla yazık
+ Adaletli davranarak + İkisine de cömert olarak + Sevgi ve anlayışı eksik etmeyerek + Düştüğünde beraber ayağa kaldırarak + Her zaman yanında kardeşinin olduğunu anlatarak
Bunları yaparsak birbirini seven, arasında çok güçlü bir bağ olan kardeşler yetiştirmiş oluruz. Tabi bu yolda anne de baba da beraber çabalamalı. Birbirlerinden habersiz olurlarsa amaçlarının aksine kardeşlerin arasındaki bağ daha da zayıflar.
Mesela bir markete gittiniz. İki çocuğunuz da sizden bir şeyler istedi. Ama sadece birini alacak durumunuz var. Ya ikisinin de istediğini -daha uygun olanlarını- alın, ya da ikisinin de istediğini almayın. Sadece birinin isteğini yaparsanız diğeri 'beni sevmiyorlar' hissiyatına kapılıp üzülecek ve kardeşine kin besleyecek. Bunun olmasını da hiçbir ebeveyn istemez sanırım ☾
Aile birliğinin önemini sürekli anlatmak, bunu her kararı bir arada ortak paydada buluşarak vermek, bir değil biriz mesajını her işbirliğinde ifade etmek, sevginin önemini vurgulamak ve aralarında bunu surekli canli tutmak, adil ve hakkaniyetli biri yaratmak yeterli olur diye düşünüyorum.
Mutlaka kardeşler arasında ayrımcılık yapılmamalıdır. Kardeş bağlarını güçlü tutacak aile aktiviteleri olmalıdır. Bunun için aile içinde çocuk yaşta eğitim verilmelidir. Yaptığı hataları düzeltmek ve yanlışlarında onları uyarmak.