Sizce Türkiye'de Taşıyıcı Annelik Yasallaşmalı mı?

Taşıyıcı annelikte herhangi bir nedenle doğuma elverişli olmayan kadınların yumurtası ve eşinin spermi tüp bebek yöntemiyle dışarda döllenir ve 12 bin dolar bir ücret karşılığı taşıyıcı anne olmayı kabul etmiş sağlıklı bir annenin rahmine yerleştirilir.
Taşıyıcı Annelik
Taşıyıcı Annelik
Eğer uygun bir yumurta donörü bulursa erkek evli olmadan da kendi spermini bağışlanmış yumurtayla dölleyip taşıyıcı anneye aktarabilir. Gürcistan ve Hindistan'da taşıyıcı anne çok var ve orda yasalar biyolojik babayı koruyor ama Türkiye'de bu mümkün değil çünkü bizde bebek onu doğuran kadına ait sayılıyor. Taşıyıcı anne karnında büyüyen çocukla bağ kurar ve vermek istemezse Türk yasalarınca avucunuzu yalarsınız.
Bizde de bu şekilde bir yasal düzenleme olsaydı fena olmazdı değil mi?
Sırf çocuk için evlenmek isteyen erkekler evlenmek zorunda kalmadan çocuk sahibi olabilirdi.
İşin tek kötü tarafı ise annesiz bir çocuğa bakıp üzülme ihtimalimiz.
Sizce Türkiye'de Taşıyıcı Annelik Yasallaşmalı mı?
Cevapla