
Çoğu anne doğumdan ilk altı aydan sonra çocuğuna ek gıdalar vermeye başlar. Doğru olanda budur. Sağlıklı bir bebek gelişiminde bile ilk altı aydan önce kesinlikle ek besinlere başlanmaması gerektiğini belirtiyoruz defalarca, altı aylık süreçten sonra yavaş yavaş ek besinlere alıştırma dönemine başlanılabileceğini demeyi de ihmal etmiyoruz tabi ki. Bu esnada bebeğiniz anne sütünün dışında ilk defa farklı bir tat alacağı için vücut reaksiyon gösterip kusma, ishal, döküntü ve kabızlık gibi birtakım problemler görülebilir. İlk altı aylık dönemde sadece anne sütü alan bebeklerin gelişimine göre enerji ve besin ögelerine duyacakları ihtiyaç zamanla artacağı için altıncı aydan sonra yavaş yavaş ek gıdaya geçilebilir. Ek gıdaya geçiş döneminde iken çocuğun açlık ve tokluk durumu, iştahı, beslenme düzeni ve öğün aralıkları düşünülerek programlı olmalı. Ek besine geçiş döneminde annelerin dikkate alması gereken en önemli kriter, üçler kuralıdır. Bu üçler kuralında farklı besinlerle tanıştırılan bebeklerde, herhangi bir alerjik reaksiyon olup olmadığını anlamak için 3 gün boyunca aynı besini tüketmeleri doğru bir hareket olacaktır.
Peki sence "Anne sütünden ek gıdaya geçiş sürecinde, ek gıda döneminde bebeğe ne verilmeli?"
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer