Pişiğin geçmesi ve tekrarlamaması için öncelikle pişik nedir ve nasıl oluşur bundan birazcık bahsetmek istiyorum, çünkü sebebini bilirsek önüne geçebiliriz.
Pişik; cildin havasız kalmasından, bebeğin dışkılarının cilde temas etmesinden veya kullanılan bebek bezi, pişik kremi, bebek yağı veya bebek sabunu gibi maddelere, anne sütü veya çeşitli besinlere alerjik reaksiyon göstermesinden meydana gelir. Ne kadar çok etken faktör var, değil mi? Bunlardan birinin bile olması pişiğin sürekli bir sorun haline gelmesi demektir.
Peki pişiği nasıl önleriz, pişik nasıl geçer ve pişiğe ne iyi gelir?
- Bebek bezini dolmasını beklemeden en fazla 3-4 saat aralıklarla mutlaka değiştirmeliyiz. Böylece cildin hem hava alması sağlanır hem de bebek bezine karşı reaksiyon göstermesi engellenir.
- Eğer bebeğin altı fazlaca batmışsa o zaman ıslak mendille silmek yerine direkt ılık suyla güzelce yıkamalıyız. Gerekirse anti bakteriyel sabunlarla yıkama işlemini gerçekleştirebiliriz. Bu sayede bebeğin cildinin iyi temizlendiğinden emin oluruz.
- Pişik kremlerini pişik oluştuğu zaman değil oluşmadan önce sürmeliyiz. Çünkü pişik kremleri, cildi yenilemekten ziyade cildi korumak için üretilmiştir ve pişik, cildi tahriş eden bir durum olduğu için cildi yenileyecek farklı kremlere ihtiyaç duyulur. Bunun için eczaneye veya doktora muhakkak danışmalıyız.
- Pişik olan bölgeye bebek pudrası sürülmez, pişik oluşmadan önce sürülür ki aynı pişik kremleri gibi cildi korusun, bebeğin dışkısıyla cildin direkt temasını önlesin. Bu yüzden bebek pudrası da tıpkı pişik kremi gibi pişik oluşmadan önce sürmeliyiz yani bebeğin altını değiştirirken pişik görmesek bile bir rutin haline getirmeliyiz.
- Pişik olan bebeğin cildi mutlaka hava almalı. Odanın ısısı bebeğin üşümeyeceği seviyeye getirilerek bebeğin altını bir süre açık bırakmalı ve cildin hava alması sağlanmalıdır. Çünkü bütün gün altında bez, pantolon, çorap vs. olan bebeğin cildi sadece havasızlıktan dahi pişik olabilir. Pişiği önlemek için her bez değişiminde 4-5 dakika bebeğin altını açık bırakmalıyız.
- Son ve en önemlisi; pişiği geçirdiği düşünülen kremler, medikal kremler, doğal veya bebek yağları kullanmadan önce mutlaka eczaneye veya doktora danışılmalı. Eğer yukarıda bahsettiklerime dikkat edilirse zaten bebeğin vücudu kendini yenileyeceğinden herhangi bir şey kullanmana gerek kalmayacak ama hemen geçsin istiyorsan mutlaka uzmanına sormalısın.
Benim bebeğimde eskiden pişik oluyordu kuzenim bebeğimin poposunu pişik gördü hemen zeytinyağı sürdü. Ne yapıyorsun dedim bu saf katıksız zeytinyağını her bez açtıp bebe'nin poposunu temizlediğinde sür dedi. Başta söylediklerine anlam veremedim ama ertesi gün bebeğin bezini açtığımda pişik grçmişti bir gecede geçirdi :)) şimdi hep zeytinyağı sürüyorum pişik kremi kullanmıyorum o günden beri bebeğim hiç pişik olmadı 10 aylıktı şimdi 18 aylık :))
bez değişikliği yaptıysanız önceki beze dönün. bez ne kadar idrarı emse de yine de cilde temas ediyor. her alt değiştirmede bariyer krem (herhangi biri olabilir) kullanarak idrarın cilde temasını engellerseniz kendiliğinden geçecektir. eğer kızırıklık giderek artıyorsa, yaralar oluştuysa, bir kaç günde düzelmediyse mantar enfeksiyonu vs. açısından bir hekime danışmakta fayda var.
Krem sürme ben çatlayan elime sürünce dayanamıyorum yanıyo parfümü yapay onlar arko bile, temizle sür hemen rahatlatacak denenmiştir, yeğenime sürdük biz ben dedim zeytinyağı var mı, dedi kuzenim ne zeytinyağı sürdü ayçiçek yagını inanamadık
En İyi Cevaplar