Sanırım bunu genelde belirli kesimler yapıyor. Kız çocuklarını istemiyorlar. Erkek olmazsa soylarının devam etmeyeceğinden endişe ediyorlar.
Ama bunu yaparken şu ayrıntıyı unutuyorlar. O erkeklerin hepsi bir kadının rahminde can bulup, o kadının rahminden dünyaya düşüyorlar.
Ama en acı olan da yine o yörelerde yaşayan kadınların bile erkek çocuklarına daha fazla değer vermesi. Kendilerinin de bir kadın olduğunu unutarak üstelik.
Ben hep diyorum. Kadına şiddetin de, değersiz görülmenin de herşeyin suçlusu yine biz kadınların. Dünyaya getirdiğimiz erkekleri yetiştirememişiz demek ki. Oysa biz anneyiz, evladımızı ilmek ilmek işliyoruz. Ona olması gereken her şeyi, olması gerektiği gibi öğretme imkanımız varken neden erkek olduğu için ayrıcalıklı gibi davranıp ileride yaşanacak olan şeylere davetiye çıkarıyoruz? Her şey biz kadınlarda başlayıp yine biz kadınlarda bitiyor. Fakat ne yazık ki bu düzen kolay kolay değişmez, belki de hiç...
Kadınsal cinsiyet ayrımına, ezilmeye, erkek ne derse o zihniyetine zemin hazırlıyorlar. Zaman ilerlerse de kara cahillik yerinde sayıyor nedense.
Ama farkında değiller ki; nesiller ilerledikçe kızların ki artarken erkek nesli azalacak. Hem bir kıyamet alameti hem de bilimsel gerçek.. Dünya nüfusuna bakıldığında zamanla bu değişim gözle görülür hale gelmiş. Neyse.. 😶
Gözlemlerime göre bu anne babalar çocuğu değil ileride aileye kazandıracağı parayı veya itibarı düşünüyor. Çünkü kız çocuklarının bırak şirket yürütmeyi okumaya bile hakkı yok onların gözünde.. Erkek çocuklarının soylarını devam ettireceklerini düşünen zihniyetsizler benim gözümde. Sadece ilk çocuğunun erkek olmasını isteyen anne babalar da olabilir tabii onlara bir şey diyemem kız çocuklarına zıt bir düşünceleri yok sonuçta...
En İyi Cevaplar