Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Selamlar :)

Ben 21 yaşında 9 aylık bebeği olan bir anneyim. Genç yaşta anne oldum ve bu sorumluluğu bilinçli bir şekilde aldım. Evlenir evlenmez çocuğum olsun istiyordum ve hayallerim gerçek oldu. Kimine göre genç yaşta anne olmanın dezavantajları olabilir. Ama benim için bu süreç tamamen avantajlar ile doluydu. Çünkü anne olmaya fazlasıyla hazırlandım. Annelik iç güdülerim küçüklüğümden beri çok yoğundu. Evlendim ve kendimi anne olmak için hazır hissediyordum. Hamile olduğumu öğrendiğim andan itibaren birçok kitap okudum, araştırmalar yaptım. Bebek bakımı ve çocuk gelişimi ile ilgili birçok şey öğrendim. Hatta hamilelik döneminde doktorumdan aferin almıştım. Benim için şu 2 yıllık süreç harika geçti. Genç anne olmanın birçok avantajını yaşadım. Sizlerle paylaşmak istiyorum.

Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Genç anneler daha risksiz ve rahat hamilelik geçirirler.

Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Genç yaşta anne olmanın avantajları daha hamileyken başlıyor. İçinde bir canlı taşımak vücudu yıpratan bir durum. Daha genç yaşlarda vücut direnci daha yüksekken hamilelik daha rahat ve risksiz geçerken yaş geçtikçe hamilelikte oluşacak riskler de artar. Tabi ki modern dünyada birçok kadın geç yaşta anne olmayı tercih ediyor. Bu da genç yaşta anne olmak kadar harika bir şey. Kadın vücudu o kadar muazzam tasarlanmış ki dayanamayacağımız şey yok. Ancak genç ve daha orta yaşlı iki kadını karşılaştırdığımızda genç olan annenin hamileliğinin daha rahat geçtiğini söyleyebiliriz.

Genç yaşta anne olanlar daha enerjik olur.

Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Yaş geçtikçe insanın enerjisi de düşer. Çocuk bakmak için enerjik olmamız bize avantaj sağlar. Genç yaşta anne olmanın en büyük avantajını da hiç bitmeyen enerjim olarak görüyorum. Gün boyu onunla ilgileniyorum, ev işlerini hallediyorum ve yemek yapıyorum ama enerjim bitmiyor. Tabi ki bu durum kişiden kişiye değişebilir. Bazı insanlar yaşı geçkin olduğu halde çok enerjik olurken bazıları genç yaşta tembel olur. Ama zaten tembel olan biri ileri ki yaşlarda anne olursa daha da zorlanacaktır bu yüzden genç yaşta anne olmakta fayda var :D

Yeni şeyler öğrenmeye daha açık ve hevesli olursunuz.

Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Artık "çocuk işte ortada büyür" diyemiyoruz. Eğitimli ve bilinçli bireyler yetiştirmek için ekstra çaba harcamamız gerekiyor. Bu yüzden sürekli okumalı ve öğrenmeliyiz. Çocuk yetiştirme yöntemleri her geçen gün değişiyor. Bizimde çağa ayak uydurmamızda fayda var. Ancak yaş geçtikçe yeni şeyler öğrenmeye pek hevesli olmuyor insan. Klasik yöntemler kullanmayı daha doğru buluyoruz. Bu yüzden genç yaşta anne olmak bir avantaj.

Çocuğunuz ile aranızdaki jenerasyon faklı azaldığı için daha iyi ilişki kurarsınız.

Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları

Anne ve babaların çocukları ile kurduğu ilişki çok önemli. Çoğumuz ailemizle kuşak çatışması yüzünden sorunlar yaşadık. Benim annem ve babamla aramdaki yaş farklı maalesef çok fazla. Bunun dezavantajlarını hala daha hissediyorum. Çocuk ile anne arasındaki yaş farkı ne kadar azalırsa yaşanacak sorunlar da bir o kadar azalıyor. Genç yaşta anne olmanın en büyük getirisi bence bu.

Bebeğiniz İle Birlikte Büyüyün: Genç Yaşta Anne Olmanın Avantajları
Cevapla