Selam gene ben 😊
Bu sefer ergenlik döneminde çocuklarımıza nasıl davranmamız gerektiği hakkında sizlere bilgiler vermeye çalışacağım.
NOT: Arkadaşlar ne kadar bilgi verirsek verelim bir uzmanı kadar doğru bilgiler veremeyebiliriz. Yanlışlarım olursa da hepinizden şimdiden özür dilerim.

Hepimiz ergenlik döneminde huysuzluklar yapmışızdır 😊. Hormonel bir durum olduğundan halbu ki çok normal durumdur. Fakat aile bireyleri tarafından yanlış algılanabiliyor.
Ergenlik dönemine giren delidolu arkadaşlarımız öğrendikleri yeni şeylerle beraber yavaş yavaş düşünsel ve fiziksel olarak değişime uğramaya başlar. Ilerleyen dönemlerde çocuklar anneleri ve babalarıyla ters düşmeye başlarlar. Artık çocuklar her seyi eleştirmeye basladıklarından ailesiyle sorunlar yaşıyabilmektedirler.

Bu dönemde kişiler arkadaş gruplarımdan destek alırlar nede olsa her biri aynı sorunları yaşıyor. Ergenlik geçiren çocuklar akranları tarafından da beğenilmeyi amaçlar.
Şimdi gelelim ailelerin bu dönemde dikkat etmesi gereken mevzulara.
"Çatışmalar normal gelişimin bir parçasıdır"

Malum ergenlik dönemi anne-baba ile tartışmaların en yoğun geçtiği süreç ergen şahısın isteği reddedildiği zaman çocuk olduğu söylenir fakat sorumlulukları hatırlatılırken çocuk olmadığı söylenir. Böyle olunca da aile ve genç arasındaki ilişki bozulur fakat bu tartışmalar gelişimin bir sürecidir.
"Sınırlar Koyun"

Sınır koyun dediysekte abartmayın 😂😂.
Ergenlik döneminde çocuklar artık düzen dışına çıkmaya başlarla kontrol altında tutabilmek için küçük çaplı fazla baskı kurmadan sınırlamalar koyabilirsiniz. Eve gelme saatleri gibi
" Özel Alana Ve Mahremiyete Saygı Gösterin"

Ne de olsa gençlerimiz kendilerini yeni yeni tanımaya başlıyorlar yalnız kalmaları lazım 😂😂. Böyle bir durumla karşılaşmak kimse istemez.
" Çocuğunuza Güvenin Ve Takdir Edin"

Bu dönemde hızlı değişimler sonucu ani duygu değişimleri olabilmektedir. Çocuk ne kadar sizden uzaklaşsada sizin sevginoze muhtaçtır. Onların ilgilendikleri şeylerle ilgilenmeye çalışın, başarılarını takdir edin. Ayrıca hata yapsa bile anlayışla karşılayarak yanlışını düzeltin.
Daha birçok şey var ama hapsinden bahsetmek olmaz. Elimden geldiğince yazmaya çalıştım.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim🤗🤗🌺
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar