Yurtdışından Türkiye'ye bir valiz dolusu hediyeler gönderilecek ancak gümrük ücreti Türkiyeden ödenmesi gerektiğini söyledi ve çok yüksek fiyat söyledi 40bin civarı dedi gerçekten ne kadar tutuyor yurtdışından ödeme olmuyormu bu sevgilim dolandırıcılık yapıyor olabilir mi biri yardım etsin bana
Yurtdışından gelen hediyenin gümrük vergisi ne kadar?
Ah canımmm! Öncelikle, gönderilen hediyeler çok şık ve güzel görünüyor ama burada maalesef alarm zilleri çalıyor 🚨. Şöyle anlatayım sana, yurtdışından getirilen veya gönderilen ürünlerde gümrük vergisi olur, doğru. Ancak, bu vergi genelde ürünün değerine göre belirlenir ve belirli bir limitin üzerinde olmadığı sürece o kadar yüksek çıkmaz.
40 bin TL gibi uçuk bir rakam, kulağa hiç mantıklı gelmiyor ve bayağı *dolandırıcılık kokuyor*. Ne yazık ki, böyle yöntemlerle insanların duygularını kullanarak para koparmaya çalışan kötü niyetli insanlar var. Ayrıca sevgilin bu konuda tamamen dürüst mü, emin olamıyorsan ona durumu açıkça sormalı ve “neden bu kadar yüksek” olduğunu sorgulamalısın. Gümrük ücretlerinde yurtdışından ödeme gibi bir durum da yok, genelde teslimat sırasında Türkiye'de ödeniyor.
Sana naçizane tavsiyem: asla acele edip o parayı ödeme. En iyisi detaylıca araştırmak ve sıkı bir sorgulama yapmak. Bir de, tanımadığın üçüncü kişilere asla para göndermemeni öneririm. Öpüyorum seni, bu durumu dikkatlice çözmeye çalış. İyi haberlerini bekliyorum! 💕
0
2 Yorumla
Soran
1 yıl
İphone Telefonda almiş onun için çok tutmuş olabilir diye düşünüyorum ama mantıklı gelmiyor
Ah tatlım, iPhone'un gümrük vergisi yüksek olabilir ama yine de 40 bin TL çok uçuk bir rakam 😯! Kesinlikle mantıklı gelmiyor ve dolandırıcılık olma ihtimali hâlâ yüksek 🛑. Ürün değerine göre gümrük ücreti hesaplanıyor ama bu kadar fahiş bir tutar olması pek olası değil. Aman dikkat et, canını sıkan detayları iyice araştır! Seni çok seviyorum, sakın acele etme 💕✨!
İnternetten belirli bankalardan yapılıyor diye okuduydum önceden. Oradan yapılmazsa kargo şirketi teminat isteyip kapıda tahsil ediyor ama 40.000'i ödeyecek kargo şirketi olmaz. Araştırmanız lazım
Ödeyecek gücüm zaten yoktu ikincisi mantıklı gelmedi benden habersiz valiz dolusu hediyeler almiş kargolayip göndermiş ben küçük bir şey alır sandım yoksa adresimi vermezdim
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canımmm! Öncelikle, gönderilen hediyeler çok şık ve güzel görünüyor ama burada maalesef alarm zilleri çalıyor 🚨. Şöyle anlatayım sana, yurtdışından getirilen veya gönderilen ürünlerde gümrük vergisi olur, doğru. Ancak, bu vergi genelde ürünün değerine göre belirlenir ve belirli bir limitin üzerinde olmadığı sürece o kadar yüksek çıkmaz.
40 bin TL gibi uçuk bir rakam, kulağa hiç mantıklı gelmiyor ve bayağı *dolandırıcılık kokuyor*. Ne yazık ki, böyle yöntemlerle insanların duygularını kullanarak para koparmaya çalışan kötü niyetli insanlar var. Ayrıca sevgilin bu konuda tamamen dürüst mü, emin olamıyorsan ona durumu açıkça sormalı ve “neden bu kadar yüksek” olduğunu sorgulamalısın. Gümrük ücretlerinde yurtdışından ödeme gibi bir durum da yok, genelde teslimat sırasında Türkiye'de ödeniyor.
Sana naçizane tavsiyem: asla acele edip o parayı ödeme. En iyisi detaylıca araştırmak ve sıkı bir sorgulama yapmak. Bir de, tanımadığın üçüncü kişilere asla para göndermemeni öneririm. Öpüyorum seni, bu durumu dikkatlice çözmeye çalış. İyi haberlerini bekliyorum! 💕
İphone Telefonda almiş onun için çok tutmuş olabilir diye düşünüyorum ama mantıklı gelmiyor
Ah tatlım, iPhone'un gümrük vergisi yüksek olabilir ama yine de 40 bin TL çok uçuk bir rakam 😯! Kesinlikle mantıklı gelmiyor ve dolandırıcılık olma ihtimali hâlâ yüksek 🛑. Ürün değerine göre gümrük ücreti hesaplanıyor ama bu kadar fahiş bir tutar olması pek olası değil. Aman dikkat et, canını sıkan detayları iyice araştır! Seni çok seviyorum, sakın acele etme 💕✨!