Ülkelere göre IQ sıralamasına göre zeki de mi değiliz?

Alman araştırmacı Heiner Rindermann, Avrupa ülkelerinin IQ ortalamasını çıkardı. Listeye göre Avrupa’nın IQ ortalaması en yüksek ülkesi 103 IQ ile Finlandiya. Finlandiya’yı 102 IQ ile İngiltere ve Hollanda izliyor. İzlanda, İtalya , İsviçre ve Avusturya ise 101 IQ ile listenin üst sıralarında yer alıyor. Türkiye ise listenin en alt sıralarında. Türkiye, 83 IQ ortalamalı Arnavutluk ve 84 ortalamalı Bosna Hersek’in ardından 88 IQ ortalamasıyla Makedonya ile birlikte listenin en alt sırasında yer alıyor. 2014 yılında yapılan bir araştırma ve ortaya çıkan sonuç gerçekten hayal kırıcı.


0|1

En İyi Kız Görüşü

  • Bu sıralamalar istatistikler , sınav ve eğitim sonuçları baz alınarak yapılıyorsa çok normal.. Çünkü lisede evlatlarımız 50yi geçeyim yeter derdinde.. Ee bazıları sadece okumak için okuyor bazıları okumayı boş iş olarak görüyor yani mantıken.. Istesek yaparız sanki ama Çalışmıyoruz 😁

    0|0
    0|0
    • O zaman zeki ve çalışkan değiliz demektir hiç bahane üretmeyelim kendimizi kandırmayalım :D eğitim sistemi zaten berbat öğretmenler bile Türkiye kaç ilden oluşmakta diye sorsan bilmezler. Ayrıca Iq doğuştan gelen bir kapasite açısından da size bilgi sunar sadece çalışma etkisi yok yani.

    • Hepsini Göster
    • neden kabullenemiyoruz bunu bir anlasam sadece biz de değil dünyanın her yerine birçok buluş icad hiçe sayılabiliyor ayrıca dünyanın her yerinde milyonlarca buluş var Türkiyeden kat ve kat fazla bu sadece Türkiye'ye özgü değil ve ortada bir araştırma var hadi bu araştırma yanlış diğerlerinde de sonuç ufak farklarla aynı.

    • Abi bilmiyorum neden kabullenemiyoruz ben yediremiyorum herhalde.. Türkiye'ye özgü değil tamamda burada değil ama yurt dışında kabul gören icatlarımız var..

En İyi Erkek Görüşü

  • aslına bakarsan bizim ulke daha da iq su yuksek neden mi diceksin... egitim sistemine ve okumus insanın okumamıs insana oranına bakılırsa .. bu alınan ortalamaya gore bizim insanımız bilim adamı gibi anasını satim :D okumamısların cogunlukta olması sadece ortalamayı dusurmus..

    0|0
    0|0
    • Bilmediği bir konuda bile yorum yapabilen adres tarif edebilen engelliler için yapmış olduğu merdivenin inişine tümsek koyan başka kim var aslında doğru :D

Kızlar Ne Diyor 8

  • Sasirmadim 😅😂 durum ortada zaten. Egitim de zeka seviyesini etkiliyor tabii ailenin kulturu , yetisme tarzi vb. Bunlara bakarsak 83 bile iyi cıkmış.

    1|0
    0|2
    • 88 çıkmış 83 değil :D 5 puanı unutmayalım lütfen.

  • Şaşırmadım

    0|0
    0|1
  • Finlandiya diyorsun ama listede Finlandiya gözükmüyor tüm İskandinavyayı haritadan çıkartmışsın şaşkın mısın

    0|1
    0|1
  • Saçma. Rusya da doğdum büyüdüm. 99 olması mümkün değil. Ben orta okulu orada okudum, sınıfta kalan öğrenciler bayağı fazlaydı.

    0|0
    0|0
    • Hemen inkarlar başladı :D Bu veriler inandırcı gelmiyorsa diğerlerine bakın. Hemen hemen benzer sonuçlar var.

    • Hepsini Göster
    • İstatistik bir bilimdir veriler ortaya konulur ve bu verilerden sonuç çıkarılır mantıksaldır yani varsayımlara dayandırılmaz. Çoğu araştırmada da 1-2 puanla benzer sonuçlar var genelde. Bu arada Azerbaycan'a selamlar <3

    • nə bilim mən 😂
      Aleykum selamlar :)

  • ohoo turkıye gene ıyı torpil geçmişler onu 55-60 yapmaları lazım zira %85i canım

    1|1
    0|2
  • Bizimkilerin zekası başka yerlere çalışır..

    0|0
    0|0
  • Almana yaptirsn bu arastirma tabi kötüler 😄

    0|1
    0|1
    • Bahane bulmayı bırakalım artık diğer araştırmalara da bakın Hatun kişi :D

    • Kime yaptirtsaydik suudilere mi yoksa afganlara mı?

    • @aerolite Yapabilecek kişi var mı ki onlar şu an kırbaç kaç vere vurulur bunu tartışıyorlar :D

  • İnanmıyorum Karadenizli abilerim ablalarim Einstein'a kafa tutar.

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 25

  • Bu araştırma bundan 10-15 sene öncesinde de yapılmıştı ve benzer sonuçlar çıkmıştı. Avrupa'nın en aptal milletlerinden biriyiz gibi gözüküyor ama Türk insanının aklı cinliklere iyi çalışır. Nerede bir açık bulma, nerede bir kaytarma yolu olsa Türk insanı ordadır.

    0|0
    0|0
    • Menfaat adam kayırma arkadan iş çevirme konusunda liderlik biz de o doğru tabi.

  • sen butun türkiye'yi birak o avrupali vamdallara sadwce bizim Karadeniz insanının zekasi yeterde artar bile. denyolar kendi kendilerine bişeyler yapiyolar kendilerini ust siralara koyuyolar moddy's gibi kaale bile almam

    0|0
    0|1
  • kime göre neye göre iananmayın şunlara, algı operasyonu bunlar.

    1|2
    0|3
    • Evet algı operasyonu piramitleri de ilk Türkler yaptı futbolu türkler buldu uzaya da ilk Türkler çıktı

    • Pramitleri ilk yapanlar Türklerdir
      Çin hükümetinin kimsenin girmesine izin vermediği bir bölgede dünyanın en büyük pramiti vardır ve inşası Türkler tarafından yapılmıştır. Bilmiyosan biraz oku öğren cahil

    • Bana bir icadımızı göster. Modern anlamda şimdi okla tekli tüfekle savaşıldığı zamanlara gidecen ama neyse :D Çok ama çok kısıtlı çoğu da zaten ABD ye kaçıyor.

  • en mal ülkeler arasındayız

    0|1
    0|0
    • Veriler oraya götürüyor söylemek istemesem de her ne kadar :(

    • görünen köy kılavuz istemez canım bir millet işte ama zeka gelişir tahminimce eğitim sistemi ve kültürün etkisi var bu işte

    • Zor bence gelişmesi gündemdeki konulara bak hadi onu geçtim sitedeki sorulara bile baksan en azından anlarsın :D

  • Bu sitede "Hepimiz zeka seviyesi bakımından aynıyız" diyen insan bile gördüm 😀 Daha ne diyebiliriz ki..

    0|0
    0|1
  • bizimkiler sınıfta kalır. ama ben olursam sınava dahil gecerler

    0|0
    0|0
  • Bu kadar aptal bir millet olmasak bu siyasal secimleri yapmazdik.

    1|0
    0|1
  • Pek araştırmayı seven toplum değiliz, Var olanı bilinenleri tartışmayı ve yaşamaya daha çok meyilliyiz. Bu sebeple düşünme araştırma huyumuz olmadığından beyin jimlastiğimiz olmuyor

    0|0
    0|0
    • Doğrudur yani çalışkan bir toplum değiliz ve zeki olduğumuzu da söyleyebilecek bir verimiz maalesef yok :)

  • ağzımızla itiraf ediyoruz üst akıl diye...
    demek ki biz alt akılız bu araştırma da tescillemiş

    0|0
    0|0
    • Biz de şu huy var yanlışlarımızı kabullenmiyoruz hep bizim üstte olduğumuz bütün herkesin bizimle uğraştığı gibi kendimizi ayrı bir yere koyan tavrımız var. Gerçekler ise istatistikler ile ortada. Alçakgönüllü olup yanlışlarımızı bertaraf etmek için üretmeye başlasak olacak. Güney Kore en güzel örnek.

    • kesinlikle adamlar uçtu

  • Bizim insanımız zeki fakat bunu gizli kulanyo

    0|0
    0|0
    • Bizim oğlan da zeki ama çalışmıyor işte :D

  • Bu kaynak doğru değil avrupa zeki asya salak yok daha neler.

    0|0
    0|0
    • Bu araştırma Avrupa ülkelerini kapsayacak şekilde yapılmış. Sen neyden bahsediyorsun anlamadım?

  • Zeki ama çalışmıyor çalışsa kimse öneme geçemez

    0|0
    0|0
    • Fukara tesellisi bence bu Iq çalışma ile ilgili değil zaten kapasite ile ilgili.

    • Hayır bence ülke de çok zeki insanlar var ama kullanım az

    • Onları kullanamıyorsan demek ki toplumun geneli tırt.

  • O kadar araştırmaya gerek yok, ülke yönetimine bak yeterli.

    0|1
    0|0
    • Siyaset tartışmaktan başka bir halt yediği yok zaten toplumun. Lütfen sus :D

  • Vatan delisi evlatların IQ seviyesinin yüksek olmasını beklemeyin.
    Zekamızla övünemiyoruz bari vatanımıza olan değerimizle övünelim Kendimizi neden bu tür kıyaslamalara sokuyoruzki anlamış değilim.

    0|0
    0|2
    • Kıyaslayacağım tabi birileri Türkiye şöyle zeki böyle çalışkan böyle mükemmel bir ülke derse ben de verilerle öyle olmadığını göstermek zorundayım

    • Hepsini Göster
    • Bunu biliyorum zaten sadece bir IQ analizi yapılmış Türkiye an alt sıralarda bu analizin %100 doğru olduğu anlamına gelmez bizim ülkede herkes malmı

    • Ülke bazında değerlendirme yapılıyor zaten bireysel olarak değil her ülke açısından da bu şekilde yapılıyor ortalama veri alınacak tabi bireysel bazda değerlendirme yapılsaydı ülke adı olmazdı zaten. dünyanın en zeki insanı kimdir şeklinde araştırma yapılır ve o şekilde sonuca gidilirdi ki o da zaten Türk değil. İyi günler.

  • Yaaaw inanmayın bu uyduruk şeylere. yalandır o. Siz de artık aşağılık kompleksini terkedin. Biz en zeki milletlerden biriyiz. Ayrıca sen neden gizli kullanıcısın hacı abi?

    0|0
    0|0
    • Bu tarz soruları gizli olmadan sorup eleştiriye tahammül edemeyenn insanların başımı ağrıtmasını istemediğinden. Bu arada hacı değilim.

  • Hah bu IQ ile mi asirlarca dunyaya hükmetmişiz neymisiz be biz

    0|0
    0|0
  • Bu ıq testlerini neye göre yapıyorlar onu merak ediyorum

    0|0
    0|0
  • 127 benim herkes kendi adına konuşsun :D

    0|0
    0|0
  • islamdan kaynaklanma ihtimali var mı

    0|0
    0|0
    • Sonuncu olan ülke Hristiyan bir ülke zannetmiyorum.

    • Hepsini Göster
    • Evet.

    • Makedonya Cumhuriyeti'nde en yaygın din %64,7 ile Makedon Ortodoks Kilisesi'ne bağlı Ortodoksluktur.

  • Onu bunu bilmem de şu fotoğrafa inanan biri zeki değildir onu biliyorum.

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    5
Yükleniyor... ;