Evliliği düşünüyorsunuz evlenene kadar dini nikah yaptırır mısınız?

Evliliği düşünüyorsunuz evlenene kadar dini nikah düşünürmüşünüz yapan oldumu yada içinizde ?


0|0
2128

En İyi Kız Görüşü

  • Hiç oyle bı durum basıma gelmedı nikah yerıne nısan yapardım sanırsam.

    0|0
    0|0

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 28

  • Hristiyanların, Yahudilerin, hinduların kısaca dünyadaki her dinin nikahı aynı zamanda resmi nikah niteliğinde...

    Hristiyanlar nikahlarını kilisede kıyarken hiç birimiz çağ dışı bulmuyoruz da neden kendi dini nikahımızı çağ dışı buluyoruz anlamış değilim..

    Bu arada yanlış bilmiyor isem bir tek Türkiye'de Dini nikah ve resmi nikah diye iki nikah var...

    Ben resmi nikahtan önce ki dini nikaha karşıyım, herkese bi rahatlık geliyor o zaman.. Yapılıcak sa ikisi aynı anda yapılsın..

    0|2
    0|1
  • Cinselliği rahatça yaşamak adına yapılıyor , taraflar istiyorsa yapılır , tabi kurallarına uygun bir şekilde .

    0|1
    0|0
  • Tabiki yaptırırım.Evlenmeden önce bayana dokunmak dahi günah neden böyle bir vebal altına giriyimki.Yaptırırım resmi nikahı da evlenince yaptırırım.

    0|0
    0|0
  • niye yaptırmak istediğini az çok kestiriyorum

    0|1
    0|0
  • bi olayın inancla bagdasması için her iki tarafıda esit sekilde gözetmesi gerekir ama burda erkek daha rahat evlen cocugu koy sonra bana eyval de sonra kadın kalsın ortada eeee nerde adalet burda önce resmi sonra arzu eden yapar imam nikahını

    0|0
    0|0
  • Eskiden kadı'nın yaptığı dini nikah aynı zamanda resmi nikah niteliğindeydi. Şimdi imamların öyle bir yetkisi yok biliyorum. Bu yüzden bence resmi nikah önceliklidir. Daha sonra herkes inancı gereği gider dini nikahını da yapar. Kendisine kalmış. Özetlersek;

    Kadı'nın yaptığı dini nikah(eskiden)=Resmi nikah+imam nikahı(şimdi).

    0|0
    0|0
  • Nişan ile birlikte yapılıer dini nikah..Bu arada bilesin diye söylüyorum..Resmi nikah haklarını elde edebilmen içindir..Dini nikah ise yaratana durumun beyanıdır...niyete bağlı oyuna gelmez bu tip durumlarrrr...

    0|0
    0|0
    • nişan ile birlikte hangi imam yapıyomuş bunu? yasak. önce resmi nikah olacak sonra dini nikah..

    • Hadi yaaa...çok bilirsun..kim akar resmi nikahı...

  • evet neden olmasın dahada güzel olur

    0|0
    0|0
  • Neden böyle birşey yapma gereği duyayım ki...Yozlaşmanın alemi yok hangi devirde yaşıyoruz...

    0|1
    2|0
    • HADI BE SENDE NE ALEMI VARMIS BAK SINIR OLDUM SIMDI SANA; biz muslumaniz demi elhamdulillah once din demi kardesim, ama herkes ozgur

    • Hepsini Göster
    • İspat icin yaptıklarını nereden cıkardın.Hür özgur ınsan ısterse yapar kımene ? Sen kımsınkı yobazlıkla sucluyorsun?Dar beyınlılık oluyor sızın yaptıgınız ;)

    • Günümüzde bu bu şekilde malesef.Benim kızdığım nokta dinin kötü yönde kullananlara.Çok iyi biliyorum sırf sağdan soldan laf gelmesin de biz istediğimizi yapalım diye imam nikahı kıyanları.Ve üzerlerine kuma getirilen kadınları.Benim tepkim bunlara.Her defasında kullanılan kadınlar.Dini kuulanarak en büyük günahı işleyen yobazlara sözüm...

  • Dini kurallara ihtiyaç duyulduğu zaman basvuruldugu şu zaman dilimi içinde bence yanlış.arkadaşın dediği gibi kilif gibi oluyor.evliyim de her istediğini yap sıkılınca bos ol boş ol boş demeyle olmuyor bu işler.inanc zayifladikca gaflet güçlenir.

    0|0
    0|0
  • aaa evet yaparımm :D

    0|0
    0|0
  • artık diyanetin imamları resmi nikah olmadan imam nikahı yapmıyorlar yalnız..

    1|0
    0|0
  • Valla ben imam olsam evlilik cüzdanını görmeden dini nikah kıymam.

    0|0
    0|0
  • Sadece zinaya kılıf uydurmadır.. Üniversite öğrencilerinin gözdesi...:)

    1|1
    1|0
  • Ben de düşünüyorum ama

    Resmi nikah olmadan Dini nikah yapacak hoca bulamyoruz.

    Yapmıyorlar bildiğim kadarıyla.

    0|0
    0|0
  • yapacağın dini nikahı herkese duyurursan geçerlidir ancak , zinaya kılıf uydurmak için yapanlar var bunu. sayılmaz ona göre :)

    0|0
    0|0
  • Resmi nikahtan önce yapılır ama sırf zinayi meşru hale getirmek için yapılacaksa boşuna yapmış olurlar resmi nikahta şarttır

    0|0
    0|0
  • Düğün yapılır, arkasındanda dini nikah yapılır. İkisi de aynı gün olur ve biter. Bütün sülalem bu şekilde evli benim zaten.

    0|0
    0|0
  • inançlı olduğunu düşünen örümcek kafalıların, fuhuşa mahal vermemek için başvurdukları, "herşeyi biliyor, görüyor" dedikleri "Allah"larını kandırmaya çalışmalarından ibaret olan tiksindirici yöntem. üzmeyin kendinizi, sevişin gitsin

    0|1
    3|2
    • Sizin yaptıgınız fuhuş oluyor yanı =) Oda ıyıymıs kendımı kendı sozlerımle boyle rezıl ederım gıbı bısey ;)

    • Hepsini Göster
    • hata ettim, anlayacağınızı bekleyerek çok büyük hata ettim, pardon benim suçum

    • Suclu hıssettıgı ıcın yaptıklarını nereden cıkardın?Yobaz ınsan ?

  • hayır

    0|1
    1|0
  • Erkekler Devam
    8

Kızlar Ne Diyor 20

  • Sırf evlenene kadar rahat rahat gezeyim tozayım elini tutayım öpüp koklayayım mantığıyla hareket edip yapılcaksa yaptırma beyhude! Eskiden resmi nikah olmadığı için dini nikah esas nikah sayılıyordu ama şuan resmi nikah var olduğu için resmi nikah olmadan dini nikah tek başına sayılmaz ancak resmi nikahta yapılırsa evlilik geçerli olur... yani dini nikahım var ben evliyim günah olmaz diye birşey yok :) ikisininde olması gerekiyor eğer dini kaideleri önemseyen biriysen. Bu arada nikahın şakasıda olmadığını unutmamanı tavsiye ederim evliliği düşündüğün kişiyle dini nikah yaparsan ve sonra bozuşursan resmi nikah yapmazsan ne olucak? Dini nikahla evli kalmış olucaksınız... vs vs bu konu böyle uzar sen en iyisi resmi nikah tarihini al bı gun oncesındede dini nikahını kıydır. Riskli ve şaibeli bir konu nikah hiç tehlikeye atma derim gerçekten ince düşünen biriysen bu konuda.

    0|0
    0|0
  • dini nkah kısmından önce evlilikte uzak

    0|0
    0|0
  • herkesin fikrine saygi duyarim ama ben nisanlandiktan sonra düsünürdüm dini nikah yaptirmak isterdim yani :)))

    0|0
    0|0
  • o eskidenmiş,eskiden insanlar bukadar çakal değilmiş mertmiş erkekler,kızlarda daha iffetli (istisnalar hariç tabi) işte bu yüzden bu zamanda 5 senede nişanlı kalsam dini nikah yapmam kına gecemde yaparım ertesi gün resmi nikah..dinimizin gereği eli bile değmemeli nikahtan önce ama zaman şartları izin vermiyor kurallara uymaya ancak 1 gün evvel..

    0|0
    1|0
  • Aile büyüklerinin onayı olmadan yapılan nikah geçersiz sayılır kanunen suçtur zaten. Resmi nikahdan önce nişan döneminde vs yapılıyor ama

    0|0
    0|0
    • tanıdığın, akraba bir imam varsa yapar nişan döneminde diğer türlü yasak resmi nikahtan önce

  • aynı zamanda olması daha mantıklı bence.

    0|0
    0|0
  • evliliği bir çok insan ister ama evlenilecek geceye kadar olmaması daha iyi dini nikaha yüklenip yenilmedik halt kalmazdı.bir söz vardır gelin ata binmiş ya nasip demiş,yani sonu görmeden bu şekil yaklaşımlar yanlış

    0|0
    0|0
  • Ben hem cami hem kilise de eğlenceli bir nikah düşünüyorum. İsteyen dini der, isteyen resmi. Beni hiç de ilgilendirmez.

    0|0
    1|0
  • Evlendikten sonra olabilir. Önce dini nikah olursa hoş olmayabilir,kalabilirim ortada .

    0|0
    0|0
  • Nişanla birlikte yapmayı düşünüyorum imam nikahını ben. İmam nikahının geçerli sayılabilmesi için nikah ahdinin herkes tarafından bilinmesi gerekir. Bu da nişandan önce mümkün değil zaten sonuçta.

    0|0
    0|0
  • aileler bunu nişanlanınca yaptırıyorlar.mecbur yapıyorsun..yanındasın elini tutarsın filan diye..zaten şart.

    0|0
    0|0
  • yaparim tabii

    0|0
    0|0
  • yapmamıştık

    0|0
    0|0
  • düşünmezdim

    0|0
    0|0
  • cık düşünmedim

    0|0
    0|0
  • yaptırmam.

    0|0
    1|0
  • evet düşünürüm yapılmıyor diyenler var fakat bazı hocalar yapıyor hala

    0|0
    0|0
  • 25 den once dusunmyorum evliligi ama dini nikah resmi nikah sonrasi olabilir

    0|0
    0|0
  • İkiside aynı anda olsun

    0|0
    0|0
  • hayır. çok saçma.

    0|0
    1|0
Yükleniyor... ;