Bu Millet Tarihini neden bilmiyor?

Merhaba.

Bakiyorumda bu Millet, hatta gencler bilem kendi Tarihini bilmiyorlar. Bakiyorumda Osmanli hakkinda esik veya yanlis bilgileri var ve en kötüsü Kurtulus Savasi dönemi hakkinda yanlis ve eksik bilgileri var.

Bide bunun üstüne kulaktan duyma seyler geliyor tam oluyor.

Siz Lisede hic mi Tarih dersi görmediniz aq? Hic mi yabanci ülkelerin kaynaklarinda Tarihinizi arastirmadiniz? Hicmi Ilber Ortayli gibi Tarihcilerin programlarini seyretmiyorsunuz?


0|0

En İyi Kız Görüşü

  • Derin tarih ilgi meselesidir. Mesela her insan gidip de Atatürk'ün 3997 kitap okumuş olduğunu bilmek zorunda değildir. Hitler'in aslında ressam olduğunu bilmek zorunda değildir. 2. Abdülhamit'in bir polisiye delisi olduğunu, 3. Selim'in bestelerinin hala çalındığını bilmek zorunda değildir.

    He ama, bizzat okul müfredatımızda olan şeyler var ki, nasıl bilinmediğine hayretler ediyorum. Osmanlı Devleti 3 padişahtan mı ibaret yahu? Neden kimse batılılaşmayı esasen 3. Selim ve 2. Mahmut'un başlattığını hatırlamaz da bıdı bıdı yapar? Meşrutiyet'in ilan edilmesi ne demekti, kaç kişi biliyor? Neden Hititler, Urartular gibi uygarlıkları işlediğimiz halde soyumuzda onların etkilerini kimse hesaba katmıyor?

    Rönesans, Coğrafi Keşifler, Reform, Sanayi Devrimi ne demek? Emperyalizm nasıl ortaya çıkmış? Sakın bunlarla bağlantılı olmasın? Batılı Devletler'e sömürerek gelişti diyenler neden bu konuları hiç hatırlamıyor? Ulan sömürecek güce gelmeden nasıl sömüreceksin? Peki o güce nasıl geliniyor, e gördük ya lisede niye kimse hatırlamıyor yahu? Sınavına bile girdik ya hani?

    Müfredata artık yakın tarih de eklenmiş. 2. Dünya savaşı, Soğuk Savaş, Yumuşama dönemleri falan var bak. Eee, neden bugün olanlar sanki çok yeni şeyler gibi tepki veriyor birileri? E, bağlasana eski bilgilere, gördün hepsini. Katsana güzel, orijinal bir yorum.

    Bolşevik Devrimi ne demek? Sosyalizm ne demek? Neden ortaya çıktı? Kapitalizm ne? O neden ortaya çıktı? Feodalizm ne, feodal beylikler kimler, nasıl ve niye yıkıldılar? Oğlum vallahi var bunlar da lise kitabında.

    Eğer sınavdan 40 alırım hoca 5 puan ekler, dersi de verir geçerim mantığında olursanız bilmezsiniz tabi. Hödük hödük yaşarsınız. Derin tarih bilme tamam ama şu müfredatındaki şeyleri de bil yani. Üniversite mezunlarını geçtim, lise mezunu bile lise okumamış. Yazık...

    0|0
    0|0

En İyi Erkek Görüşü

  • Allahım kardeşim seni alnından öpüyorum yemin ederim sonunda doğru düzgün bir soru soran biri gördüm gözlerim doldu lan kardeşim geçmişini bilmedikleri için Şu an ülke bu halde yanılıyor muyum? Atatürk'ün ülkeyi emanet ettiği gençlerin halini görüyorsun işte...

    0|0
    0|0
    • Durum cok kötü ya.

      Benim genclige cok umudum vardi, ama yolda kaldi...

    • Benimki tükendi kardeşim her ay burda 1000 milyon kişi soru soruyor Muş ki soruları da görüyorsun zaten adamlar yataktan kalkamiyor ki gidip kitap alip okusunlar..

Kızlar Ne Diyor 2

  • haklısın, ben de tarihle ilgili alanda okuyorum ama benim bile bilmediğim o kadar çok şey var ki, hiç de biliyorum havalarına girmiyorum bilmediğim şeye yorum yapmıyorum okuyup araştırmaya çalışıyorum ya da bilmiyorum emin değilim diye uyarıyorum..

    bir de insanlar geçmişi çok çabuk unutuyorlar oysa tarih bilen bugünü sağlıklı yorumlar, gelecek hakkında sağlıklı tahminlerde bulunur.

    0|0
    0|0
  • bir tarih hocamız vardı sürekli aşağılardı bön bön bakınmayın saf saf bakınmayın biraz ders çalışın açın tbmm yi izleyin ne oluyo ülkede ne bitiyo haberiniz yok der der dururdu o gıcık hoca 😊 tbmm yi izlesek ne kavgalarını mı izleyelim çok değerli vekillerin

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 0

Erkeklerden En İyi Görüş seçilmiş!

Yükleniyor... ;