Kiz isteme adeti hala yaygin mi? Bunu uygulamadan evlenen var mi burda?

Ben istemem öyle kahve yapip istenmeyi, aileler tanissin tamam ama hosuma gitmiyor böyle adetler :/ sanki mal satiyor "verdim gitti" :D


0|0
2254

En İyi Erkek Görüşü

  • Verdim gitti. Cok sacma bence de aileler tanisir niyetini belli edersin. Aileler birbirine yemege gider zaten anne baba tavrini koyar ortaya. Sonra nikah ne zaman yapalim tarzinda konusulurolur biter. Kahveyi de disarda guzel bir mekanda icersin belki iyi kahve yapamiyo benim sevgilim rencide mi olsun anneme v. s

    3|0
    0|4
    • Ne kadar düşüncelisin, beni anlayan biri çıktı :)

    • Rica ederim :)) begenilere bakilirsa seni anlaya bir kac kisi daha var azinlik ta olsak. Eig icin tsk ederim

    • Rica ederim :)

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 53

  • bırgun ebeveyn olacaksın ve kendını bu ısın ortasında bulacaksın.. rızanın aranmamasına ve su kucucuk rıtuelın yapılmamasına layık gorulmedıgın ıcın cok cok cook ıcerleyeceksın.. bu devırde cok kalmadı zaten ınsanlar analsıyor konusuyor oyle gıdılıyor oraya, bunu cok gormeyın ebeveynlerınızden ustunuzde cok hakları vardır.. bırakında bezlerını ellerıyle yıkadıkları yavrunun gıdısını kendılerınden bılsınler.. hem yarın bırgun ters bır sey oldugunda sen bızemı sordun sorusuna muhattap olmayın...

    1|2
    0|0
    • Annenin babanın rızası önemli, ben aileler tanışsın konuşsun anlaşsın diyorum niyet belli olduktan sonra sadece gerek yok bence bu adete.

  • Kendine hakaret etme bacım... Kadınlar mal değillerdir kadınlar erkeklere Allah (cc) tarafından sunulan velinimetlerdir... sende bunlardan birisin... Kiz istenenin kurandada yeri vardır Allahım emriyle istenir mal gibi değil... Mal gibi isteme konusunda da haklisin kendini bilmez aileler cahiller yapiyorlar bu dediğini... Allah gönlüne göre versin

    1|3
    0|0
    • Tamam ailenin rizasi önemli, aileler tanissin anlassin, ama niyet belliyse onlarin da rizasi varsa bunu kiz istemeyle tekrarlamaya ne gerek var?

    • Güzel kardeşim peki sen Hastasın çok Hastasın ama çaresi var... Çaresini mi ararsın ölürmüsün? Sagligina dikkat etmek Allahin emri olduğu gibi kiz istemekte Allahin emirlerinden biridir

  • aha tam evlenilecek kız :D

    1|0
    0|0
  • Bu bence hoş bir kültürdür. Müstakbel damatı ve gelinimizi bir heyecan ve stres basmaktadır.
    Aslında işin sonu bellidir.
    Ancak durduk yere gerilim yaratmanın ayrı bir tadı vardır elbet :)

    1|1
    0|0
  • Verdim gitti mi :)) çok film izliyorsunuz agjgz

    1|0
    0|0
    • ya tamam verdim gitti demesede veriyor iste :D

    • Hepsini Göster
    • öyle de istedigimiz zaten belliyse, oglani da taniyorlarsa aileyi de taniyorlarsa niyet belliyse ne gerek var bu niyeti tekrarlamaya? :))

    • Güzel örf ama. ailelerin bir araya gelip detaylar konuşulması filan. nolmuş yani. sonuçta evlilik müessesini hafife almamak lazım. kocaya gidiyorsun sfjgda

  • Allahın emri peygamberin kavmiyle isteniyor genelde. :))

    1|0
    0|0
  • hala yaygın mı dan sonrası okunmaya değer değil

    1|1
    1|1
  • Katılıyorum

    1|0
    0|0
  • Allah'ın emrine karşı gelirim diyorsun yani

    2|1
    3|0
    • içini daraltıyorsunuz insanın

    • Hepsini Göster
    • cevap vwremedin @TabaktakiSonKurabiye
      demekki hadis ve sunnetler islamin bir parcasidir. binlerce uydurma hadisler var tabi ama sahih hadis dediimiz 2-3 kitap var. bunlar haricinde digerlerine pek kaynak gosterilmez. ve kuran hadis ve sunnetlerde geciyor. zaten sana uyduruk hadise inan diyen yok.

    • Okuma yazma mı bilmiyorsunuz? Soran'ı etiketleyeceksiniz beni değil , kuranla ilgili bırşey söylemedim.

  • Ne saçmalıyorsunuz? Örflerimiz, adetlerimiz ne zamandan beri "mal satiyor" diye algılanıyor? Hoşuna gitmezse gitmez. Milyonlarca insanın kabul ettiği değerleri aşağılayamazsınız. Yine çıktı çağdaş, modern bir insan,(!)

    1|0
    0|0
  • Ne alakası ver bu bizim için bir değer bence mal satmayla alakası yok
    babasından ve anasından canlarından 1 parçasını istiyorsun tabi ki gidip ayağına isteyeceksin

    1|0
    0|0
    • tamam tanissinlar kahve icsinler ama "kizinizi oglumuza istiyoz" demesinler :D

    • Yapma :/ bu bir adet bence gurur duymalıyız
      mal satmayla ilgisi yok istiyoruz diyince sen mal olmuyorsun inan bana
      Kızını gelip senden istemelerini istemeyecek misin

  • Hahahahaha "verdim gitti" 😂😂
    Aynen l*n sanki mal satıyor gibi ama adet bu yapcak bişey yok 😁

    1|0
    0|0
    • Ben istemiyorummm evleneceğim adamın buna razı olması lazım 😄

    • Hepsini Göster
    • Dövmesin :(

    • Neyse allah mutluluk versin 😂

  • Bu adettir bu kadar çekinilecek bir durum da değil bence. Kadın için ne zaman başlik parası istenir işte o zaman mal seviyesine düşürülmüş olur. İslamda başlık parası yoktur, fıkıhta rüşvet gibidir yani haramdır. Müslüman geçinen doğululara duyrulur.

    0|0
    0|0
  • bizim aile öyle hala.. Mal satmakla ne alakası var? sen olaya çok yanlış bir perspektiften bakıyosun.

    1|0
    0|0
    • mal gibi olmasada yani kiz istemeye gerek yok bence aileler tanismissa anlasmissa niyet billiyse

    • bize has kültürel özelliklerimiz bu, biz bu eylemleri yaptığımız için biziz.

  • Olmaz mı var tabii ki ama yeni nesilde azdır. Şimdi yaşı 30 u geçenler genelde bu şekilde aracı ile tanışıp sonra görücü geliyorlar. Ben mesela tam arada kalan nesilim 27 yaşındayım ne yapacağımı şaşırdım :D

    0|0
    0|0
  • Asırlardır olan birşeyin aslında geleneğimizde yanlışlıkla olduğunu söyleyen biri daha... Avrupalı olmaya bu kadar da meraklı olmayın kendiniz olun.

    1|0
    1|0
    • bununla ilgisi yok

    • Ya çok absürd gelse bile sonuçta başlık parası yok dimi sonuçta aileler tanışıyor bide çocuklarının mütevetini gördükleri ilk an oluyor sen nasıl beyaz gelinlik istiyorsan aileler de bazı şeyleri adetiyle heves eder. ne yani öyle olmasın da bana ben evlencem had düğünüme gelin öpüyorum sizi kocaman diye mail mi atıcan yani :))

  • Buradaki amaç ailelerin birbirlerini tanıması, kızın babasının kızını kimlere emanet ettiğini öğrenmesi içim aynı şey erkek için de geçerli tabi.

    1|0
    0|0
    • tamam tanissinlar bencede ama kiz istemeye gerek yok konusup anlassinlar niyet belliyse gereksiz kiz isteme

    • İşte alışkanlık ya. Günümüzde de genelde (en azından benim çevremde) kız isteme adıyla geçiyor ve dediğin gibi oluyor, öyle verdim gitti olayı yok. Belki de öylesi çok az bir kısımda vardır.

  • SOruyu yanlis sormussun ama canim kiz istemek zaten sogal ve olmasi gereken bir durum senin sormak istedigin görücü usulü vede kizla erkegin hic tanismamis dahi olur sevdigin begendigin var mı diye sormaksizin anne babalarin 2 fincan kahveye tamam oldu bu is dedikleri durumdan bahsediyorsun Allah a sukur yok bizde :D

    0|0
    0|0
  • sus kız seni görücü usulü vericez. hemde kel 40 küsürlü bir amcaya.

    0|0
    1|0
    • Hayır asla

    • Hepsini Göster
    • Hahaha çok komik görücü usulü asla evlenmem :D

    • en son öyle diyen bizim bakkal arif abinin kızı neriman marangoz hilmi abiyle görücü usuluyken buldu /hürriyet. asasjhgdfads

  • he ya bu yuzden gelinluk giyme sana nasip olmasin

    0|0
    2|0
  • Erkekler Devam
    33

Kızlar Ne Diyor 22

  • :) Kız isteme hala var ve babam verdim gitti diye bir kelime kullanmadı hiç kız isteme ortamında bulunmamışsın anlaşılan.

    3|2
    0|0
    • yok bulundum, verdim gittiyi öylesine yazdim herkes ona takilmis :D

    • bencede :))

    • Yani bu işler öyle basit değil kız istemedir adı ama ailelerin bir araya gelip konuşmasıdır açıklık getirmesidir çevreye ilan etmesidir durumu kız isteme mal isteme gibi değildir :) söylediğin her cümleye takıldım ben aslında.

  • Hay ağzın bal yesin. Kurbanlık koyun veriyorlar sanki. Hem zaten vericen niye boşuna uğraşıyoruz di mi 😄

    2|0
    1|2
  • Hala yaygın size gelen misafire kahve ikram etmek bence normal o bölümü brn sadece verdim gitti lafını filmde duydum sadece normalde kızım için uygunsa vs. lafı kullanıldığını gördüm.

    1|0
    0|0
  • Sevgilimle henüz evlenmeyi düşünmesemde bende bunu istemiyorum. Zaten ailelerimiz tanışıyor kaç yıldır. Sevgilimde benimle hem fikir ve ailemizde bundan haberdar. Zaten her koşulda o aşamada "Verdim gitti" diyecek, ne gerek var?

    1|0
    0|0
    • Yani dimi? Şükür beni anlayanlar da çıkıyor.
      Mutluluklar dilerim size :)

  • Bu persembe aksamı gelecekler ıstemeye benı neden hosuna gıtmesınkı her baba yasamak ıster kızının ıstenmesını gurur duyulacak bırsey bence kotu degıl Babanın rızasını almaktır bu bı yandan mal olmuyosun yanı baban senı satmıyor senın ıstedıgın sevdıgın babanın annenın rızasını almaya evıne gelıyor bır kız daha baska ne ısterkı

    2|2
    0|0
    • Hayırlı olsun :)

    • anne babanin rizasi önemli, aileler tanissin anlassin, ama niyet belliyse herkesin onayi varsa kiz isteme adetini uygulamaya gerek yok bence.
      ama isteyen yapsin tabi, sana da mutluluklar dilerim :))

    • Tesekkur ederımm sagolasınız canlarım :))

  • çok bağnazca bir düşünce asla öyle evlenmem.

    2|1
    1|3
  • Adettendir diyip uygulayanlar çok

    1|0
    0|1
  • ben bunu kızın annesıne babasına saygı olarak goruyorum.

    1|1
    0|0
    • Saygı tamam, ama aileler tanıştıktan sonra niyet belliyse gerekli mi o kadar?

    • Hepsini Göster
    • Bilmiyorlar bu düşüncemi :D ve ailemizde kim evlenirse hep kız isteme oldu :D

  • Malesef iste. biz boyle dusunuyoruzda buyukler aaa olurmu hic adettir yapilicak kafasiyla dusunuyo o yuzden bir guncuk birsey katlan gitsin

    1|0
    1|2
  • geleneksel ögretilerle modern yasama ayak uydurmaya çalısan insanlarız biz devir cok karısık sahsen ben karsı deilim böle biseye

    0|0
    0|0
  • O adeti yerine getirmeden evlenmeyi düşünmüyorum şahsen. Aileye saygıdır bu.

    0|1
    0|0
  • Seni istemeye gelmesinler o zamam ortada sorun falan da kalmaz :D ben isterim şahsen

    0|1
    0|0
    • o kadar basit degil annem babam zorlarsa? :D

  • Hala devam ve bencede gayet guzel bir adet

    0|0
    0|0
  • Evet güzel bir adet

    0|0
    0|0
  • O zaman gelinlikte giyme.. eşofmanla çıkın sahneye..:D

    0|0
    0|0
  • Allah'ın emri Peygamberin kavli ile ' denince daha bir anlamlı oluyo sanki :)

    0|0
    0|0
  • Evet yaygın

    0|0
    0|1
  • Modern bir ailen varsa neden olmasin

    1|0
    0|1
  • Evet var.
    Beni 1 ay önce istemeye geldiler. Erkek arkadasımla unıversıteden berı cıkıyoruz karar verdık evlenmeye erkek arkadasım evlenme teklıfı ettı, kabul ettım.
    formalıteler geregı aılesı geldı istedi. babam da cocukların kararıdır saygı duyalım bızı saymıslar bızlere de görevımız hayırlı olsun demek duser dedı. yüzük takıp. el öptuk. tatlı ve kahveler ikram edildi. 14şubatta nişan yapacagız. gayet de dogal normal şeyler bunlar

    1|1
    0|0
    • Sizinki güzel olmuş mutluluklar dilerim :)

    • bnmkide böle olmustu 12 subatta nişanlanmıstık :)

    • pınar nişanlandıgın gun mu sıteye uye oldun

  • Eger görücü usulü ile evleniliyorsa hala uygulanmasinda sakinca görmedigim bir olaydir cünkü bu durumda kiz gercekten babasindan isteniyor... ama bunun disinda olan kiz isteme olaylari sirf gelenek oldugu icin yapiliyor ve aslinda hic bir amaci yok.. cünkü erkek kiza coktan evlenme teklifinde bulunmus oluyor ve kizda kabul etmis oluyor bu hareketlede en fazla ailelerin gönlü alinmis oluyor.

    1|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    2
Yükleniyor... ;