FELSEFE yapalım benim düşuncem bir bakın mantıksızmı değilmi?

evet müslümanlık için bir yorum kötülemek amaçlı değil kesinlikle allah (sonsuz kudredli güce sahip olması) muslumanların yaradıcısı kutredli sonsuz güce sahip varlık peki neden yaraddıgı şeytanla böyle bir iktaya girip bizide bu konuya dahil bırakıyor yani işe baksana allah herşeyi bilir şeytanı en başta yaratırken ona asilik yapıcagınıda biliyodu sonuçda en kudretli varlık herşeyi bilir görür dinimize göre böyle ve sonucu bilinen şey sabit olmuyormu mesela benim cennete veya cahennme gidicegim sonucu bilinip görülüyorsa bu sabittir ne olacagı yani yazılmış biçilmiş kefen demek öyle deilin diyolar ama öyle oluyor nedenmi allah sonsuz gücü sahip oldugu için evet diyer bir yandan allah neden bu işlerle ugrasıyor onun için bir önemimiz yok bence bir şıkla yaradır yok eder ruhumuz bile duymaz anlamayız bile var olup olmadıgımızı yani allah kudretlı varlık düşuncelermizi ne söyleyecegımizi bilir her zaman onun karşısına çıkıp konuşmak onun için birşey ifade etmez çunki kendisi yarattı biliyor ne söyleyecegimizi ne yapacagımızı her bir zerrine kadar yani bu muslümanlıkta soylenen yaratıcının gücü beni bu sorulara itiyor bu bir dezavantaj muslümanlıgın anlattıgı varlık için ben bir müslümanım sadece düşünüyorum daha yazardımda benim kafam karşıyor nerden girsem girmesem konuyuda karşık anlattım biraz ama büyük bir güç var bunlara sebeb olan


1|0

En İyi Kız Görüşü

  • dinimize bilimsel yoldan bakınca yani felsefee tarzındaa inan iş çıkmaza gidiyoo çünküü herşeyinn sonucunuu biliyosunn ama en son nokta yaradanın nasıl var olduğunuu çıkaramıyosunn ve okadatr çokk farklıı şekilde anlatımm varkii hangisiine güveneceğine şaşırıyor insan bu yüzdenn ben araştırmayıı bırakyım ve kitaba inanmaya başladımm belkii hata yaptımm belkii iyi yaptımm ama allahımaa şükür müslümanımm 😊

    0|1
    0|0
    • müslümanlıkla bir zorum yok zaten yarumluyorum sadece

    • farkındayımmm sadece düşüncemii belirtmekk istedimm 😊

En İyi Erkek Görüşü

  • Kardeşim merhaba ben seni anladım, elimden geldiğince yardımcı olmak istiyorum. Önyargını bir kenara bırakıp, cevap almak istersen çok daha güzel olur.

    Allah ezeli bilgisinde her şeyi bilir ancak bu bilgi bizim anlayacağımız, yani bizim bilgi diye tanımladığımız şey gibi değildir.

    Levhi mahfuz denilen şeyler, yazılıdır. Bunlar, gecenin gündüzün olması, mevsimler gibi şeylerdir. Yani kaderimizdir, değişmezler. Çünkü bunların olması yaşam demektir.

    Ancak kişinin kendi iradesi ile değiştirebileceği/yapabileceği şeylere Allah müdehale etmez.

    0|1
    0|0
    • kitaptamı yazıyor

    • Hepsini Göster
    • Valla oraya girmeyelim topaç oynamayali yillar oldu

    • @JadeStain bişey olmaz ya Allah var keder yok age bilyeleri

Kızlar Ne Diyor 3

  • ama kaderde degismeyen 3 sey var onun disinda iyiyi kotuyu ayirt etmek sana kalmis bisey yani kaderini bu 3 sey haricinde sen belirliyosun

    0|2
    0|0
    • felsefe diyoruz kitaplara göre yorum yapılmaz canım kitabı köşeye bırak

    • Hepsini Göster
    • özür kardeşım öyle yazmıyor orda (ben nasıl desemki sana ) demek istedim pardonn

    • tamam bosver

  • Duygusuz bir varlık duygulu bir varlığı nasıl yargılar ki
    Ölümsüz tanrı ölümlü insanı nasıl yargılar

    0|0
    0|0
    • Duygulu bir insanı yaradanın duygusuz olduğu kanısına nasıl varabildin?
      Ayrıca senin gibi ölümlü birinin kendini yaradan ölümsüz tanrıyı yargılamaya kalkması daha saçma değilmi?

    • Hepsini Göster
    • @DesSas düz mantıksa düz mantık. Sonuçta bir mantık var

    • Düz mantık işin içeriğini hiçe sayarak kelimelere yorum yapmaktır. Yani genelde pek manık olmuyor içinde.

  • valla arada bende öyle çıkmaz sorulara giriyorum cevapsız sorulara sonra kendi kendime çok düşünme akışına bırak allah ne yaptığını iyi bilir diyip yoluma bakıyorm cevapsız soruları düşünmek bizi yorar en iyisi hayatı olduğu gibi yaşamak

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 13

  • Birincisi kardesim Allah herseyi biliyor dogru fakat kaderin kendi elinde sana secme hakki veriyor bilmesi senin icin birsey ifade etmez sen kendinden sorumlusun sen onemsizmisin? Kainatin yaraticisi kendini senin icin tanitiyor kutsal kitapla ayrica hadislerde gecer seni seven annenin ve babanin sevgisini kiyaslayamassin bile Allah ile sence seni onemsemiyor mu seytana gelince oda bir yaratilan sonucta bazi seyleri kafamiz almaz kapisitemiz disinda ve son olarakta sana verilen nimetler onlarin degerini bilmeliyiz sen diyorsunya cehennem aslinda cehenneme gitmeyi basarmak cok zor birsey Allah sana o kadar kurtulus yolu tanimis ki dusun bir sozle gunahlarin affolunabiliyor ama sen tam aksiysen artik oda bir basari.

    0|1
    0|0
    • neyse usta ben sizi anlıyorum anlatmak istediklerinizi ama bu tarz gürüşler değil bekledgim

    • Ben senin dedigini anladim fakat felsefe icin konusulabilecek tarafi olmasi gerekir bu konu acik ve net konusulacak tarafi yok bende isterdim burada bikgi paylasimi yapmayi ama konu net cevabi acik malesef.

  • herşeyden önce bir çok bilimsel çalışmayıda göz önünde bulundurarak ve metafiziğide düşünerek ve diğer olayları evreni yoktan var vardan yok ilkesini de benimseyerek Allah ın varlığına inandıkdan sonra bilmediğimiz noktalar hakkında bir takım yorumlar yaparız bu şekilde haşa Allaha trip atmakla onun yok sayamayız :D benim bu konuda ki yorumum şu

    0|1
    0|0
    • Allah insan ve şeytan dışındaki diğer varlıkları programladı ve insanla şeytana özgür irade verdi insanı cennete ve şeytanıda oraya bekçi dikdi ve insan hatası ve şeytan da ihaneti yüzünden bir sınava tabi tutuldu

    • Hepsini Göster
    • şimdi önce sorunun doğruluğunu bir doğrulayalım Allahın bizim ölenedek her sn yemizden haberi varmı? şeytanın her sn ne yapacağını biliyormu? biliyorsa nasıl?

    • @8matador1180 din hakkında günümüzde bildiğimiz çoğu şey kuran haricinde kalıyor olup imamların yorumları peki bu imamlar bu kanıya nasıl varmışlar neye göre yorumlamışlar? evren hakkında ne biliyorlar? fen matematik hakkında? nerdeyse hiç hep Basmakalıp çoğu kuran dışında kalan tüm bilgilerin güvenilirliği sorgulamanlı bence onun dışında sorunun cevabına gelecek olursak bu sadece muhtemel bir tahmin bulunduğumuz gezegende bir hayli bir zaman kavramı var zamanı durduran biri ni düşün seni izlemek için yeterince vakti olur haksızmıyım? bu kenara dursun elektronik hakkında günümüzde ağzını açık bırakan bir noktadayız beynin elektroniksel bir yapıda olduğunu ve dalgalar yaydığını biliyorsunuz dolayısıyla düşüncelerimizide okuyabilir isterse yönde verebilir dahada uzun uzun açıklamama gerek yok sanırım zaman+fizyomanyetik durumlar diyebilirim bu durumlar ışığında Allah nekadr ötesini görüp bilebilir buna kimse yorum getiremez

  • Öncelikle Allah yaratıcıdır ve yaratma gücü olana neden yarattın demek saçma olur değilmi?
    Allah her insana özgür irade vermiştir Allah'ın birinin cehenneme gideceğini bilmesi onu cehennem için yarattığı anlamına gelmez öyle olsa özgür irade diye birşey olmazdı zaten. Allah sana doğruyu ve yanlışı gösteriyor seçimini sen yapıyorsun sonucunu Allahın bilmesi onun kudretindendir sen yaptığını Allah bildiği için yapmıyorsun yani bizim hayatımız yazılı bir senaryo değil. Öyle bir Allah ki şu an sana kendisini sorgulamana müsade ediyor ve diyebilirmisin bu yazdıklarımı​ kendi irademle yapmadım? Diyemezsin. Allah bu yazdıklarını biliyordu evet ama sen Allah bildiği için yazmadın bunları.

    0|1
    0|0
  • Felsefe=Vesvese'dir kardeş 😉

    Allah tüm noksan sıfatlardan münezzehtir (Kusursuz, hatasız, va daima doğrudur)

    Allah bilinen kainatı ve bilmediğimiz herşeyi yaratıp belli matematiksel sistemlere düzene göre işleten varlığının evveli (başı) ve sonu olmayan yani sürekli var olacak ve var edecek gücün kendisidir.

    Milyarlarca ışık yılı mesafelere sayısız gezegen ve göktaşları yaratan ama okadar geniş ve büyük bir evreni yaratıp üstüne

    İnsanoğlunu kirpik uçlarına kadar özenen ve onu biricik yapacak kadar önemseyen bir Allah var

    Ve olayı incelerken bukadar büyük bir evrende kaçtane atom var bunu düşün ve o atomlar nekadar sistematik nekdar küçük ve elektronları ve çekirdeği haricinde üzerinde bulunan atom parçacıkları

    Atomlar dışında evrende daha halen keşifedilmemiş radyoaktif dalgalar ve neler neler var

    Yani Allah bukadar şeyi düzenli ve sistematik şekişde bize sunuyor

    Bu sorduğun tüm soruları Allah a dua et ve ona sor o insanlarla doğrudan konuşmaz ama sana en doğru cevabı bir şekilde verir.

    0|0
    0|0
  • Yorumunu sevdim mantıklı bir yorum

    0|1
    0|0
  • Karddeşim bende anlamıyorum onlar sorubcada onlar beni anlamıyorlar (deizm e inanıyorum) boşver geç bunları cevapsız soruşar bunlar

    0|1
    0|0
  • Bu gibi soruların sonu asla gelmez. Sen hayattan tat almaya seni mutlu edecek sağlıklı şeylerin peşinden gitmeye bak, Allahın sonsuz güç sahibi olduğuna ve peygambere inan yeter. Evrende bir amip kadar yer kaplamayan insanoğlu yaradanın sırlarını çözmeye aklı ermez. aklına yatmayan bişey varsa onu önemsememeye bak

    0|0
    0|0
  • Sen sınava giriyorsun diyelim hoca soruları biliyor ama sen bilmiyorsun. Dünya sınav yeri ve hocan senin çalıştığını biliyor ve sınavı gececeginide biliyor. Ama sen sınav kağıdını birakiyorsun ve geçmeyi bekliyorsun. irade bzim elimizde zaman Allah ü teala ya işlemez. Biz dünya zamanindayiz ahiret zamanı var ya da zaman denilen kavram çok geniş bunu biz bilemeyiz.

    0|0
    0|0
  • Ya knk çok uzun a q okumadım, şimdi benimde felsefe yapmam için böyle uzun ve etkileyici yazmam gerek, ama dediğim gibi knk okumadım kusura bakma. Biraz daha erken saatlerde koysaydın okuyup biseyler karalaya bilirdim belki.

    0|0
    0|0
  • Yahu insan bir nokta bir virgül koyar. Yazın o kadar karmaşık ki insan ne okumak istiyor ne de yorum yapmak

    0|0
    0|0
    • bunu yazıcagına yorum yapabilirdin

  • 😱😱😱😱😱

    0|0
    0|0
  • Yazini biraz daha tane tane yazsaydinda anlayabilseydik

    0|0
    0|0
  • Insan da irade var bunu araştır

    0|0
    0|0
Yükleniyor... ;