Türk sineması'nda neden kaliteli film yok?

Varsa yoksa dram, komedi. Hadi bilim kurgu, fantastik gibi sağlam kurgu yeteneği ve bütçe gerektiren yapımları geçtik. Adam gibi bir aksiyon, suç-gerilim filmi de mi yapamaz bir millet, neden böyle?


0|0
211

En İyi Erkek Görüşü

  • Arkadaşım... Cevabı çok uzun bir soru soruyorsun ve sorun biraz da kendi içinde hatalı. Kaliteli film var. Ama o filmler fazla ilgi görmediği için geniş kitlelerce duyulmuyor. Sana bir çok örnek verebilirim.

    Bu bir... İkincisi, kaliteli film başka bir şey, aksiyon suç gerilim başka bir şey. Dram-komedi bol diye bunlar kalitesiz demek de değil.

    İyi filmlerin fazla ilgi görmemesinin sebebi, sinema ve hatta görsel sanat kültürüm yok bizim. İzleyicilerimizin ve genel olarak halkımızın eğitim seviyesi çok düşük olduğundan sanattan da pek anlamıyoruz, buna ek olarak görsel sanatlardan hiç anlamıyoruz ve bu alanlarda oldukça zevksiz bir kitle Türk insanı.. Leş ötesi Türk dizilerinin geniş kitlelerce izlendiği bir ülkenin sanat görsel sanat anlayışı ortadadır.

    Yani mesele, senin dediğin gibi "yapamıyor olmak" değil. Neden yapılsın ki? İlgi göreceği şüpheli bir filme trilyonlar neden yatırsın sinemacılar? Recep İvedikin altıncısını yapar daha az paraya bir ton hasılat yapar. Neden kendisini riske atsın bir yapımcı?

    Ve Türk kültürü polisiyeye fazla izin vermiyor. Bizde parmak izi kontrolü daha yeni bir oldu. Dedektif yok ki polis teşkilatında polisiye olsun. Biz kanıt toplayarak suçlu bulan bir ülke değiliz ki, insanları suçsuz yere hapse atıp günler aylar hatta yıllarca tutuksuz tutup bezdiren bir emniyet teşkilatına sahibiz. Türk polisi bir şeyden şüphelense kanıt aramaz ki. E böyle bir polisiye olur mu? OLmaz.

    Ve tüm bunlara ek olarak, aksiyon bilimkurgu gibi türler yüksek teknik işçilik gerektirir. Daha dramda komedide kaliteyi yakalayamamış bir ülke bunları zaten yapamaz.

    Son bir not: Türk sinemasının en çok izlenen isimlerinin çoğu sinemacı bile değil. Cem Yılmaz, Şahan, Ata, Yılmaz Erdoğan, Özcan Deniz, Mahsun vs. Ama filmleri çok izleniyor. Yani? Yani Türk izleyicisi sinemaya iyi film görmeye değil, daha önceden tanıdığı meşhurları görmeye gidiyor.

    Ama dediğim gibi temel sebep, yapılamaması değil. İzleyici kitlesinin talerpleri bu yönde.

    0|0
    0|0

En İyi Kız Görüşü

  • Bide şey olayını anlamıyorum adamlar aşk filmlerini hep biri ölürken bitiriyo resmen acıyla besleniyoruz

    0|0
    0|0

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 10

  • Kaliteli film yapmak gibi bir gayeleri olmadığından veya Seyirciyi garanti biliyorlar heralde. seyirci o filme gitmese izlemese ne yapacaklar, mecburen daha iyisini çekmek zorunda kalacaklar. seyircinin çıtayı yükseltmesi lazım.

    0|0
    0|0
  • Millete dramı entrikayı aldatmayı aşıladılar ha bire ondan prim yapmaya çalışıyorlar. Üstelik bilim kurgu filmi gibi v. s masraflı değil.
    Al 2 tane utanmaz başrol oyuncusu yiyiştir dur.

    0|0
    0|0
  • bütün dizileri gibi filimlerde aynı durumda evet

    0|0
    0|0
  • Kaliteli oyuncu olursa kaliteli film olur

    0|0
    0|0
    • Kaliteli oyuncudan ziyade kaliteli senaristler yapımcılar olması gerekmez mi? 😕

    • Işte genel olarak senaryo ve oyuncu iyi olursa film daha iyi olur

  • Hangi film endüstrisiyle kıyaslıyorsunuz?

    0|0
    0|0
    • Detayı okudunuz mu?

    • Hepsini Göster
    • Türk sineması olarak genellediğniz için evet olmaz. Hollywd zaten yerlerde. Marvel ve dc comicse bel bağlamış durumda. Avrupa özgür sineması bir şekilde devamlı kendini tekrar ederken zavallı sinemamız ne yapsın kuzum😊

    • Sinema cidden dünyayı ilgilendiren bir sanat. İyi iş yapabilmek belli koşulları gerektiriyor. Bu koşullar sağlandığında somalide bile dünya piyasasında iş yapan film çekebilirsiniz. Tşktlr.

  • Tabutta Rövaşata der başlığı terkederim.

    0|0
    0|0
  • Dağ 2 güzel bence

    0|0
    0|0
  • aksiyonda para bekler suç tr de öyle mafya örgüt ten bir pkk var o da pek ilgi çekmez

    0|0
    0|0
  • izleme ozaman sende

    0|0
    0|0
  • kalite yok ki. kaliteli adam yok

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 1

Yükleniyor... ;