Midye yemek günah mı?

Midye yemek günah mı o da bizler gibi regl oluyormuş galiba o yüzden gunahmis diye duydum doğru mu?


0|1
1520

En İyi Erkek Görüşü

  • Hanefi mezhebinde deniz canlılarından sadece balık yemek helal. Onun dışında bütün canlıların tüketilmesi uygun değil.

    Şafii mezhebinde bütün deniz canlılarının tüketilmesi helal. Fakat hem denizde hem de karada yaşayan hayvanlar hariç. Örneğim; timsah, midye, kaplumbağa gibi.

    Midye yemek her mezhepte de uygun değil.

    1|0
    0|0
    • Midye yemek caizdir kuranda haramlar belli
      mezheplerimi din ediceginiz güzel kardeşim

    • Hepsini Göster
    • Dinimizde sadece domuz eti yemesi günah yanlış bilgi verme senin söylediginle alakası yok

    • @my-dreams Bu hükümleri ben uydurmuyorum. Bunları büyük İslam alimleri belirtiyor. Üstelik bunlar tek bir alimin ağzından çıkan hükümler de değil. Bir konu hakkında hüküm vermek için önce Kur'an-ı Kerim'e bakılır. Orada yoksa Hadislere bakılır. Şayet orada da yoksa akla ve mantığa uygun gelecek şekilde hüküm verilir.

      Örneğin; günümüzde tüp bebek teknolojisi İslam'ın tebliğ yıllarında yoktu. Bu sebeple buna bir hüküm verilmesi gerekir. Sonuç itibari ile evli çiftlerin hücrelerinin dışarıda birleşme olayı söz konusu olduğu için buna ''caiz'' denmiştir.

      İslam alimlerinin bu hükümlerine itiraz edecek kadar yüksek bir miktarda dini bilgi ve tecrübeniz varsa orasını bilemem. Bu durumda o kişilerle tartışıp ''yanlış bilgi veriyorsunuz'' demeniz gerekir. Ben yazılanı yazındığı gibi alır, söylerim.

En İyi Kız Görüşü

  • Günah degil haram. O da Hanefi mezhebi için.

    1|0
    0|0
    • daha demın cevap vericektim ama soruyu kaldırdılar
      alakasız soru acmıştı cevap veremedim :))
      Midye yemek haram degildir peygamber haram etmişmi kuran haram etmişmi hayır

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 19

  • Dedigin gibi adet görüyor ve uygun degil ben zaten sevmiyorum oyle bir problemim yok :)

    1|0
    0|0
  • Evet dogru haram yemek

    2|0
    0|0
  • Hanefi mezhebinde sureti balığa benzemiyen canlılar mekruh
    Diğer mezheplerde midye günah değil.
    Yani haram lık yok.
    Sigara gibi mekruh

    1|0
    0|0
  • Hayır.

    1|0
    0|0
  • Ben yiyorum valla

    1|0
    0|0
  • Rsgl li midye afiyet olsun :s hiç yemedim iğrenç duruyo zaten

    1|0
    0|0
  • Yanlış

    1|0
    0|0
  • Hahahah muhammed zamanında midye mi görmüş ki onu yazsin varsa yoksa 4 karı alır cennette karı veririm şarap veririm demiş :D

    3|1
    3|1
    • Peygamber kurana uyuyordu midye vardı ozamanda çölde domuz yoktu haram kılındı
      mezhepler yüzünden haram helal cok kuranda 4 tane haram var

    • Hepsini Göster
    • yazık. ALLAH SENİ İSLAH ETSİN ! Müslüman değilsen saygı göster! Kuran ı kerime ve Peygamber Efendimiz sav. İn üzerinden böyle konuşamazsın!

    • Çilek kardeşim 5 sevap puanın eklendi iyi günlerde kullan

  • Midye kadınlar gibi regl olur. Senenin 11 ayı sürer bu durum. Ve regl olmayacağı ay ise değişkenlik gösterir. Bunuda en iyi bu işten anlayan balıkçılar bilir. Yenmese iyi olur ama dayanılacak gibi bir lezzet değil ki yiyoruz işte :)

    1|0
    0|0
  • Kuran da yasak değil. O yüzden yerim.

    1|0
    0|0
  • hanifi mezhebine göre haram. Ama şafii mezhebine göre değil.

    1|0
    0|0
  • Allaha şirk koşuyorlar affı var mı diyen yok midye yemek günahmı diyor
    midye yemek caizdir

    1|0
    0|0
  • İneklerde regl oluyor yeme onun etini o zmn

    1|1
    0|0
  • Ben regl olmuyorum bu yüzden günah olacağını sanmıyorum. Ve midye de yemiyorum

    0|0
    0|0
  • Oral yoldan alıyorsan sorun değil, diğer türlü caiz olmaz.

    0|0
    0|0
  • sende erkek midye ye ozaman

    0|0
    0|0
  • Midye memeli degıldır regl olmaz, o kırmızı renk icindekı civadan kaynaklı bir araştırın yav

    1|0
    0|0
  • Midye tavadan bahsedyorsun dimi?

    0|0
    0|0
    • Hayır midye dolmadan

    • Hepsini Göster
    • Yani günah falan degil

    • Peki

  • Şafii de değil Hanefi de haram

    1|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 14

  • Aynen ben de öyle duydum ama doğruluğu tartışılır 😂😂😂

    1|0
    0|0
  • bilmem ben yiyom tadı müthiş

    1|0
    0|0
  • günah degılsede mekruh

    1|0
    0|0
  • garanti olsun yeme

    1|0
    0|0
  • Valla cok seviyorum

    1|0
    0|0
  • kesin olarak günah oldugunu duydum o yüzden artık yemiyorum garanti olsun diye :D

    1|0
    0|0
  • Evet

    1|0
    0|0
  • Onu bende duydum ama yemeye devam ediyorum çünkü çok seviyorum😃

    1|0
    0|0
  • Şubat aylarında oluyor diye biliyorum.

    0|0
    0|0
  • Bnde oyle duydum günah diyolar

    1|0
    0|0
  • Regl olduğunu duyduktan sonraz yemeden nefret ettim -_-

    1|0
    0|0
    • Regl değil o icindeki civadan o kırmızılık

    • @Godboyy Doğrudur, ama artık ısınamam. Size afiyet olsun.

    • Tabıkı tercıhler sadece bilgin olsun dıe demstm midyenın anatomik yapısında da böyle bisey ımkansz

  • Sadece memeli canlılar regl olur. Dini boyutu umrumda değil, regl olmuyorlar.

    1|0
    0|0
  • Pis ya dini boyutunu bilmiyorum

    1|0
    0|0
  • Koyun da regl olmuyor mu?

    0|0
    0|0
Yükleniyor...