Kapat

Haytalı (Bici bici) Tarifi

Antakya'nın kendine özgü bir o kadar serinletici , yapılması kolay ve pratik tatlısı meşhur haytalı bir diğer adıyla bici bici tarifini bu sefer paylaşacağım :)

Haytalı ( Bici bici )  Tarifi

Çok güzel görünüyo dimi :D Biliyorum Hatay'lı olmak ayrıcalıklıdır :D

Malzemeler:

- 3,5 Su Bardağı Süt
- 250 gram toz şeker
- 1 çay bardağı buğday nişastası
- Buzlu su ve sıcak su
- Her kaseye yarım çay bardağı gül suyu ( yoksa şeker boyası )

Yapılışı:

Öncelikle buğday nişastasını soğuk su ile eritin ve içine sütü yavaş yavaş ilave ederek kısık ateşe alın.Bir yandan da koyu bir kıvama gelinceye kadar tahta kaşık yardımıyla karıştırın. Bir tepsiye, yaklaşık 30 santimetre çapında olursa iyi olur, karışımı 2 cm yaklaşık bir parmak kalınlığında dökün ve oda sıcaklığında soğumasını bekleyin.

Soğuduktan sonra üzerine buzlu suyunuzu dökün. Küçük küpler halinde kesin ve servis edeceğiniz tatlı kasesine alın. Sonra toz şekeri ılık suda eriyinceye kadar su katarak şurubu hazırlayın. Tatlı tabağına koymuş olduğunuz haytalı'nın üzerine biraz ufak kırılmış buz taneleri koyun ve içerisine gül suyu katın.

Ve bitti Afiyet Olsun Arkadaşlar :)


3|2
13|17

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 13

Erkekler Ne Diyor 17

  • Hiç yemedim bunu.

    0|1
    0|0
  • Kanka seveni çok seviyor ben denedim gram. Sevemedim. Ellerine sağlık anlatmışsın evde yapıcam belki bu sefer güzel olur gül suyu koymasak olmaz mı?

    0|1
    0|0
  • Hatayın yöresel tariflerini öğrendik sayenizde :) Elinize sağlık :)

    0|1
    0|0
  • Adana'nin yerli tarlisidir "bici bici"..

    0|1
    0|0
  • Höh ne hatayı mübarek :D Adana'Ya özeldir o. Hatay ne alaka yaa?

    0|2
    0|0
  • Bizim adanin bici bicisi ne zamandir antakyanin oldu 😂

    0|1
    0|0
  • adana değil miydi bicibici

    0|1
    0|0
  • canım çekti valla

    0|1
    0|0
  • Bu nedir gidin meybuz yiyin daha sağlıklı

    0|1
    0|0
  • iyiymiş.. ah bici bici leblebici seni :)

    0|1
    0|0
  • Gecen hafta antakyada yedim dondurmali haytali. Cok lezizdi

    0|1
    0|0
  • Of be allahın gurban olsada yesek ☺

    0|1
    0|0
  • Hacı adananın değilmiydi bu ya demekki yanlış biliyormuşuz tadı çok güzeldir yazın iyi gidiyor

    0|0
    0|0
  • Dün bir soruda denk gelmiştim, merak etmiştim doğrusu.
    Teşekkürler paylaşım için.

    0|0
    0|0
  • lan beş para etmez su yaptıgınız...

    0|0
    0|0
  • Koskoca Adana'ya maal olmuş bici biciyi, bir Antalya ya özgü diyorsun bir Hatay'a özgü diyorsun.. Çok yanlış bir bilgi vermişsin.

    0|0
    0|0
  • Adanada gidince yedim hiç güzel değildi olduğu gibi çöpe attım.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...