Siz yılbaşı kutlamalarına karşı mısınız yoksa siz de kutlar mısınız?

Sizce doğru mu yanlış mı kutlamak?


0|0

En İyi Erkek Görüşü

  • Yalnış,
    Necip Fazıl diyoya "7 hristiyan kurban bayramında ortaklaşa bir danaya girmedikçe yılbaşı kutlamam"

    1|1
    0|1
    • birincisi yalnış diye yazilmaz o ve noel/yilbasi ayni degil soruda yanlislik var 1 ocak ve isanin dogumunu ayni sey sanmaniz aci verici

    • Hepsini Göster
    • o zaman ne bu yılın ilk gununu kutluyosak onlarla ayni gunde kutluyosak yanlis mi yapmis olucaz mesela 10 kasım ataturk oldu o gun milyonlarca insan dogdu dogum gunu yapiyolar diye ayip mi ediyolar

    • @qppride Senin kastettiğin yeni yıl miladi takvimin yeniyılı, Yani hristiyanların hz isa'nın haşa ALLAH'ın oğlu olarak doğduğunu kabul edip yılın ilk günü olarak kabul ettikleri gün. Adı ister noel olsun istersede yeniyıl bunun İSLAM diniyle uzaktan yakından alakası yoktur...

Erkekler Ne Diyor 44

  • Müslüman isen Yüce Allah'ın Kur'an-ı Kerim'inde ifade senin için şifa olarak sunulan kaynakta "Hristiyanlar ile Yahudileri dost edinmeyin, çünkü onlar birbirlerinin dostudur (Maide Suresi 51'inci ayet)" emrine göre,
    Müslüman isen Peygamberinin tavsiyesini emir telakki edecek ve "onlar (Hristiyanlar ve Yahudiler) gibi hareket etmeyin, işleriniz de onları taklit etmeyin" sözüne göre de canını vereceksin.
    Müslüman isen duruşun olacak.
    Aziz Noel'e "baba" diyen anasının namusunu satılığa çıkarmıştır, babasını da g*doş ilan etmiştir,
    Yılbaşına "yok yılın başıymış, onlar gibi değilmiş, yıla nasıl girilirse öyle olsunmuş" safsatalarına hadi oradan diyorum. Bu masumiyet değil, karşı durulması gereken bir hastalıktır.
    Müslüman isen adam gibi ol ve o günü daha fazla ibadetle geçir, yok geçiremiyorsan sus otur ve boş geçir!
    Nokta!

    1|1
    1|1
  • Ben kesinlikle karşıyım ^^ Ben Türk'üm çok şükür ve benim kültürümde yılbaşı kutlamak yok.

    1|1
    0|1
  • İçiyoruz arkadaşlarla tatil diye

    0|0
    1|0
  • Karşıyım
    İslâm da yeri yok

    1|0
    0|1
  • Ne gerek var masraf boşu boşuna

    1|0
    0|0
  • Emin ol ane babanla otururup muhabbet etmekten değerli değil hiçbişey

    1|0
    0|0
  • Karşıyım herşeye

    1|1
    0|1
  • Kutlayanlar
    🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿

    1|0
    0|2
  • KS nin her sene vazgeçilmez sorusu ımm başarılı

    1|0
    0|0
  • Karşıyım

    1|0
    0|1
  • dinimizce yanlış ama yinede kutluyoruz 😔

    1|0
    1|2
    • o zaman kutlamalama yöntemini değiştirip ailecek toplanıp kuran okuyabiliriz bu da bir kutlama

    • cok güzel söyledin tebrik ederim ama herkez bizimgibi düşünmüyo niyazikki 😔

  • Yılbaşına girerken ne yaparsan öyle devam eder

    0|0
    1|0
  • Yanlış değil abartmazsan iyi yıllar yeni yılın kutlu olsun derim ama christmas veya noel ağacı falan yapmam tabii.

    0|0
    0|0
  • Kutlamam ama kutlayana da karşı değilim zaten insanların morali bozuk bir gün bir araya gelip eğlenmeleri normal

    0|1
    0|0
  • Yılbaşı bizim kültürümüzde yani dini olarak sahip olduğumuz bişey değil ama batılaşma özentimizden dolayı sanki bizim miş gibi sahiplenir olduk ama buna rağmen ben de kutluyorum fazla aşırıya kaçmadan saçma sapan batı gelenekleri kullanarak değil tabi

    0|0
    0|0
  • niye karşı olalım..

    0|0
    0|0
  • neden karşı oliiimki olayı dini açıdan görenlerden değilim ve dinle alakası yok bunun

    0|0
    0|0
  • Ben kutlamıyorum kim naparsa yapsın

    0|1
    0|0
  • İsteyen istediği gibi kutlar karşı çıkmaya hakkım yok.
    Bunu bayram gibi şölen haline getirmiyoruz, aileler toplanır bir araya gelir, yiyecekler hazırlanır, bazende alkol alınır.
    Yani amaç noel değil , bir araya gelip keyifli vakit geçirmek.

    0|0
    0|1
  • Kutlamak derken icip icip kendimizden gecmeden, tv basinda cerez yenebilir...

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    24

Kızlar Ne Diyor 19

  • evde ailecek kutlarız 😄

    0|0
    0|0
  • çocukken severdim ama büyüdükçe yapmamam gerektiğini düşünmeye başladım. Müslümanım ve hrıstyanlar yeni yılı değil hz. İsa nın doğumu olarak kabul ettikleri dönemi kutluyorlar aslında bizde onlara destek veriyoruz. Bazıları sadece yeni bir yılı kutluyorum diyorda sorun şu onlar zaten bizim kültürümüze doğrudan giremiyorlar ve başka bahanelerle çabalıyorlar
    hrıstyanlar sağlıklarına önem verir ama domuzu dışkısını yediği için yemekten vazgeçen var mı? genelde yok. Sağlık alanında bile tavırları buyken biz niye onlara benziyoruz
    ayrıca açıp kuran okuyanda yok madem yeni yıl Allah tan bir şeylerde istenmeli ama sadece ağaç süsle, evi süsle, hindi al bu tür şeyler isteyen yapsın tabi saygı duyarım

    1|0
    0|1
  • Ben kutlamıyorum normal bir gün gibi geçiriyorum. Tabi yeni yıla geçmenin duygusunu yaşıyorum ama noel gibi kutlamıyorum

    1|0
    0|0
  • Kutlamayiz gelirlerse ablamlar gelir kuriyemis vb yeriz televizyonu izleriz ki ablamlar varsa hizmet ettiğimiz icin anlamayız. 2 sinde de dogum gunum o gün de pogaca vb yapilir tabla ortaya koyulur. Yemek yenir mutfak toplantiktam sonra da yalandan pasta uflerim. Her zamanki dua yi ederek yine ayni kesilir yenir ablamlar oldugu icin ne yediginden anlarsin ne de ictiginden ama guzel geçer o gunler..

    1|0
    0|1
  • Her yılbaşı Mekkenin Fethini ibadet ederek kutlamaya çalışırım

    1|1
    0|1
  • Yılbaşında ekstra bişi yapmıyoruz. Herkes bir araya geliyor sohbet muhabbet yemek içmek :)

    0|1
    0|0
  • Normal bir gün işte. Öyle kutlama falan yapmam.

    1|0
    0|0
  • Değilim.

    0|0
    0|0
  • Inancim gereği kutlamiyorum. Ama inancı gereği kutlayanlara saygı duyuyorum.

    0|1
    0|0
  • bilmissiniz bir ozentilik anlayisi yeni yil olarak belirlenen bir gun var bunu ozentilikle ne alakasi var yahu 😄 yilin ilk gununu kutluyoruz yeni yil iste birakin au isleri 😅

    0|1
    0|0
  • Biz kutluyoruz

    0|0
    0|0
  • Neden yanlış olduğunu anlayabilmiş değilim eğlenmeyelim mi yani :D kutluyorum ben her sene :D

    0|0
    0|0
  • Yeni yılı kutlamanın da doğrusu yanlışı mı olurmuş ya çok komik

    0|0
    0|0
  • Her sene aynı muhabbet. baydı artık.
    Kutlamak isteyen kutlasın ben yeni yıla girdiğimiz için kutlarım bundada yanlış bişey yok bence

    0|1
    0|0
  • Kutlarım arkadaşlarla

    0|0
    0|0
  • Dogru degil.. müslüman olarak yanlıs bir durum.. ama kutlayanlara da bir sey demem izlerim :)

    0|0
    0|0
  • Kutlamam

    0|0
    0|0
  • özel günleri sevmiyorum

    0|0
    0|0
  • Kapitalizmin oyununa gelmem ben! Şaka şaka böyle saçma kutlamaları sevmiyorum ben.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...