(Allah) Sırf kendisine inanmıyor diye sonsuz cehenneme atan bir tanrı figürü ne kadar mantıklı?

Ateist olanlar allahı bile bile reddeden kişiler değil arkadaşlar. Belirli bir felsefi mantık oturtup tanrının olmayabileceğini düşünen kişiler, ki bu konular bilim, felsefe, mantık gibi konulara dayanıyor. Bugün bilimadamları ve aydınların birçoğu ateist ya da inançsız.

Yani demek istediğim bir kişi allaha ya da tanrıya düşmanlık etmek için ateist olmuyor bu sadece bir düşünce biçimi.

Sırf kendisine inanmıyor diye sonsuz cehenneme atan bir tanrı figürü ne kadar mantıklı? Sırf bu bile dinlere inanmamak için bir neden bana göre.

Güncellemeler:
2gün Her din kendisinin doğru oldugunu iddia eder ve kendisine inanmayanları cehenneme atmakla tehdit eder. Çünkü dinler bunu iddia etmezse kendilerine taraftar bulamazlar.
2gün Ne tesadüf! ki bilimadamlarının çoğu ateist. Demek ki bilimadamı olmak insanı cehenneme çok yaklaştırıyor. Ama hiçbir şey bilmeyip her söylenilene inanırsan mümin oluyorsun ve cennet. O yüzden hiçbir şey bilmemem araştırmamak gerekiyor. Bilimadamı olmak insanı cehenneme yaklaştırır :)

0|0
9|22

Senin görüşün var mı?

0/2000

Gönder

Erkekler Ne Diyor 22

  • En basit matematik problemini çözemeyen, en ufak sorunlarda bile takılıp kalan insanın tutup koca "Allah" kavramını çözdüğünü düşünmeside ayrı paradox tabi...

    4|1
    0|0
  • kalp kararmış dinsizlik çoğalıyor takı 3 dünya savaşı çıkıp deccar gelene kadar ıslamiyet dünyaya kumun dar olana kadar

    0|0
    0|0
  • Allah'a gerçekten inanmıyorsunuz? çok saçma bir düşünce. yene diğer bir değişle sen kendini bir varlık olduğunu mu düşünüyorsun. Allah'tır her şeyi yoktan var eden, her şeyin rızkını veren, odur dünyayı yedi kat gök kubbele korunaklı kılan dünyayı çatısız var eden, odur güneşe emredip bir kandıl gibi dünyanı aydınlata odur, Gökten yağmuru yağdıran odur , toprağa emreden odur san bolca rızzık versin, daha sayısızca nice nimetleri sunan ve bütün evreni yoktan var eden odur, kısacası. oysaki sen bir damla atık bir sivi bir tutam kırli topraktan ibaretsin, yaşamın bir yudum nefes almakten ibaret. yoksa sen kendini bir varlik mi zanediyorsun kalkmış birde yaradanı sorguluyorsun.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      bunların hepsini bilim açıklıyor. Kendiliğinden olmuyor yani yağmur yağması güneş falan. Yaşın fazlaymış ama sanırım hiçbir bilim eğitimi almadın

    • 2gün

      Bilim değin insanoğlunu kendinden icad ettiği bir şey değil, Bilimi tam tersine Allah'ı varlığını perçinliyor doğruluyor. Bilim yüce Allah'ın yoktan var ettiği bir aheng içerisinde bir dengeden işleyen sistemler manzumelerdir.

    • 2gün

      Kuantum mekaniğine göre kuantum parçacıklar rastgele hareket ediyor hiçbir ahenk yok :D

  • Tanrı zaten yoktur. Allah'ın 99 isimleri arasında tanrı yoktur.
    Senin kurduğun fantastik mantığa göre bugün devletin kurallarına uymuyorsan hapse atılıyorsun. O zamna devlete ve kanunlarına inanmak mantıksız. Senin mantığına göre devlet yoktur. Yönetici yoktur. Kanun yoktur.

    0|0
    0|0
  • bir yaratıcı olmasa gözünün gördügü bunca sey hiç olurmuydu yaprak bile oynamazdı mantık bunu anlamayacak kar boşsa bunun adı bilim deyil bence cehalettir hadi diyelim tamam bunları bir tanrı yaratti ama dinler yok sence bukadar büyük bir evreni yaratıp idamesini saglıyan tanrı seni başı boş birakırda kendinden bir haber vermez insanlara istediklerini bildirmezmi veya bunu niye sadece bir kişi ile bir kitap ile sınırlı tutsun ki birini gönderen allah 2. yide gönderir 3. yüde

    0|0
    0|0
  • Öyle bir şey yok. Okuyanlar da ayetleri anlamak istedikleri gibi okumuş. Allah, ona inanmayanları bile cennete gireceğini söylüyor fakat ilk önce yaptığı cezaları çekmesi için cehenneme göndereceğini söylüyor. Bunu müslüman, hristiyan, yahudi, deist, agnostik, ateist diye ayırmıyor. Herkes cezasını çektikten sonra ödülünü alacaktır diyor.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      İnanmayanlar ebedi cehennemde kalacak diyor ayetler. Kurana inanmıyorsan sen de bizdensin :D

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      İşte mantıksız bir şey daha. Ayetler çelişiyor :D

    • 2gün

      Çelişmiyor, sen çelişiyorsun.

  • Gayet mantıklı bunun mantığını sorgulamak aynı inanmamak gibi mantıksız bana göre.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      karadenizden sorgulayabilen insan çıkıyor muydu ya. Genelde körü körüne inananlar çıkıyor. Hatta inanmayanı öldürürüz diyorlar :D

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      verdikleri partiden belli oluyor. Seçim sonucları gösteriyor genelle mi yapılıyor yoksa gercekten cogu mu öyle belli :D

    • 2gün

      Şimdi iş partiye döndü sen ne anlattığını ne sorduğunu ne düşündüğünü bilmiyorsun daha birazdaha zamana ihtiyacın var oturur bazı şeyler sende ;)

  • Senin inanmak gibi bir derdin yok.
    Sadece inançsizligini / şeytanini büyütmenin derdindesin. O yüzden cevap vermeye de lüzum yok.

    1|0
    0|0
  • Allah sırf kendisine inanmıyor diye kimseyi cehenneme atmaz kim neyi hak ediyorsa onu oraya tahsis eder.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      Kuran ayetleri öyle diyor. Kuranı mı reddediyorsun? Sen de bizdensin o zaman :D

    • 2gün

      Şimdi bak ayetler mealdir birde onun tefisir var detaylı anlatımı olaya yüzeysel bakmamak lazım her ne olursa olsun. Atın cehenneme hayra engel olanı şeytanla işbirlikçi olanı yetim hakkı yiyeni sadece Allah'a inanmayanlar girmez cehenneme.

    • 2gün

      Allah'a seni uyardı değil mi? İnansan da inanmasan da ortada bir kuran var peygamber var ve sen bunları okuyup öyle bu soruyu sordun ahirette Allah sana ben resul gönderdim kuran gönderdim diye soracak buna inansan da inanmasan da bu var

  • merak ettim Cehennem tarafını ele almış sın / halbu ki senin bahsettiğin gibi söylersek her dinin cennet tarafı da var.
    neden korku egomanyasından ele aldın konuyu?

    0|0
    0|0
  • ergenlerin bunu anlamasını beklemek mantıskızlıtkırr.

    1|0
    1|0
    • 2gün

      yaşım 24 ve verecek cevap bulamayınca anca hakaret edersiniz. Bu kadarsınız işte

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      Olasılıksız diye nick almışsın. Adam Fawer bile bu konuya o kitapta harika dem vuruyor.

    • 2gün

      bakış açın ve kafanın içindekiler önemli bu benim için sadece bir nikname senin için çok önemli olabilir isimler ama benim için çokda önemli değil,

  • İnanıp inanmaman için Allah sizlere özgür iradeyi de vermiş mesela..

    2|0
    0|0
  • O bilimadamları size bir tane de sevap şarjı oluştursunlar da biraz şarja takıp günahlardan arının.

    0|0
    0|0
  • Senin bu soruna gore tanri var o zaman madem yok diyosun bu soruyu sormak mantiksiz

    0|0
    0|0
    • 2gün

      Anlamamışsın bile.

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      Öyle söylemiyoruz islam ve diğer din inançları bunu söylüyor, ki hepsi de kendi dinine inanmazsan aynısını söylüyor. Bu da ne kadar mantıklı diyorum. Buna inananlar nasıl mantıgına uyduruyor diyorum? Ben inanmıyorum. Hala anlamadıysan konus kendi kendine cevap vermiyorum

    • 2gün

      Atarli cevap verenler nedense kendi icinde celisiyo cogu din mantiksiz adamlar selde taptiklari putu kurtarmaya calisiyo halbuki onun insanlari kurtarmasi gerek 3 semavi dinde mantik vardir
      Sen islami insanlara bakarak inanirsan insanlar kusursuz degildir

  • Tanrı'ya inanmıyorsun da cehenneme atacağına niye inanıyorsun? Niye taktın buna

    1|0
    0|0
    • 2gün

      sorumu anlayamayan gelmesin.

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      Ya git araştır öğren.

    • 2gün

      bir de beyin ölümü gerçekleşip yaşayanlar ne?

  • Bunu biz okuduğumuzdan çıkararak söylüyoruz. Ancak kesin olarak ne olacağını Allah daha iyi bilir.

    0|0
    0|0
  • O bilim adamlar herseyi buluyorda allah c. c var oldugunu bulamiyolar bence cokta zeki degiller:))

    0|0
    0|0
    • 2gün

      evet evet kesinlikle :) Ve ne tesadüf! ki bilimadamlarının çoğu ateist. Demek ki bilimadamı olmak insanı cehenneme çok yaklaştırıyor. Ama hiçbir şey bilmeyip her söylenilene inanırsan mümin oluyorsun ve cennet. O yüzden hiçbir şey bilmemem araştırmamak gerekiyor. Bilimadamı olmak insanı cehenneme yaklaştırır :)

    • 2gün

      bir gun adam berbere gitmis tras olurken berber demiski tanri yok aslinda neden demis adam tanri olsa aci keder ceken olmazdi demis
      Adam susmus bakmiski berber bos konusuyo trasi bitmis ve cikarken berberden donup berbere demiski biliyomusun aslinda berberde yok demis
      Adam gulmus ne alaka burdayim iste demis adamda peki neden saci sakali birbirine karismis insanlar var demis berberde valla ben burdayim onlar gelmiyo demis adamda allah c. c. var yeterki arastirip bulup inansinlar demis...

  • Anlamanızı beklemiyoruz zaten cehenneme odunda lazım

    1|0
    0|0
  • Yanlis bir yol izliyorsun

    0|0
    0|0
  • Hangi bilim adamlarıymış bunlar =)

    0|0
    1|0
    • 2gün

      einstein, tesla, carl sagan vs. Günümüzden de stephen hawking, michiu kaku vs.

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      Bizler biyolojik olarak birbirimize, kimyasal olarak dünyaya ve fiziksel olarak bu evrene bağlıyız. -Neil deGrasse Tyson

      Yani bu evrenden türediğimiz için bu evreni anlamamız normal. Zaten bu evrenin dışını anlamlandıramıyoruz çünkü bu evrene bağlıyız ve bu da evreni anlamamız için bir neden.

    • 2gün

      Sen hala anlamamışsın beni. O zaman bende çıtayı geniş tutuyorum =) Bu milyarlarca yıldızlar andromedalar samanyolu ve milyonlarca galaksi belli bir düzen içerisinde tesadüf eseri mi oluşuyor birde tesadüf eseri bir düzen var yani

  • Hey olanaksız kardeş peki öyle diyon da bunca evren düzene ne diyecen

    1|0
    0|0
    • 2gün

      hic düşünmemiştik bunu biz sagol

    • 2gün

      Neyse ki dinimizde hoşgörü var düşünceleri sayı duymayı biliyoruz

  • Tanrıdan cokmu biliyon ya hahahajs

    0|0
    0|0
    • 2gün

      daha dediğimi anlamamışsın

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      Bence size korkutucu geliyor görürden geliyonuz hahaha

    • 2gün

      Ya işte benin yaptığımı söyledin aynı şeyi düşünüyormuş hajajsjsjd

Kızlar Ne Diyor 9

  • Ben bu zamanin genclerini anliyamiyorum gerçekten Allah (cc) ne diyor siz bana bir gelin bn size bin geleyim ama nolcek bizimkiler illa entellektuellik için olmayacak ne kadar din varsa tabi oluyo sırf nefsine ağır geliyo diye Cenabi ErhamirRahim i zalim diye adlandiriyo hangi zalim ona teslim olanın onceki tüm hatalarini yok sayar hangi zalim şu dunyadaki israile bile yaşama firsati verir hangi zalim onca pervasizligimiza sabır gösterir

    0|0
    0|0
  • bir bitmediniz mk ya of

    0|0
    1|0
    • 2gün

      Saygısız bir müslüman daha.

    • 2gün

      bıktım senin gibilerden yettiniz artık saygiyi senden ogrenmicem ben ayrıca sana müslüman olduğumu kim söyledi?

  • Ya bak din ve siyaset kavramları çok geniş kapsamlı herkesin inancı aynı olmak zorunda değil evet inanmıyor olabilirsin saçma geliyor olabilir ama her zaman saygı duymalısın sen burda dinlere saçma dersen bu bizlere yaptığın bir saygısızlık olur.
    Diğer dediğin şeye gelince kendini yerine koyarak düşün sen sana inanmayan biriyle arkadaş olmaya devam eder misin?
    Tabiki hayır. Buda öyle bişey, mevzu görmeden inanmada, ruhunu teslim etmede o maneviyat duygusuna ulaşmak tarif edilemez. Mutlaka bir yaratıcı vardır, ama hangisi doğru o konuda bende hala ikilemdeyim :)

    0|0
    0|0
    • 2gün

      Sen saygı kavramını öğrenememişsin üzgünüm. Saygıyı sana duyarım, dinine değil. Ben senin dinine inanmıyorum ama ne diyeceğim dinler yalan değil mi diyeceğim? Bana göre dinler yalan ve senin inanma hakkına saygı duyarım. Bu saygısızlık degildir. Kavramları iyi öğrenin biraz.

    • Hepsini Göster
    • 2gün

      ben inanmayı beklemiyorum. Sadece bana (ve çoğu aydın, zeki insanlara) aşırı mantıksız gelen bir şeye insanlar nasıl inanıyor onu anlamaya çalışıyorum.

    • 2gün

      Aydın ve zeki olunca ancak dünya işlerini anlayabilirler. Ya bak çok farklı bişey şimdi sen bişeye inanırsan onu fazla sorgulamayacaksın kalpten inanacaksın ve bitecek kimse sana bunun tarifini veremez ancak sen kendin deneyerek öğrenerek bulabilir ha belki hiç inanmazsın olabilir ama en azından herhangi bir dini okumanı araştırmanı isterim tabii yine senin tercihin bu.

  • tanrı dediğiniz insan kayırıyor.

    1|0
    0|0
  • Senin dünyada nefes almanı isteyen o ise istediğini yapma hakkına sahiptir. Bir oyun düşün sims mesela hep senin istediklerin oluyor dimi? Bana göre de bir Tanrı Allah var ama din yok.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      Asıl senin dediğini engelleyen şeyler din unsurları.

    • 2gün

      O zaman tanrı sadisttir diyosun

    • 2gün

      İnsanların bir beyni var canım Allah gidip de bir bebeğe tecavüz et demiyor ama bunu yapan insanoğlu da var onu hangi bilim açıklıyor?

  • O allah yakar ancak :) oysa ahura mazda suçluları cexalandırıp cezası bitince cennetine alır. Zalim değil sonsuz cehennemde tutmaz

    0|0
    0|1
  • Ben inanıyorum ama yanıcam :/ değişen hiçbir şey yok.

    0|0
    0|0
  • Bu dünyaya geliş amacın nedir? Bu dünyada yiyip içip gezip dolaşıp internete girip şarkı dinleyip uyumak için mi var olduğunu düşünüyorsun? Çalış didin doktor ol ya da her hangi bir mesleğin olsun sonunda ölceksen o kadar çalışıp okumanın ne anlamı var. ya da en basitinden bir örnek bir inşaat düşün malzemeler orda dursun her şey hazır bir insan olmadan o malzemelerin kendi kendilerine apartman olcağını düşünebiliyor musun? Bunu düşünemiceğine eminim. İnsanın kendi kendine var olduğunu nasıl düşünürsün böyle ise. Bir sınava girdin diyelim çalışmadın hiç alcağın not nedir en fazla hocanın en fazla sana verceği not nedir? Bu dünya sınav dünyası imtihandayız amaç bu Allah a kulluk etmek cennet cehennem kazanmak değil Allah ın sevgisini yaratıcının sevgisini kazanmak. Bir işte çalış işe gitme ya kovulursun ya paranı alamazsın değil mi? Kuranda açık net yazılıdır herşey görmek isteyen zihniyetler için sınav açıktır sorular basittir. Hoşçakalın.

    0|0
    0|0
    • 2gün

      biraz evrim teorisini arastır ögren. Evrenle ilgili de bilgiler edin hic bilgin olmadıgı belli oluyor üzgünüm.

    • 2gün

      Bende senin için üzgünüm. Yaratıcı olan Allah ona kulluk et seni var ettiği için şükret onu sev onu bil diye bu dünya var. Umarım kendine gelir doğru yolu bulursun. Allah seni hidayete erdirsin. Küfre giriyorsun. İyi günler.

  • iyi de onlara sayısız fırsat da vermiş. doğruyu görmeleri için

    0|0
    0|0
Yükleniyor...