Kürtçe ya da zazaca konuşmaktan çekinen insanlar hala var mı?

Birisi yanınızda Kürtçe konuşsa olumlu bakar mısınız?


0|0
3|13

En İyi Kız Görüşü

  • Maaa niye konuşmayakk haaa hiii :D

    Bra bilsem konuşacağızda yek yek anlamışkerdo..

    0|1
    0|0
    • 1ay

      Zazaca bu herhalde

    • 1ay

      Maa
      Ha
      Hii gibi ünlem kelimeleri var. Mesela bu ma rahmetli Kamer gencineclis konuşmasında bile geçer Türkçeye bile kullanmış. Bir Aksan eğer ben ma kelimesini aksanli bir şekilde kullanan duyarsın bilirimki Zazadir. Kurmanci dilinde bu ünlemler yok.

    • 1ay

      Doğrudur zazaca biraz daha farklı kurmançadan

En İyi Erkek Görüşü

  • Burası ulusal bir ülke. Her kesimden insana kucak açan, her etnik kökeni içinde barındıran bir ülke.. Dileyen dilediği dille konuşabilir, sorun teşkil etmediği gibi gurur duyarım.. Ülkemde her kesimden insanı görmek beni onurlandırır..

    1|1
    0|1
    • 1ay

      Bir ülke çoğulcu olursa bölünmez

    • 1ay

      Hiç bir şekilde bölünmez zaten.. Irak bile bölünmediyse, Türkiye'nin bölünebilmesi söz konusu değil..

Kızlar Ne Diyor 2

  • Yanimda kalmasin mumkunse oteye yollansin

    0|2
    1|0
    • 1ay

      Niye böyle düşünüyorsun dostum

    • Hepsini Göster
    • 1ay

      kesinlikle haklısın olaya bak bilmediğimiz bir sözde dili gelip patavatsızca konuşacak bir de neden diyor

    • 1ay

      Gercekten guzel yorumladin

  • Tüne..

    0|1
    0|0
    • 1ay

      Sağol dostum görüşün için

    • 1ay

      Spas dikim

Erkekler Ne Diyor 12

  • Ona bir şey söylemem de, içten tabii ki sevmiyorum. Ona karşı bir şey demem. Yapacak bir şey yok, o da öyle birisi. Herkes Türkçe bilmiyor, konuşamıyor. Kendi dillerini konuşmak istiyorlar.

    0|1
    0|0
    • 1ay

      Tabii ama türkçe de öğrensinler kürtçede

    • 1ay

      Yani anlamıyorum ne dediklerini, İETT otobüsünde de konuşuyorlar telefonda falan böyle... Belli ediyor kendisini, ha bu Suriyeli veya Kürt diyorsun yani... Türkçe olsa daha iyi olur, burası Türkiye ya hani. Tek dilimiz var neticede. Bu aynı Amerika'da, İspanyolca konuşmak gibi bir şey. :D

    • 1ay

      Konuşsunlar işte dostum Almanya'da herkes Almanca mı konuşacaklar

  • bakmam çünkü anlamadığım dilde konuştuğu için. Kürtleri ve diğer etnik unsurları sevmiyorum ayrı dava ama bu sorunun cvp ı bu. Alışkın olmadığım dillerin tınısı beni hep rahatsız etmiştir. Antalya da da rusça ve almanca duyunca rahatsız oluyorum.

    0|0
    0|1
    • 1ay

      Bence düşünceni değiştir o dillere ihtiyaç duyabilirsin

    • Hepsini Göster
    • 1ay

      Almanyaya gidince işaret dili mi kullanacaksın örneğin

    • 1ay

      Almanya ya gitmeyeceğim için gerek de yok. Gidersem bir gün ing ce ile idare ederim temelli gidersem ( ki öyle bir şey imkansız) o zaman ihtiyaç gereği öğrenirsin

  • olumsuz bakarim bilmedigim dil oldugu icin kurtce oldugu icin degil.

    0|1
    0|0
    • 1ay

      Öğreneceğiz ama türkçe öğretemediklerimiz var

    • 1ay

      anlamadim bro

    • 1ay

      Şöyle ki ben sırf türkçe bilmeyen bir insan için kürtçe öğrenirim ve ona türkçe de öğretirim

  • Bilsem gurur duyarım konuşmaktan.

    0|1
    0|0
    • 1ay

      Sonuçta dille insan yargılanamaz ya

    • Hepsini Göster
    • 1ay

      Sosyalist felsefenin temel ilkesi bu

    • 1ay

      Aynen ;)

  • beni ilgilendiren bir durum yok..

    0|1
    0|0
  • Arada oluyor kesinlikle

    0|1
    0|0
  • Insan gibi insan olduktan sonra dili önemli değil anlaşırız

    0|1
    0|0
  • Yani kurt insaniyla kurtce turk insaniyla turkce konusuyorm

    0|1
    0|0
  • sıkıntı yoh

    0|1
    0|0
  • asla olumlu bakmam, ben İspanyolca konuşunca o nasıl rahatsız oluyorsa, bende yanımda bilinmeyen bir dili konuşan birini istemem, ayrıca kırma sarkan olmayan bir dili asla istemem

    0|0
    0|1
    • 1ay

      kaybolsun gitsin nerde konuşursa konuşsun, birde bunlar çıktı

    • 1ay

      Niye kardeş türkçede kırma sayılır öz türkçe kaç sözcük kaldı türkçede

  • Türkiyede türkçe konuşacaksinizn bu kadar!

    0|1
    1|2
    • 1ay

      H a s s i k t i r ordan :D

    • Hepsini Göster
    • 1ay

      bak Vatanseverlik ve milliyetçilik bu kavram kendi ideolojisinin içindeki farkli milletleri hep savaştirmiştir bizde bu düzen yüzünden tartisiyoruz ve bu yüzden birbirimizi ölduruyoruz keşke dünya tek devlet olsa be güzel ama öyle birşey güzelle olmayacaģi için zor yoldan (Türklerin kızılelma ülküsü) yapmaya çalisiyoruz

      ben aslinda cevabimi vermeyi bilirdim de
      Biz bu düzende bir piyonuz bu yüzden kavga ediyoruz

      "Farkli milletlerden milliyetçiler hep kavga ederler"

    • 1ay

      Kürtçe konuşmanın nesi saçma nesi yanlış. O zaman piyon olma bak mesela ben kürtüm ama turkceyide önemsiyorum ve gayet güzel konuşmaya çalışıyorum. Bütün dillere ve Milletler saygı duyuyorum fakat bu demek degilki ben kendimden vazgeçicem etki tepki meselesi. Sizin davanın kızıl elma ise Bizimki de varolma çabası. Hoş zaten varız ve kabul etmesenizde yüz yıllar boyunca var olacağız Halepçe'den bitmedik türkiyede mj biteceğiz.

  • Ben Türk olarak bazen Kürtçe sözcükler kullanırım.

    0|1
    0|1
    • 1ay

      Neler söylersin genelde

    • Hepsini Göster
    • 1ay

      erê

    • 1ay

      Ben de az biliyorum ez ji parik dızanım

Yükleniyor...