UNICEF açıkladı Kız çocukları daha fazla iş yapıyor. Kadınların tüm dünyada daha çok emek harcadığına katılıyor musunuz?

Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), kız çocuklarının ücretsiz gündelik ev işleri için erkek çocuklarına oranla yüzde 40 daha fazla zaman harcadığını açıkladı. Ülkemizde de durum bu değil mi? Kız çocukları her zaman erkek çocuklarından fazla çalışır.
UNICEF açıkladı Kız çocukları daha fazla iş yapıyor. Kadınların tüm dünyada daha çok emek harcadığına katılıyor musunuz?Sizin evde durum nedir?


12|2

En İyi Erkek Görüşü

  • Tum dunyada! Yalnizca turkiye degil yani..
    Ev hanimligi cok buyuk marifet ve buyuk saygi gerektiriyor.. en zor meslek... ama hayat isbolumuyle kolaylasir.. is bolumu olmali.. herkes elinden geleni yapmali.. boyle cinsiyetcilige girersek emin olun herkes cok sey bulur.. erkek otururken kadin kalkip lambayimi tamir ediyor copumu dokuyor alisveris torbasinimi tasiyor cocugumu tasiyor komurmu getiriyor.. yapmayin su farklilastirma islerini.. gelin herkes alabilecegi yuku alsin ve hayat kolaylassin..

    2|0
    0|0
    • valla evde erkek yok tamiri de biz yapıyoz taşıma işlerini de. 1 odayı komple kendim taşıdım diğer odaya :D

    • Hepsini Göster
    • @TheCilekli evet 24 saat:(
      Basta anam bacim tum kadinlara kolayliklar.. heleki birde anaysa:(

En İyi Kız Görüşü

  • Erkek cocuklariyla kiz ckcuklari kiyaslanmamali ona kalirsa ulkemdeki sehitlerin %99.9 erkek simdi ozaman tercih yapalim evde iste calisip yorulmak mi bir kursunu k. ahpece can vermekmi

    0|6
    0|0
    • Karşınızda şapka çıkarıyorum bayan

    • Hepsini Göster
    • Evenesence biraz yersiz bir yere yorum oluyor ama mesaj attınız siz beni takip etmediginiz için cevap veremiyorum size sanırım ayarlarız öyle 🙄

    • Tesekkurler

Erkekler Ne Diyor 79

  • Ragnar'ın 'Seni sefere yollayıp evde ben mi oturayım?' lafı geldi aklıma nedense

    1|3
    1|0
  • Türkiye'de kadına verilen değer ortada. Avruoa'dski otomobil fabrikalarında erkeklerle beraber yüzlerce kadın işçi çalışıyor, ancak bizim ülkemizde ise "kadınlar yapamaz, beceremez" deyip kadınlar bu tür işlerden hemen alıkonuluyor. Bizdeki mantık "kadın yemek yapsın, çocuk büyütsün" şeklinde. Çünkü kadına değer vermiyoruz abi. "Onlar narindir, güçleri anca ev işlerine yeter" demek kadınlara yapılabilecek en büyük kötülüktür. Öyle sevgililer gününde çiçek böcek almakla, kadınlar gününde "karıcım" demekle olmuyor. Ülkenin hali ortada. Yoğun bir cinsiyetçilik var ülkemizde, bir türlü aşamadığız...

    0|0
    0|0
  • Kadın emek harcar, doğrudur.

    2|0
    0|0
    • evet yatmaya emek harcar

    • Hepsini Göster
    • @ersanersan ben de bir kadinim. Neden bana takip isteği yolladiniz peki?

    • @miss_sporty ınsan gıbı konusanlara lafım yok ondan ıstek yolladım

  • Gündelik ev işi diyorsunuz. Ne bekliyordunuz erkek çocuklarının daha fazla ev işi yapmasını mı?

    İşi yapılan evi kimin inşa ettiğine de bakarsan erkekler %90 daha fazla çalışmıştır. Çocukken çalışıp mühendis olmuş erkekler vardır, inşaat işçileri vardır.

    Not: Yine kadını erkekten üstün tutmaya çalışan feminist yaklaşımlı bir soru. Bıktım şu kadınla erkeğin sidik yarıştırmasından. Bir türlü anlamadınız, insanın çalışkanı vardır, güzeli vardır, merhametlisi vardır, dişiliğin ve erkekliğin değil, İNSANIN.

    1|0
    0|0
  • Dışarıyı bilemem ama ülkemizde böyle değil. Küçüklükten erkekleri alışsın diye çalışmaya gönderirler. Ama kızların gönderildiğini hiç görmedim.

    1|0
    0|0
  • Anaların ve evi, çoluk çocuğu için harcanan o emeklerin yerini hiç bir şey tutamaz, benim şahsi düşüncem kadınlar erkeklerden güçlü değillerdir fakat onlardan daha dayanıklıdırlar, duygusal oldukları içinde iradeleri hiç sarsılmaz,

    0|0
    0|0
  • Yillar once Turkiye icin yapilan makroekonomik bir arastirmanin sonucuna gore, kadinlarin evde calisarak uretikleri hizmet eger piyasada fiyatlandirilmis olsaydi, gayri safi yurt ici hasila yuzde 20 artardi.

    2|0
    0|0
    • ne hızmetı uretıyolar bunlar merak ettım sımdı butun gun evde yatarak bısı uretılmez artı herseyı makıneler yapıyor zaten el ısı kalmadı artık

    • Butun ev hizmetlerinden bahsediyorum bulasik, camasir, yemek, utu, temizlik vs. Gelismis kapitalist ulkelerde ailelerin cogu bu hizmetleri disaridan satin aliyor. Sermaye ile emek arasinda tam ikame burada mumkun degildir. Eger bu islerin tamamini yapabilecek bir robot icat edilirse, belki o zaman olur. Bizim gibi bazi geleneksel kulturel faktorlerini piyasa ekonomisine yansitmamis toplumlarda bu hizmetler bedava sayiliyor. Iste her ailenin urettigi bu hizmetlerin toplami eger fiyatlandirilmis olsaydi, kadinlara ayda belli bir miktar ucret odenmesi gerekirdi, hem de oldukca dolgun bir ucret.

  • İnşaatta da mı siz çalışıyorsunuz yoksa bu kadar evi Allah mı indirdi dünyaya?
    Baca temizliğinde Kızları mı sokuyorlar?
    Yük ve nakliyatta kaç erkek evladı hayatını kaybediyor HABERİN VAR MI?

    0|2
    1|0
    • evde yemeği de mi erkekler yapar, çocuğa da erkek bakar zaten

    • Hepsini Göster
    • tırnağım kırılınca ağlayacak bir kız değilim emin ol. söz konusu vatan olunca niye geride duralım. bence de haklısın erkek kadın bir arada olduğu zaman hayat var zaten.

    • @stradivarious aynen en son dediğiniz gibi. :)

  • 0|0
    0|0
  • Hayır tam olarak bu değil erkek para karşılığı emir alarak çalışıyor bu ne kadar zor bir sey biliyormusun başkasının istediği gibi hareket etmek ama evde is yapan bir kadını yönlendiren yok ben şayet her ikisini de yaparim tabi dışarda çalışan kadınlara değil sözüm

    0|0
    0|0
  • Çünkü kız çocukları yıllarca evde çalışmak için erkek çocuklar ise dışarıda çalışmak için yetiştirildi. Hepimizin anne babası buna örnektir. Çoğumuzun annesi ev işi ile uğraşırken babalarımız eve ekmek getiren kişidir. Kendileri böyle gördüğü için çocuklarına da aynısını göstermek isterler. Bu durumda unicefi bağlamaz ^^

    0|0
    0|0
    • ev ısı ne ya gunumuzde herseyı makıneler yapıyor zaten onemlı olan dısarda calısmaktır ev ısı falan hıkaye

  • kesinlikle katılıyorum kız arkadaşım evine gitti iki hafta oldu bulaşıklar dağ gibi evde hareket edersen tozlar havaya kalkyo 😁😂😆😆😂😁

    1|0
    2|0
  • Çocukların yaptığı ev işiyle alakalı bir çalışma. Kadınların tüm dünyada daha çok emek harcadığıyla alakası yok. Click bait.

    0|0
    0|0
  • Doğru fakat başarı getirenler de erkekler. Bu da inkar edilemez bir gerçek.

    0|1
    2|0
    • Her başarılı erkeğin diye başlayan bir söz var bilir misin? Kadınlar hep geri plana atıldığı için tarihte doğaldır böyle bilmeniz.

    • Hepsini Göster
    • Neden nüfus sayımına dahil edilmediğimizi biliyorum. Söylemeye çalıştığım şey ezenler ezileni ön plana çıkarmaz.

    • @myliifee5 Ben de ''Ezenler sınıfına görme'' diyecek kadar ön yargılı olma diyorum.

  • kesinlikle katılıyorum kız arkadaşım evine gitti iki hafta oldu bulaşıklar dağ gibi evde hareket edersen tozlar havaya kalkyo 😁😂😆😆😂😁

    0|0
    1|0
  • Hayır

    0|0
    0|0
  • Unicef boş şeylere kafa yorma birazda Suriyedeki, Filistindeki kız çocuklarına bak. Onların temizliycek evi bile yok.

    0|0
    0|0
  • İstisnalat kaideyi bozmaz. Atrıca günümüz kadınları evde pek iş yapmıyolar. Genelde erkek çocuklar daha çok calısıyo evde. Özellikle ağır işler söz konusu ise

    0|2
    4|0
  • zamanınız kızları eskiye nazaran tembel olmalarına rağmen yinede evet emekleri fazla
    fakat yinede erkeğin çalışması ile kadının çalışması arasında hem kafa yapısı olarak hemde bedenen farklar var

    1|0
    1|0
  • erkekler daha üşengeç hep bundan

    2|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    59

Kızlar Ne Diyor 57

  • Doğru bence de.
    Genelden bahsedeceğim. Erkekler okulları bitene kadar genellikle ev işi yapmazlar, bütün işlerini anneleri, ablaları yapar. Ama kadınlar da durum farklı. Her yaşta ev işiyle ilgilenirsin okula gitsen de, çalışıyor olsan da.

    1|0
    0|0
  • Ev işleri başlı başına bir iş zaten. Bir de bu kadının çalıştığını düşünelim; kesinlikle doğru bir tespit! Erkekler de lütfen kıçını devirmek yerine yardımcı olsun.

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle katiliyorum.. calisan anne cocuk ev isleri herkesin bildigi gibi butun isler kadinlara kaliyor.. herseyi dusunen yine kadin plan program seklini hazirlayan aile hayatinda.. insan evlenmeye korkuyor inanin korkuyorum

    0|0
    0|0
  • Dunyayi ayakta tutan biz kadinlar :)

    1|0
    0|0
  • Kesinlikle doğru. :) 2 kişiyiz. Kizimla beraber ne yaparsak yapariz. 4 kişiyken de yine bendim işleri yapan, kizim da yardim ederdi.

    0|0
    0|0
    • @ersanersan siz kendi işinizle ilgilenmeye devam edin bence. Insanlara sataşmakla birşey kazanamazsiniz.

    • satastıgım yok ısınıze gelmeyınce nasıl da kıvırıyosunuz ama

  • Öyle tabi

    0|1
    0|0
    • ne ole ben de bulasık yıkıyorum falan fılan bunlar ıs mı yanı gecın bu ayakları ya dısarda butun gun calısın gorelım

    • @ersanersan Bulaşık işi yaptığımı kim söyledi lan ben ev işi yapmam zaten. uza

  • Bu zaten bilindik bir şeydi 😄

    1|0
    0|0
  • Kesinlikle doğru şahsen kardeşim bilgisayarının başındaki su bardağı dahi almaz bu ailenin hatasi bence küçüklükten eğiteceksin temizlik yaparken sana yardım edecek mesela

    1|0
    0|0
  • Benim kızım küçük daha. Oğlan büyük oğlanı koşturuyorum o yüzden bizde tam tersi :)

    0|0
    0|0
  • her zamam bir kadin eli degmeli , cok belli oluyo

    0|0
    0|0
  • Erkek kardeşim; Anne acıktım, anne pantolonumu ütülesene anne sunları yıkasana. Annem; kızım yemeği ısıtırmısın, kızım kardesinin pantolonunu ütüler misin, kızım makinayı acarmısın... Hanımların haklarını nasıl ödeyecek bu erkek milleti?

    0|0
    0|1
  • Evet

    0|0
    0|0
  • Unicef açıklamasına gerek yok hersey ortada evet yüzde dilim yanlış % 50 en az olmalı

    1|1
    0|0
  • Yapan erkekler var evet ama kesinlikle kızlar daha çok yapıyor

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle

    1|0
    0|0
  • Katılıyorum

    1|0
    0|0
  • Canım emekçi kadınlarım

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle.

    1|0
    0|0
  • katılıyorum ama erkeklere sorulsa bu soru ne iş yapıyolar aksama kadar evdeler calışmıyorlar. halbuki sizin kı... zı toplayan yine kadınlar

    1|0
    0|0
    • @ersanersan zaten calısıyorum aksamda yazdığım seyleri yapıyorum. ama senin gibiler kıymet bilmez. önce bir bayanla nasıl diyaloğ kurulur öğren öyle gel hadsiz

    • Hepsini Göster
    • alla alla sız kırılgansınız erkekler bostan korkulugu mu ıyı be sıze laf denmesın ama sız erkeklere agzınıza gelenı soleyın yok ya ben de kırılganım mesela ben de hoslanmam kendıne solenmesını ıstemedıgın bısıyı sen de karsındakıne dıyemezsın

    • kırılganlarmıs ay kıyamam bız nyız bızım duygularımız yok mu benım de argo sozler duymak hosuma gıtmıyo gurur denen bısı var herkesın de onuru gururu var bu sıze aıt bısı deıl sadece

  • Evet Bencede öyle

    1|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    37
Yükleniyor...