Kader nedir, kadere inanıyor musunuz?

Kader ne demektir sizce?
Kadere inanıyor musunuz?
Hangi olayları kadere bağlayıp hangisini bağlamıyorsunuz; neden?

  • Kadere inanıyorum.
    44% (7)62% (8)52% (15)Oy Ver
  • Kadere inanmıyorum.
    6% (1)23% (3)14% (4)Oy Ver
  • Kadere inanıyorum ve herşeyin kaderden olduğunu düşünüyorum.
    6% (1)0% (0)3% (1)Oy Ver
  • Kadere inanmakla birlikte insanoğlunun da meydana gelen olaylarda nüfuzu var diye düşünüyorum
    25% (4)8% (1)17% (5)Oy Ver
  • İnsanoğlu; kaderi kesinleşene dek elinden geleni yapar, diyorum
    19% (3)7% (1)14% (4)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim

0|1
4|11

En İyi Kız Görüşü

  • Kader seçimlerimizden oluşuyor. Tüm olasılıkları hesaplanmış ve biz hangi seçimi yaparsak o yönde kaderimiz devam ediyor bence. Bizim için yazılmış tek kader olsaydı yaptıklarımızdan sorumlu olmazdık yoksa.

    0|1
    0|0

En İyi Erkek Görüşü

  • Cüzi irade kendi seçimlerimiz. Külli irade Allah'ın kader planı.
    Sonuçta Hayır da şerde Allah'tan.

    0|1
    0|1

Kızlar Ne Diyor 3

  • Allah ile senin arandaki düşünce. Sen mesela yanlış seçim yaptın o şey sende tecrübe oluyor ve doğruya yönlendiriliyorsun. Allah bilir her şeyi yani kader sadece insanların tesellisi. Atıyorum birini çok çok sevdin aha bu benim kaderim bak ayrılmıyoruz da falan diyosun sonra bir ayrılıyosun. Hani bir söz var ya "bu saatten sonra ayrılmayız kesin olur bu iş" falan. Biraz da kesin konuşmaktan oluyor bunlar. Hayırlısı de, akışına bırak. Kader insanın doğru sandığı şeyleri ebedi olarak devam etmesini istemesi bence (ama bu benim kaderim diyip yanılgıya düştüğün her bir durum da kader olarak düşünmektir, olana razı olmak da.) ama ben bir şeye inanıyorum; mesela kötü şeyler yaşıyorsan da Allah'ın bir bildiği vardır, iyi şeyler yaşıyorsan da. Çünkü bunların her biri bir tecrübedir.

    0|2
    0|0
  • iman ediyorum

    0|2
    0|0
  • inanırım

    0|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 10

  • 0|0
    0|1
    • 2ay

      İnsanların kafasını karıştırdı öldü gitti.
      Saçma sapan konuşuyor.
      Kuranda kader tek bir yerde geçermiş... ?
      Bir araştırın bakalım kaç ayette geçiyor

    • 2ay

      @new-anka Kalkıp siyasetle harmanlıyor dini, ayıp yahu.
      Öldü gitti; konuşmak da istemiyorum ama durum ortada, neden aklını bulandırıyorsun insanların değil mi...

  • Bir söz aklıma geldi "Kadere inanan insan tesadüfe inanmaz, tesadüfe inanan insan ise kaderini kendi elinde tutamaz."

    0|1
    0|0
    • 2ay

      Peki ya; herşey, 'dahi' tesadüf de O'ndansa? :)
      İnce bir çizgi var sanırım orada.

    • 2ay

      Kendi düşünceme gelirse irade olduğu için kendi hayatımızı kendimiz çiziyoruz kader nerde başlıyor peki, hayatımızı çizerken elimizde olmadan başımıza gelen iyi veya kötü şeyler işte onların kader olduğunu düşünüyorum :)

    • 2ay

      Haklısın; yaşam bizim ve olanlar da tercihlerimiz. Ama dediğiniz gibi başımıza gelen iyi ve kötü olaylar kaderde olanlar sanırım :) Zaten irademiz dışında gerçekleşenler bunlar.

  • Kadere inanıyorum.

    0|1
    0|0
  • Kader, mantıkla uyuşmuyor.

    0|0
    0|1
  • İman nedir?” diye sormuş, o da:

    – “Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, hayır ve şerriyle kadere inanmandır” cevabını vermiştir (bk. Müslim, “Îmân”, 1; Ebû Dâvûd, “Sünnet”, 15; İbn Mâce, “Mukaddime”, 9).

    0|1
    0|0
  • İnanıyorum
    Kadere inanma kadersizde kalma sjksksk
    Tövbe haşa şaka tabi 😂

    0|1
    0|0
  • Kader Allahındır
    bizlerde ona tabiyiz

    0|1
    0|0
  • Kadere inanırım ama kaderden kaçıp sorumluluk sahibi olmamaya inanmam, kaderimde varmış demeyi kendime yediremem

    0|0
    0|0
    • 2ay

      Bu ince çizgi önemli; tebrik ederim Atakan, tutup da boşverip herşeyi sonra kaderimde varmış demek pek insancıl ve de inançlı gelmiyor bana da...

    • 2ay

      Aynen öyle abi. Kader sorumluluktan kaçırmamalı insanı

  • Kadere inanıyorum.

    0|1
    0|0
  • Allah tarafından yazılmış bir kader yoktur. Hayata insanlar yön verir. Güçlü insanlar güçsüzlerin hayatına yön verirken güçsüzler isyan etmesin diye kader diye bişeyin varlığı iddia ediliyor.

    1|0
    0|1
Yükleniyor...