Alevi birisi sünniyle niye sürekli tartışır. bir detaya bakarsanız?

Arkadas aleviymis sonradan anladım. Ben sünni sanıyodum ve surekli İslam üzerine tartışıyoduk. Hani simdi moda oldu sanki hadisi sünneti inkar etmek.
Onlardan sanıyodum onu.
Sürekli Kuran üzerine konusuyoduk.
Kaderdi falan derken o benim onu sünni sandığımı anladı bence.
Ama niye bu kadar abartılı konustuk bu konuları.
Sızce oda kendi içinde çelisiyo kendi mezhebini sorguluyo olabilir mi?
Hani kendi alevi olduğunu hiç caktırmadan hep şu olay niye oldu diyodu.
Ayet gösteriyoduk kabul ediyodu hemen.
Beni inandırın der gibiydi.


0|0
2|6

En İyi Erkek Görüşü

  • Aleviler de muslumanlar alevilerinde kitabı kuran yani o ayetler alvilerinde ayetleri bunlar normal kabul etmesi. ufak tefek farklılıklar var sadece o kadar. onlar ya Allah ya Muhammede Ya Ali derler yani allaha ve muhammede onlarda inanıyor sonrasında Ali diyoarlar. oruc tutma sekiilleri ve namaz olayı flan farklılık gostwrıyor. alevilere hristyanmıs gibi muamale yapmsın artık insanlarımız farkına varsınlar yaaa

    0|1
    0|0
    • 2ay

      Anlıyorum da bizim tarismslarimiz alevilik sünnilik degildi. Bak ben alevi oldugunu bile anlamadim.

    • 2ay

      Anlayamazsın cunku yasaman lazım beraber

En İyi Kız Görüşü

  • Alevilik diye bir mezhep yoktur..
    Kolaylarına geleni seçmişler hepsi bu..

    0|0
    0|2
    • 2ay

      Mezhep degil bir inanis bicimi
      Ona bakarsan siilikte hanifilikte safilikte yok ama hepsi tek bir seye isaret ediyor allahi

    • Hepsini Göster
    • 2ay

      @Casas Aleviler gusül bile almaz cenabet gezerler..

    • 2ay

      Gordun mu hic gercek bir aleviye sor sen kanka senin tanidigin alevilerin ya allahtan haberi yok ya da kendilerini alevi zannediyorlar
      Allahi sor onlara de ki allah var mi o da diycek var.. Sende deki onlara YOK GIBI YASAMAYIN once kelimeye saattet ettir sonra kendikedini bir gruba ( alevi sunni safi vs ) yonlendir

Erkekler Ne Diyor 5

  • Takılmayın böyle şeylere bn müslümanlığı bıraktım dinimi değiştirdim 5 sene önce kwndimce haklı sebeplerim var karsıma müslüman ya da farklı bir dinden insan geldığınde arkadas sevgılı olamazmıyız yanı gerkesiz kafa yoran düşünceler kurtulun bunlardan

    0|0
    0|0
  • Kimse kimseyi sorgulamasin
    Aleviler aliye inaniyor diye bilinir
    Ali kime inaniyor hz muhammede o kime allaha sonucta tek bir inandigimiz kisi vardir alevilerinde sunnilerinde dini islam kitabi kuran peygamberi muhammet mustafadir. sonuc bu ibadet farkli olabilir saygimiz var

    0|0
    0|0
  • Salak oldugu icin

    0|0
    0|1
  • mezhep çatışmaları sıkıntılı bir durum arkadaşım mesela şiilik bizim ülkemizde mezhep olarak görülmese bile iranda azerbeycanda insanların çoğu şii mezhebindeler
    bak arkadaşım önünde kuran var ondan sonra sünnetler var hadisle var kimse ile mezhebi çatışmaya girme gerek yok

    0|0
    0|0
  • Amin

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 1

Yükleniyor...