Arkadaşlar Hacca giden Osmanlı padişahlarımız hangileri?

Arkadaşlar Hacca giden Osmanlı padişahlarımız hangileri?Yardımcı olursanız sevinirim 😅

Güncellemeler:
3ay Güncel 😄

0|0
6|13

En İyi Erkek Görüşü

  • Osmanlılar’dan önceki Türk devletlerinin, yani Gazneliler’in, Karahanlılar’ın, Büyük Selçuklular’ın ve Türkiye Selçukluları’nın hükümdarları ve hanedan mensubu erkekleri de hacca gitmemişlerdir. Sadece hu devletlerin değil, Osmanlılar ile çağdaş olan Babür, Safevi ve Avşar devletlerinin hükümdar ailelerine mensup erkekler de hacı olmamışlardır.
    19. yüzyıla kadar İstanbul’dan hacca gidip gelmek yaklaşık dokuz ay sürüyordu ve Osmanlı İmparatorluğu’nun yönetim sistemi, bir hükümdarın bu kadar uzun müddet merkezden ayrı kalmasına uygun değildi. Böyle bir yolculuğa çıkan padişahın döndüğünde tahtını elinden gitmiş olarak bulması ihtimali oldukça yüksekti, üstelik İran ve Habsburglar gibi iki büyük düşmandan dolayı, padişahların merkezden uzaklaşmamaları gerekiyordu. Ayrıca hac görevi ayrıcalıklı yapılamazdı ve binlerce kişinin içinde sultan korumasız kalabilir ve hatta öldürülebilirdi

    0|0
    0|0

En İyi Kız Görüşü

Erkekler Ne Diyor 12

  • sanki türk hava yolları vardı o devirde. ulan adamlar devlet yönetiyo. işi gücü bırakıp 2 senelerini nasıl hacca ayırsınlar. eleştirenlerde kuş kadar beyin olmadığını izah etmeye çalıştım

    0|0
    1|0
    • 3ay

      sadece genç osman gitmiştir diğerleri gitmedi delikanlı
      ayrıca gitmek isteseler padişah olmadan önce giderler
      38 yaşında tahta çıkan adamın hiç mi vakti yok :D

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      uç beyi olan bir şehzade yok zaten rumeline geçen şehzade bile yok anadolu sancaklarında takılıyorlar sonradan o da kalkıyor. aynen okumak önemli şu dediklerine bak :D uç beyiymiş :D istanbulun marmaranın diğer tarafına geçen bütün şehzadeler istanbula baş kaldırıyor diye o tarafa geçişleri bile yok :D hepsini geçtim 38 yıl eğitim mi alıyor bu adamlar. o kadar din din diye bağırıyorsunuz 6 ayı yok mu bunların hacca gidip gelecek :D bırakın bu işleri pek çoğu zaten alkol içen tipler o da mı eğitimden okuduğunu anlamayan insan :D

    • 3ay

      @exorcistt uç beyi değil. Sancak beyi. Tabiri yanlış kullandım. Bak hala 38 yıl eğitim mi olur diyosun. 38 sayısına takmış durumdasin nedense. Yahu 38 yıl eğitim alıyolar demedim ki ben. Bu adamlar uzun bir eğitimin ardından devlet yönetiminde bir yerlere getiriliyolar dedim. Yalnız son söylediklerin, çocukların söyleyeceği cümleler. 6 aydan bir şey olur mu ne demek ya. 6 ay. Bu adamları apartman yöneticisi mi sanıyosun sen. Kanuni diyelim mesela. Adam 14 sefer düzenlemiş. Bu adam doğru dürüst İstanbul'da bile bulunmamış. Bu tarz adamların seyehate, hacca gitmesini beklemek ne kadar saçma. Ayrıca içki miçki bir şeyler yazdın. Bunlar hiç okumuş araştırmış kişilerin sarf edeceği cümleler ki. Sen duydun mi böyle bir şey ya :D

  • osmanlı padışahlarından hıc bırı hacca gıtmedı sadece fatıh sultan mehmedın kucuk oglu cem sultan sadece hacca gıttı

    0|0
    0|0
  • Yok.

    0|0
    0|0
  • hiçbirisi...
    o zamanlar ulaşım bugünlerde olduğu gibi hızlı değildi. haliyle devlet otoritesini bırakıp gidemediler...

    0|0
    0|0
  • sadece genç osman

    0|0
    0|0
  • Fatih Sultan Mehmetin oğlu cem sultan hariç kimse gitmedi

    0|0
    0|0
  • Padişah haccamı gidermiş :D

    0|0
    0|0
  • hiç birisi...

    0|0
    0|0
  • Padişahlar hacca gitmeyip saçlarını yolluyorlarmış zamanında

    0|0
    0|0
  • Hiçbiri gitmemiştir. Sadece şehzade Cem sultan gitti. O da zaten tahta çıkmadı

    0|0
    0|0
  • Cürüm sultan

    0|0
    0|0
  • yavuz sultan selim değilmi

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 5

  • Milletin ibadet işini npcn

    0|0
    0|0
  • Sadece cem sultan diye biliyorum ama

    0|0
    0|0
  • Valla bilmiyorum :D

    0|0
    0|0
  • Metehan 😜😜

    0|0
    1|0
  • Hiç biri gitmemiş uzun yol ve iç karışıklıklardan

    0|0
    0|0
Yükleniyor...