Hiç sokaktaki bir canlıya mama verdiniz mi? Sağlıkları için bir şeyler yaptınız mı?



Onların da yaşamaya hakkı olduklarını ve aynı bizler gibi duygularının olup, yavrularına yiyecek ve barınacak yer arama derdinde olduklarını biliyor musunuz? Size yaklaşan bir kedi ya da köpeğin aslında acıkmış, susamış ya da bir rahatsızlığı olabilme imkanı üstünde duruyor musunuz? Onların da aslımda sokağımız sakinleri olduğunu ve aynı bizler gibi aynı civarda yaşadıklarını düşünüyor musunuz? Düşünüyorsanız ve farkında iseniz ne mutlu sizlere...
Hiç sokaktaki bir canlıya mama verdiniz mi? Sağlıkları için bir şeyler yaptınız mı?




2|2
33|19

En İyi Kız Görüşü

  • Mamada veriyorum seviyorumda yaraliysa iyilestirene kadar kedi kopek guvercin besledigimde oldu. Guvercinin kanadini koparmislar uzattim sonrasinda saldim cok guzel uctu ama hayirsiz cikti insan arada bir ugrar:)

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Uğramasa da düşünür o seni.

    • 3ay

      Dusunmesede yine olsa yine besler salardim. Hayvanlar Allah in sessiz kullaridir. Hayvanlari sevmeyen insanlara dikkat ederseniz sevimsiz kavgaci pislik insanlar genelde. Oylelerine ayrica ayar oluyorum.

    • 3ay

      Çok haklısın, hayvan sevmeyen insanlar dediğin gibi insanğlunun en pis türüdür.

En İyi Erkek Görüşü

  • her akşam sokaklardan çöplerden plastik toplamak için gittiğimde ben çöpü karıştırıken kedi ya da köpek gelir bende varsa çöpte kemik filan veririm sırf abzen onlara kemik aramak için bile çöpü iycene karıştırıyorum kağıt plastik olmasa bile

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Dostum sana helal olsun. Bizim burada da aynı senin gibi bir Abi var hep arkasında köpekler gezinir. Bu sitede çöp olayını da utanmadan açık açık söyledin ya Allah senden razı olsun her şey gönlünce olsun.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Allah yardımcın olsun kardeşim.

    • 3ay

      saoalsın kardeşim işte bazen cansıkıntıısndan abzen bilerek burada değmeyeceklerle fakeymiş gibde saçmalıyrum işte ama arkadaş canlısı çok az insan var

Kızlar Ne Diyor 32

  • Migrosta kuru mamalar oluyor 1 tl. 20 tane alıyorum hem kedi hem köpek maması şeklinde uzun süre gidiyor. Eğer sokakta hastalıklı bir hayvan gördüysem ilgilenirim belediye veterinerini ararım ya da götürürüm ama aynı hassasiyeti çoğu insan göstermiyor ve sanki ultra hayvan severmişim gibi gözüküyor aslında bu hepimizin yapması gereken şeyler belediye veterinerleri bıkmıştır belki benden ama ben hayvanlara yardıma ihtiyacı olanlarla ilgilenmekten asla bıkmam.

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Çok haklısın, çok şükür bizim belediye veterineri benden çok hayvansever olduğu adam canla başla ilgileniyor.

    • 3ay

      Ne güzel keşke hepsi öyle olsa

    • 3ay

      Keşke.

  • Carrefour ve migroslarda 1 buçuk liraya küçük paketlerde kedi ve köpek mamaları satılıyor, eğer cidden bir şey yapmak istiyorsanız onlardan alın çantanıza atın bence zaten küçükler fazla yer kaplamıyorlar. Sokakta kedi veya köpek gördüğün zaman verirsiniz. Siz 1 buçuk lirayla zor durumda kalmazsınız fakat onların bir günlük yemeği olur.

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Dostluk mamalarını diyorsunuz evet çok iyiler ama ben 15er kiloluk mama aldığım için poşete koyup o şekilde yanımda taşıyorum.

    • 3ay

      Onu alamayacak durumda olanlar için demiştim, ama seninki de iyi fikir

    • 3ay

      Anladım demek istediğini tabii.

  • Evett her zaman hatta kışın çok fena yağmur yağıyodu yavru bir kedi sürekli miyavlıyodu sesini duyunca çıktık baktık birkaç hafta alıp besledik oyun oynamayı bile öğrenmişti ama gitti 😔 hep kedileri alırız hep giderler

    2|1
    0|0
    • 3ay

      Kedi yemek yediği bir yeri bırakmaz ama. Ya bir şey olmuştur ya da çocuk filan alıp götürmüştür.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Merhametinin olması ve alerjinin önüne geçmesi çok güzel.

    • 3ay

      Teşekkür ederim 😊

  • Su verdim

    0|1
    0|0
  • Evet yapıyoruz. Arta kalan yemekleri her akşam karşı kaldırıma döker. Kedi köpek artık hangisi yerse.
    İnsanlarımız çok duyarsız ama.

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Hem çok duyarsızlar hem de duyarlı olana da karşılar.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      İnsanoğlu özellikle meyve veren ağacı taşlama da bir numaralar.

    • 3ay

      Adı üstünde insanoğlu.

  • Bir köpeğe pizzamdaki sosisleri verdim yemedi. Küçük bir kedi yavrusunu hırkamda saklayarak sınıfa getirmiştim ve ders çıkışı süt aldık arkadaşımla bir kutuya ot falan doldurup kediyi içine koyduk sütü de yanına.2 gün sonra cesedini gördüm karnını parçalamıştı birisi

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Büyük ihtimal tuvaletini yapamadığı için karnı çatlamıştır. Yavru kedilerin tuvaletini yapabilmeleri için anneleri malum yerlerini yalar o şekilde yapar. Bızler de ancak ıslak pamuk ile silip yaptirabiliriz. İnek sütü de bilinenin aksine özellikle yavru kedilerde mide sorunu yapar. Olsun ama niyetin iyimiş.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Dediğim gibi hem bilmiyormuşsun hem de niyetin temiz, hem herkes de bilmez bu durumu benim gibi kedi ve köpekle çok içli dışlı olmak lazım. En azından şimdi öğrendin ve tekrardan karşına çıkarsa dikkat edersin artık. :)

    • 3ay

      Teşekkür ederim :)

  • Tabş ki yapıyorum.. Besliyorum bir keresinde ayağı sakat birtanesini veterinere götürdüm.

    2|1
    0|0
  • Bir mağazanın yanında dili dışarda hızlı nefes alan veren bir köpek vardı anladığım kadarıyla susamisti mağazanın yanında da tatlici vardı gittim su aldım bir de kap istedim * bizde şu verdik içmedi* dediler ama yinede gittim suyun hepsini kaba boşaltarak köpeğin yanına koydum
    1 hafta falan önceydi

    0|1
    0|0
  • http://hizliresim.com/OE0L7Q herZAMAN yanimda tasirım

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Sen de aynı benim gibisin, buzdolabı poşetinde sürekli mama taşırım.

    • 3ay

      10 lira ya hayavn sevindirmek cok basit :)

    • 3ay

      5 liraya bile çok basit. Yarım kilo ciger ve ile bir paket makarna haşla karıştır onları mükemmel bir yemek oluyor pisilere.

  • Herzaman!

    1|1
    0|0
  • Yaz kış bahçe kapısının önünde bir kulübe olur bir de su dolu kap eğer kulübede kesi köpek Vs olursa yiyecek de vermeye çalışırım

    0|1
    0|0
  • Kardesimle daima yaptığımız şey,, süt alip bir kaba koyup sunmak zor birsey değil,,

    2|1
    0|0
  • Çantamda küçük mama paketlerinden gezdiriyorum, gördüğüm zaman veriyorum. Herkes elinden geldiğince bir şeyler yapsa ne güzel olur.

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Nickin zaten ne kadar hayvan ve özellikle de benim gibi kedi sever olduğunu belli ediyor. Keşke hekes senin gibi düşünse.

    • 3ay

      Haha teşekkürler, hayvanları çok seviyorum özellikle kedi hastasıyım 😀 Keşke :)

    • 3ay

      Kediler aşktır.

  • evet

    0|1
    0|0
  • Evet

    0|1
    0|0
  • veriyorum gördüğüm zaman

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Görmediğiniz zamanlarda da çöpün yanına bırakırsanız illaki bir can bulur ve yer hatta karınları doyduğu için çöpe girmek zorunda da kalmazlar.

  • Tabiki. Mümkün olduğunca da yardım etmeye devam edicem.

    1|1
    0|0
  • Yurttatken köpek beslerdik kızlarla burdayken de bir kesiye bir kac defa.

    0|1
    0|0
  • hemde cok yaptım. dahada yapıcam

    0|1
    0|0
  • Kedi mamaları alırım kışın

    0|1
    0|0
  • Migros 1 liralık mamadan veriyorum minnoşlara💗

    0|1
    0|0
  • her gün veriyorum

    0|1
    0|0
  • Cook verdim.

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Daha da vereceksin ama di mi?

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Mahalleli sorunu ben de yaşıyorum hatta dün gece karakoldaydım ve ama bu konuda haklarını bilirsen hiçbir şey yapamıyorlar. Belediye veterineri ile de aram çok iyidir, kaç kere şikayet ettiler ama hiç de bir şey yapamadılar. Kanuni tarafta yapamıyorlar ama sanırsam bir araya gelip beni güzelce dövebilirler.

    • 3ay

      Evet ya ne istiyorlarsa artık. onlarıda aç bıraksak anlarlar.

  • Evet❣

    0|1
    0|0
  • tabiiki.

    0|1
    0|0
  • Cok istiyorim ama...

    0|1
    0|0
  • Babamın en sevdiğim yönü bu hayvanlara karsı cok fazla merhametli bizide böyle buyuttu saolsun

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Çok doğru söylüyorsun, merhametli vs. olmak çoğunlukla hep anne babadan geçen bir duygu.

  • tabiki

    0|1
    0|0
  • Evet verdim

    0|1
    0|0
  • Sokak hayvanları küçükken beslerdim ama artık görmüyorum

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Çöp kenarlarına bırak yine köpek olmasa da kedi illa ki gelir.

  • Kızlar Devam
    2

Erkekler Ne Diyor 18

  • istanbuldaki cafemin arkasında 3 tane geniş kap var..
    birisinde sadece mama diğerinde su sonuncusunda ise hazır yemek var..
    yıllardır bu böyle..

    aklıma gelenler ise köpeğe vurmamak için arabayla takla attım (onun suçu yoktu ben hızlı kullanıyordum), kanala düşen bir kediyi çıkardım vb..
    sonuncusu ise gerçekten bomba.. Sabah 05 00 te arabama binip işime gitmem gerekiyordu. kontağı çevirmeden arabadan bir miyavlama sesi duydum.. Koltukların arasına bakıyorum yok sabah sabah kafayı yedim sandım en sonunda baktım olacak gibi değil kaputu açtım.. radyatör ile tampon arasına ufak bir kedi sıkışmış.. ilk önce farı söktüm çıkaramadım sonra mecburen tırnaklarını kırarak tamponu indirdim.. ve kediyi çıkardım.. Tam 3 saat sürdü =)) uzun yıllar benimle yaşadı o kedicik..

    1|1
    0|0
  • Evet kendi evimde baktığım kedilerim dışında baktığım yedi sokak kedisi var.
    Köpüşlerede yiyecek veriyorum ama bütçem yeterli gelmiyor..😞

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Sokakta benim 20ye yakın kedim var köpeklere de elimden geldiğince veriyorum ama maalesef o canlara benim de bütçem fazla yetmiyor.

  • Sağ elin verdiğini sol el bilmemeli biz böyle öğrendik... Komşusu açken tok yatan bizden değildir... elimizden geleni yapıyoruz

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Ben ama farkındalık olsun diye artık bu devirde sağ elin verdiğini sol elin de bilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    • 3ay

      İnsanların farkında olması bisey ifade etmiyo Allah herşeyin farkında ama tabiki sende bilgilendirme yapiyosun buda sevap eline emeğine sağlık kardeşim

  • Çoğunlukla. üstelik bu masraflı değil. bir bulyon kaynat bayat ekmekleri at içine o bile yeter hiç bişey yapamıyosan

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Çok haklısın maddi olarak yetmediğim zamanlar bu şekil besleme yapıyorum.

  • Köpeğin tipi çok iyimis😃😂

    Veririm bende

    0|1
    0|0
  • Arkadaki kediler puma oldu o derece bakıyor millet 😂 danadan aşşa yemiyor pezolar 😂

    1|1
    0|0
  • Yaptım, Her Gördüğüm Hayvanı Sevmeye Çalışıyorum.

    0|2
    0|0
    • 3ay

      Ne güzel keşke bu farkındalık fazlası ile olabilse.

  • Yiyecek biseyler verdim

    0|1
    0|0
  • Evet. Her gün iş dönüşü eve alışveriş yaparken mahalledeki diğer hayvanlar içinde su ve mama alıyorum. Daha büyük bir şeyler yapmadığım içinde üzgünüm tabi.

    1|1
    0|0
    • 3ay

      Olsun bunu bırak yapmayanları düşünemeyenler bile var.

    • 3ay

      İnsanlık çok değişken bir konu malesef.

  • Gücümüz yettiğince destek olmaya çalışmalıyız zaten, çöpe giden onca gıda varken neden vermeyelim

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Çok haklısım ama çoğu insan vermek yerine çöpe dökmeyi düşünüyor.

  • tabiki de

    0|1
    0|0
  • Tavuk döner alıyorum ara sıra.

    0|1
    0|0
  • İnsanlıktır kardeşim alırım bir paket çubuğu güvercinlere kırıp kırıp atarım. özellikle mangalda etraftaki köpekler bayram eder

    0|1
    0|0
  • Ekmek verdiğim oldu.

    0|0
    0|0
  • Tabikide

    0|1
    0|0
  • iyiliğin gizli yapılanı makbuldür, evet verdim

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Öyle bir hal oldu ki ama iyiliği açık açık yapmak lazım ki başkalarına da farkındalık yapabilmek için.

    • 3ay

      iyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir demişler.

  • 1 2 3 5 kişi yapıyoruz ama ne akdar faydalı oluyorku abı tv haberlerınde sacma sacma haberler verene kadar halkı bilinçlendırseler daha güzel olur

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Çok haklısın keşke olabilse.

  • taş atmışlığım var

    0|0
    1|1
Yükleniyor...