Ben kafir mi oluyorum?

7 sülalem müslüman ben de bir zamnlar körü körüne bağlıydım ancak araştırmadan ne kdar aptal olduğumuzu anladım. yaklaşık3 senedir araştırıyorum Kuranın türkçe mealini de aştan sona okudum. bazı yerleri çok mantıklı ve içime sindi ancak bazı yerlerde kafamda soru işreti kaldı. ateist görüşleri de izledim okudum kitapları. şu an çok büyük bir ikilemdeyim kalbimin bir yanı Allahı inkar ediyo bir yanı ise inanmaktan öte hissediyo. bu arada araştırdığım dinlerden (6tane din araştırdım) en mantıklısı İslam ancak ateistlik de mantıklı geliyo. şu an beni tanıyan herkes beni müslüman biliyo asllında ben de kendimi müslüman hissediyorum ama aklımda soru işaretleri olmasına rağmen kimseye söylemiyorum. hani bir ayette diyodu ya İnsanlardan, inanmadıkları hâlde, “Allah’a ve ahiret gününe inandık” diyenler de vardır. ben o kısma giriyor muyum. aslında bana göre ben sorguluyorum ve arştırma içindeyim sdece


1|1
16|31

En İyi Erkek Görüşü

  • Yarın öbürgün başın sıkışsa Allah diyerek dua edersin :) şeytan vesvese veriyordur ben Dkab okuyorum yeri geliyor ateistlerin sorularına maruz kalıyoruz ama hepsini mantıklı olarak cevaplayabiliyoruz Allah a şükür
    O ayet münafıklara işaret etmektedir sen münafık ya da kafir değilsin sadece kafan karışmış kafana takılan bişey varsa internete gir bak hocaların cevaplarına ya da ailene sor utanma
    Ayrıca ateistlik kadar saçma bişey yok ateist dinsizliktir ama insan fıtratı üzere birşeye inanmaya ihtiyacı vardır birşeye sığınmaya. inanan insan bu yüzden huzurludur inanan insan ölmekten de korkmaz dediğim gibi huzurludur. Canın sıkılınca için bunalınca namaz kıl deriz bunun temelinde yatan budur yani :) olur da işin içinden çıkamazsan aç Kuran oku namaz kıl düşünmemeye çalış şeytana uyma

    2|0
    0|0

En İyi Kız Görüşü

  • Sen bu koca Dünya'da şeytanınla beraber yalnız kalmışsın. Şüphesiz ki mahşer gününde herkes yüce Allah'ın olduğunu bilecek. Sen de öğreneceksin ama geç olacak. Geri dönmek isteyeceksin ama dönemeyeceksin. Kıyamrt bir gün senin de başına gelecek. O anın korkusuyla kucağında ki bebeği bile bırakıp kaçacaksın. Düşünsene kocaman bir şehrin ortasındasın ve tüm insanlar birden yere bayılıyor. Çok korkuyorsun. O an bir adam gelip senin kafanı baltayla kesse daha az acı çekerdin. Hemen o lüks arabana biniyorsun ancak gidecek yerin yok. Güneş doğudan batıp batıdan doğacak. Deccal çıkacak. O an ki korkuyu yaşasan emin ol ki Allah'a büyük bir aşkla bağlanırsın. Dünyada ki bu düzenün bir kurucusu olmalı. Eğer beynini güzelce kullanabilirsen gerçeklerin farkına varırsın. Dünya'da bir çok farklı din var ancak kıyamet gününde herkes cehennem'in o acı ateşini tadacak. Sen de tadacaksın. Her insan tadacak. O zamn da Allah'a yalvaravaksın. Yarabbi nolursun beni Dünya'ya gönder söz ibadetlerimi yapacağım diyeceksin. Ama geri dönüş yok. Muhammed Ali'yi tanıyorsundur umarım. Ona bir program da "Nasıl islama kendini bağlı tuttun"dediler. O ise cevaben "Ben her zaman yanımda bir kibrit taşırım, ve kendimden şüphe ettiğim zamanlarda o kibriti yakar ve elimi yaklaştırırım. Ve sonra kendime derim ki -Ya Muhammed sen daha bu küçücük ateşe dayanamıyorsun cehennem ateşine nasıl dayanacaksın?"Diyorum dedi. İslamı daha çok araştır. Gerekirse bir akrabandan yardım al. Kendi ellerinle kendini yakma...

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 30

  • "Nasıl ki bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz, bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

    Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam (son derece düzenli) şu memleket hâkimsiz olur?" (Risale-i Nur'dan)

    Cenab-ı Hakkı gözünle değil aklınla göreceksin..
    Aklıyla göremeyenler beyinlerinin üzerine oturuyor demektir..

    #Vesselam

    1|2
    0|2
    • 3ay

      Allah nerden peydah oldu la o zaman? Eğer bu savdan Allah'ı muaf tutuyorsan yaptığın şey ürettiğin argümanı işine gelmeyince terketmek olur ki bu tutarsız bir davranıştır.

      Bu sunduğun örnekler bu duruma açıklama değil bitmeyen bir sorunlar silsilesi getirir.

      Ki, kendi doğanda bulunan şeylerle senin doğanın dışında, metafizik birşeyi temellendiremezsin. Bu çarpık olur.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      @Ragnar_Lodbrok elhamdülillah marmara hukuk fakültesi mezunu konyanın meram kırsalında doğmuş büyümüş köyden gelmiş bir insanım. İnançlarımdan dolayı mesleğimde de okul hayatımda da sosyal çevremde de çok itibar gördüm. Eminim sende okumuş bir insansın. Tahsilin önemi kariyerden ibaret.. Yoksa eşeğe altın semer vurmuşlar eşek yine aynı eşek. Bugün inanmadığın yaratıcı, kavram, ideoloji adına her ne dersen de.. Yarın sığınacağın tek liman olur belkide. Ben sana saatlerce ayet hadis yazarım sen bana saatlerce ateizmin gerektirdiği zırvalardan bahsedersin. bu tartışma mizanda son bulacak Allah doğrusunu görmeyi nasip etsin cümlemize Allah senide inananlardan eylesin zira inanmayanlar ve inkarcılar için kötü bir son vardır hayırlı günler

    • 3ay

      @Notfound404 Allah yok, kandırılıyor ve insanlık tarihinin en afili yalanına inanıyorsunuz. Size de iyi günler.

  • Dinler yerel, tamamen belli kültürlerin ürünü masallar silsilesidir.

    Kuran da ibrahimi dinlerin son ve en toplama halidir. Komple bir ideoloji kalıbında olduğu ve bir toplum devrimi getirdiği için çok daha kapsamlıdır isevilik ve museviliğe göre.

    Ama bu çarpıklıklardan muaf olduğu anlamına falan da gelmiyor.

    Sözün özü, inanma öyle ortaçağ masallarına. Ki bence Völüspa sagaları daha mantıklı.

    0|0
    0|2
  • Agnostiksin.

    1|1
    0|0
  • İnanmadıkları halde diyenler münafık yani müslümanmış gibi görünen kafir demek oluyor. Bacım zor bir süreçtesin. ALLAH seni islamdan ayırmasın. Hz. Ali (r. a) inanmakta tereddüt eden biriyle sohbet ediyor. Adam "Ya ali ya ahiret yoksa cennet yoksa ben niye iman edeyim?" Hz. Ali "Ya varsa? Varsa ben kazanıcam yoksa ikimiz de kazanıcaz. Ben kazandıktan sonra senin halin ne olacak?" ve adam müslüman olmaya karar veriyor. ALLAH tekrar dine ısınmanı nasip etsin.

    1|1
    0|0
  • bir şeyi kanıtlamaya gerek yok her şey ortada sadece şunu düşün Ateistler Allah yok diyor her şeyden soyutlanıyor bu koskoca kainatta istediği gibi yaşayıp istediği gibi geziyor yiyor içiyor sonra toprak olacağını söylüyorlar. Sen bir bayan olarak tokaya bile para verip tokayı alıyorsun tokanın bile karşılığı paraysa bu kainatın karşılığı yok mudur sence? tokayı yapan varsa bu koskoca kainatı yapan yok mudur sence? Ateistler Allah ın varlığına inanıyorlar var olduğunu biliyorlar sadece inadına inkar ediyorlar.

    0|0
    0|0
  • Aklını kullandığın için oluyor. Merak etme, doğruyu yspiyorsun. Sadece şunu bil. Islam tahrif edilmiş. Hadisler ve sunnetler uydurularak bozuk bir din haline gelmis. Meallerde kafanı karıştıran şeyler de bu bozuk yeni dine uygun kaşı için öyle tercüme edilmiş. Yani mealler de tahrif edilmiş. Saçma sapan şeyler eklenmis malesef. Doğruyu araştırman güzel. Sadece ilerlediğini yolda elde ettiğin bilgilerin delillerine ve delillerin saglamligina bak herzaman. Benim bulduğum kurandaki islamla, bugün insanların inandığı, yaşadığı ıslam çok farklı.

    0|0
    0|0
  • ateist diye bir şey yoktur diyorum var diye ısrar ediyorsunuz. kafirlerde inanır ancak şirk koşarlar. dediklerini yapmaz, Allaha sen kimsinki biz sana tapalım derler. yani işlerine geldikleri gibi yaşarlar. Allahta yarattığı her şeyin kendisine inandığını bilir. lakin özgür irade olaraktan kimseye karışmaz. inanmıyorum diyorsan, o varlığı kabul etmiş sayılırsın zaten. işine gelmiyordur orası ayrı. dinlerin ortak noktası aynıdır. bir yaratıcı vardır ve herkesi o yaratmıştır. kimisini özene bözene, kimisinide baştan savma yaratmıştır. işine gelen şükreder, gelmeyen etmez bu kadar basit. Allah gerçek adaletini tecelli ettirmek istiyorsa, mahşerde bu dünyada bana yaptıkları için benden özür dilemesi gerek...

    0|0
    0|0
  • Ona munafik diyorlar. Kafan karisik Şu an ve seytan Şu an senle daha ilgili once su soruyu sor kendini ben kimim? Bende sorim sen kimsin? Allah i bulmak istiyosan benligini yak! Kendini bilen rabbini bilir..

    1|0
    0|0
  • inandığın şeyi sorguladığında ikileme düşmekten kaçamazsın islamda ikiliğe yer yok. Bugün bütün jeolojicilerin kullandığı yöntemleri kuran-ı kerim 1500 yıl önce söylüyor. Biz ayın kendine ait bir ışığı olduğunu düşünürdük ama kuran-ı kerim bunu 1 buçuk asır önce yanlış olduğunu anlatıyor. Meali okuyup ikileme düşmen çok garip ben sana birde charles darwinin eserlerini, evrim teorisini araştırmanı öneririm. Keza saçmalıklara inanmaktansa bir yaratıcının olduğuna ve onun kusursuzluğuna gözüm kapalı inanmayı tercih ederdim.. Allah yardımcın olsun batmakta çıkmakta senin elinde hayırlı günler.

    0|0
    0|0
  • Hangi kısımda olduğunu ancak sen bilirsin. Çok da ayrıntıya girmemek lazım. İslamın özünde ya da müslümanlığın tanımında "Elinden ve dilinden diğer insanların zarar görmediği kişidir" deniliyor. İyi bir insan ol. Allah'a inan gerisi zaten teferruat. Şeytan çok detaya girdiğin için kafanı karıştırıyor.

    0|0
    0|0
  • Sen müslüman olma. Beyinsizsin valla bak. Sen ataist kal

    0|0
    0|0
  • Evet acı gerçekler

    0|0
    0|0
  • Araştırmak iyi ama şüpheye düşmemek gerek farklı bir din cazip gelse anlarımda ateistliğin nesi cazip geliyo sana?

    0|0
    0|0
  • Şöyle Düşün Binlerce Yıldır Milyonlarca Din Alimi Toplandı -Yasin ve Elif Lam Mim
    Kelimelerinin Manasını Bulamadılarki Daha Nicesi Ve Dinden Dönmediler Aklına Soru Takıldı Diye Sınıfta Soru Sorman Gereken Derste Sen Parmağını Kaldırmayıp Kulaklarınımı Tıkıyorsun? Kuranı Herkes Farklı Yorumluyor Meal Yorumlamaktır.
    Ve Bence İbadet Sana Zor Geldiği İçin Şeytanı Dinliyorsun Başka Birşey Değil.

    0|0
    0|0
  • Yok, doğru yolu buluyorsun.

    0|0
    0|0
  • Satanizm doğru yol.

    0|1
    0|0
  • kendin çevir yapa biliyormusun tarafsız

    0|0
    0|0
  • kafir misin değil misin bilmem de aptal olduğumuzu anladım dediğin an bitti

    0|0
    0|0
  • Kalbinin Sesini Dinlersen Dogruyu Bulursun.

    0|0
    0|0
  • Senin yolun bizim yolumuzu takip etmektir. Ocağa hoşgeldin yavru kurt.

    0|0
    0|0
  • müslüman olmak ayrıcalıktır

    0|0
    0|0
  • Araştırmama devam et birsey demek zorunda değilsin
    Şayet akil sahibi isen doğruya varırsın

    0|0
    0|0
  • Çarpılırsın bak demedi deme

    0|0
    0|0
    • 3ay

      o kadar pislik yapan çocukları öldüren mazlumlara zulmeden şerefsizler çarpılmıyoda ben dini sorguluyorum araştırıyorum diye mi çarpılıcam

    • Hepsini Göster
  • ateistlik ile inancımı bir kefeye koyamazsın? biri baştan reddediyor, biri teslim oluyor.

    0|0
    0|0
  • Arastirinca ateist oluyorsun. Ben de oyle oldum. arkadaslarim da :)

    0|0
    0|0
  • Bütün sorularına cevap verebilirim sorman yeterli.

    0|0
    0|0
  • herşeyi sorgulama kafan karışır haaaa mantıklı cevaplar ara ama

    0|0
    0|0
  • Araştırırken şunu da temel al din kimsenin şahsına inmedi, sana mantıksız gelen başkasına mantıklı gelir, o zaman herkese ayrı din olması gerekti, o yüzden din genele hitap eder, araştırmak yanlış değil araştırıp doğruyu bulan tatbiki imanı elde eder, sana mantıksız geliyo diye yanlış olduğu anlamına gelmez, iman kısmı hem kolaydır hem zordur, taktir senin hüküm senin bana uymasada doğru bu diyebilmek lazım

    0|0
    0|0
  • Ya şöyle gök yüzüne bakmak hatta elini bile oynatmak bir yaratıcının en büyük kanıtı basit bir şeymiş gibi gözüken eli oynatınca kaç tane eklem kaçtane kas haraket ediyor sen rastgelemi oldun dünya uzay rastgelemi oldu bir yaratıcı yok mu peki kuranı kerimi okuma yazma bilmeyen bir insanın o zamanın şartlarında çölde yazması mantıklımı sence

    0|0
    0|0
  • Bak ne guzel iste islamin mantikli oldugunu anlamissin, ve icinde cevabini bilemedigin veya yorumlayamadigin sorular olabilir. Git sor hocaya..
    Ateistlik sadece bir kacisdir, ve en mantiksiz seydir bana gore.
    Bana da vesvese gelmiyor degil, ama imani saglam tutmak lazim. Ibadetlerini yap, icin ferah olsun. Birakdikca iyice uzaklasiyorsun..
    Allah yolunu acik etsin :)

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 15

  • Daha fazla araştır, sorgula. Kafanı iyice karıştırmadan çözemezsin. Okudukça, düşündükçe bulursun. Sonuçta uzun zaman boyunca müslümandın, müslüman bir çevrede yetiştin. Toplumda birçok kişi kınadı müslüman olmayanları. İçinde bir yandan bunu savunan da toplumun sana aşıladığı değerlerdir. Sen de bunu aşmalısın, unutma ki aslında tanrının varlığına inanıp inanmamak yoktur. Hem şu an daha dinleri araştırıyorsun, altı taneyle yetinmek veya sadece İslamı sorgulamak saçma olur. Ama bu konuda pek de konuşma hakkım yok. Ben dinlerin mantığını genel olarak sorgulayıp daha çok tanrı kavramıyla ilgilenmiştim. Sonrasında dinleri teker teker elden geçirmiştim geçirebildiğim kadar. Bu ülkede sorgulayan insanların olduğunu bilmek çok güzel.

    0|0
    0|0
  • İmanın şartlarını say.

    0|0
    0|0
  • Anlamadığın kısımları hocaya sor onların değişik anlamları oluyor. Bazı Ayetler teker teker olayların üstüne indiği için değişil anlamlar taşıyabiliyorlar.

    0|0
    0|0
  • gidip hocalara sorsaydın ya takıldığın yerleri herkesin yorumlama biçimi farklıdır belki sen farklı şekilde algıladın 2 3 hoca sonucu sorularının yanıtını bulsaydın

    0|0
    0|0
  • Kimsenin seni yargılamaya hakkı yok

    1|0
    0|0
  • Ben de Allah'a sonsuz inaniyorum. Kuran'a inanmiyorum pek. Cunku cok celisiyor. Ve kimi ayetler kadini fazla yererken erkegi yuceltiyor. Allah'a ve ahirete inaniyorum. Bence en onemlisi bu

    0|0
    0|0
  • Hayır tabikide ikilime düşmen normal bana da oluyor. Araştırman gayet güzel. Sadece kendinle baş başa kal ve sorgula senin için doğru yolu bulursun zaten.

    0|0
    0|0
  • O ayet e girmiyosun sanırım. o ayetin anlamı ölüm veya bir musibet geldiğinde kafirler inanmadığı halde korkudan inandık dedikleri için inen bir ayetti sanırım

    0|0
    0|0
  • Elhamdülillah Müslümanım. Tükçe' nin baş harfini bile küçük yazan birinden mantıklı bir soru beklenmezdi zaten. Şeytana uymamaya çalış.

    0|0
    0|0
  • Düşündürücü

    0|0
    0|0
  • Çok büyük bir yanlış içindesin bence ben hayatımda ateistlik kadar saçma bişey görmedim bence sende en kisa surede tövbe et ve bu yanlıştan dön geç olmadan.

    0|1
    0|0
  • Allah yok, din yalan.

    0|0
    1|1
  • bendede bazen oluyır analmıyorum

    0|0
    0|0
  • Aklına takılan neler

    0|0
    0|0
  • Evet öylesin

    0|0
    0|0
Yükleniyor...