İngilizce anlayanlar bakabilir mi?

İngilizce anlayanlar bakabilir mi ?Arkadaşlar daha kibar söylemde is are sona geliyo anladım ama mesela leavr open should falan neden sona gidiyor nasil ayırt edebilirim?


0|0
4|5

En İyi Erkek Görüşü

  • Türkçe gibi düşün. Biliyor musun hangi otobüse binme-liyiz?
    Do you know (biliyor musun) which bus (hangi otobüse) we (biz) should take?(binmeliyiz). Türkçe- İngilizce arasındaki anlam köprüsünü çözersen kolay. Cümlenin Türkçesi neyse ona göre should başa da gelebilir sona da gelebilir. Yani arada gizli which varsa, should sona gelir. Bus that we should take. Binmemiz gereken otobüs anlamına gelir. Bu işler karışık ya. Tercümanım ama burdan yazıyla anlatabileceğim bişey değil bu.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Eğer takip edersen. Uzun uzun anlatabilirim anlayabileceğin şekilde.

En İyi Kız Görüşü

  • Indirect olduğunda soru değişiyor hani önceden otobüs durağı nerede diye sorarken sonra otobüs durağının nerede olduğunu biliyor musun diyorsun o yüzden yerleri değişiyor ama zaten bak birinci örnekte de leave sonda ikinci örnekte de sonda sadece soru değişmiş başka bir farkı yok kafanı karıştırma

    1|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 4

  • Kibarlıkla alâkası yok. Orada meselâ "The bus...", "The ticket machines are" bunlar kalıp. Hepsinde şekil aynı, kalıba göre çekimleyeceksin. Sorun varsa yanıtlayabilirim.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      tam anlayamadım

    • 3ay

      En baştaki tablodakiler soru kısmı ardından kalıp, yani phrase gibi düşün. İki cümle geliyormuş gibi.

  • Cümlede yardımcı fiili birkez soru anlamında kullanabilirsin “do you know” derken soru olarak kullanmış zaten. Bide should`u bir daha öznenin önenine alırsan 2 defa sormuş gibi olursun, anlam bozukluğu olur.

    1|0
    0|0
  • Sorunun asil cumlesi sonradan geliyor o yuzden

    0|0
    0|0
  • İngilizceyi bozmayın bir eliniz ona değmemişti

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 3

  • Her zaman indirect questions da fiil sona gelir. İlk 2 cumlenin fiilleri is are yani yardimci fiillerken, sonraki cumlelerin filleri normal verbler leave, go gibi.

    1|0
    0|0
  • Onlar geniş zamanda cümleler olduğu için sona gidiyor

    1|0
    0|0
  • burada is-are soru kalıbına girdiği için başa geliyor
    diğerleri zaten sona gelir hep

    0|0
    0|0
Yükleniyor...