Masonlar niye bu kadar ciddiye alınıyor?

Burda engelci bir cahil bana hatırlattı, insanlarda acayip bir 'O masondu, bunlar hep masonluğun oyunları, masonlar şöyle masonlar böyle' diye bir masonluk=şer algısı var.

Lâkin ki, öyle değildir tabii.

Masonluk denen şey 'laik ahlak' tabanlı, genelde üyelerine pek dini bir baskıda bulunmayan, günümüzde iyice ayağa düşmüş bir 'Akıl üzre ahlaka dayalı modern Dünya' akımından başka bişey değildir.

Ne öyle abartıldığı kadar derin işlerle alakası vardır ne de bir grup insanın Dünya'ya hakim olma davasıdır.

Parası ve eğitimi olan bir grup aristokrat taifesi ve potansiyelli insanın kendine göre özellikle 18. yüzyıldan itibaren toplanıp sembolik ayinlerle falan saçma salak vaazlarda bulunduğu bir global klüptür.

Çıkıp 'Onun dereceleri var, en tepedekiler şöyle hain, böyle pezemenk' iddiaları da komplo teorisidir.

Son 200 yılda tarihe yön vermiş bir sürü insan masondur doğru, ama bunun sebebi zaten o zamanlar nüfuz ve irfan sahibi herkesin bir şekilde masonluğa bulaşmasından ötürüdür. Bunu 'Masonlar Dünya'yı yönetiyor' kafasına bağlamak 'Facebookcular gizli bir örgüt, hem onun dereceleri var, sıradan kullanıcılar hiçbirşeyden haberi olmayıp Zuckerberg'e para kazandıranlar' demeye benziyor.

Açın bakın internette masonizm hakkında her türlü veri var.


0|1
1|4

En İyi Kız Görüşü

  • Diğer gruplardan farkı yok benim için. Masonluk simdiye kadar hic konum olmadı. Pek konusulan bir sey degil. Ve insanlar atatürk masonmuş diye laf cıkmadan once mason ne onuda bilmiyordu. Onemli bir konu degil.

    0|0
    0|0
    • 3ay

      O devirde mason olmayan adam yoktu zaten. Millet masonluğu puşt gibin, güzel kardeşim gibin bişey sanıyor.

      Dönemin yapısının sonuçlarından biridir masonluk.

En İyi Erkek Görüşü

  • Siz ne derseniz diyin dar düşünmeyin ne siz ne de ben dünyayı hangi örgüt yanda kişilerin yönettiğini hiçnir zaman bilemeyeceğiz 😄 Ayrıca fetönünnde kıdemli bir mason olduğu iddiasını bir yerden tutarsak bu insanların aslında o kadar da masumca işler yapmadığını görmüş oluruz kanımca, yanılıyor da olabilirim elbette, çünkü masonizmin kurucusu olduğu söylenen insanın (adını unuttum şu an ) ölmeden önceki mektubunda uzun vadeli dünya planlarını bir bir sıraladığını görüyoruz. Aslında özetle , masonluğun temelinde güzel ya da sade şeyler olabilir. Fakat tarikatın içindeki insanların amaçları farklı olabilir

    0|1
    0|0
    • 3ay

      Dar düşünmek 'bunlar hep pis planlar içinde olmak' diye bu tür adamları düşman bellemek asıl.

      Yeni Şafak kafasında düşünürsek herşey masonların oyunu zaten.

      Masonluğun da belli bir kurucusu yok aslında, toplama, birden fazla kaynaktan beslenen tuhaf, saçma sapan bir gelenek.

    • 3ay

      Aslında masonluğu dedem kurmuş, ben de şu an yeni şafağın sahibi..

Kızlar Ne Diyor 0

Kızlardan En İyi Görüş seçilmiş!

Erkekler Ne Diyor 3

  • Şunu bir izlemeni öneririm
    https://www.youtube.com/watch?v=ik2pJA95rOg

    0|0
    0|0
    • 3ay

      Kabaca baktım, ciddiye alıp 45 dakkamı veremem hiç. Hep aynı mabaddan uydurma teraneler. Bunları hep şu Kurtlar Vadisi'ndeki Deli Hikmet tiplemesi yaydı bizim millete.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Sen bu uslupla dar kafayla bir yere varamassın. Halada argo konuşmaya devam ulan. Biz sövsek akpliler sövüyor müslümanlar sövüyor oluyor vay anasını:) Ayrıca ben lafın gelişi kardeşim dedim lafımı geri alıyorum. Hukuksuzlukta parti başına geçen adamı nekadar bukadar savunuyorsunki? Ayrıca chpnin tabanıda çok karışık kimin ne yapacağı belli değil. Eminim sen kılıçdaroğlundan daha zekisindir sen parti kur o sana oy atsın boşver

    • 3ay

      Al işte. Ozaman bende sövyim kapasiten bu olduğu için dayanamayınca söz a. qmun piçi seni

  • masonlar degilde dunyayi ingilizler yonetiyor kraliyet ailesi mason yahudiler israil abd derin devlet gibi kurumlari olgulari paravan olarak kullaniyor

    0|0
    0|0
  • Faaliyetlerini gizli yaptıkları için ve haklarında fazla birşey bilinmediği için.

    0|0
    0|0
    • 3ay

      Yahu adamların temel aldığı öğretilere ulaşmak zor değil, öyle çok gizli falan da değil.

      O gizli faaliyetlerin de saçma salak paganistik ayinler olduğu biliniyor zaten.

    • 3ay

      Hiç bir şey değil, çok şey bilinmiyor.

Yükleniyor...