Dini nikah gecerliligiyle alakalı bir soru. Sadece bilgisi olan cevap versin lütfen?

Bir arkadaşım su an boşanma sürecinde. Büyük bir tartışma yaşadıkları sırada eşi 3defa boş ol demiş. Kendisi duymamış arkadaşımın ama kızın annesi tyzesi ve kuzeni duymuş. Nikahları durumdadır. Zaten birlikte anlaşmalı boşanma için dilekçe bile verdiler. Adam boşanmak istemediği için o boşanma sayılmaz seni daha bosamadim diyo.


0|0
9|21

En İyi Erkek Görüşü

  • Ben imam hatip mezunuyum. Kısa bir bilgi verim.
    Şimdi zaten iki birey boşanma kararı almış ve resmiyete dökme yolunda 1 adım atmislar fakat henüz bosanmamislar.
    Bos ol diyen beyefendi hanimefendinin akrabalarina bunu soyluyor. Yüzüne söylemiyor. Burda yüzüne söylemesi geçerli sayabilir diye biliyorum. Ama resmiyete dökülmek için ilk adım altıgi içinde boş ol demesi dini nikahlarini bozmuş olabilir.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Çok ayrıntı bir durum gerçekten. Bilgiler için de teşekkür ederim

    • 3ay

      Rica ederim selametle kalın.

En İyi Kız Görüşü

  • Boşol boşol boşol deyice 1 talak olmuş olur. Geriye 2 talak hakkı daha vardır.

    İbn Abbâs’ın bildirdiğine göre Abdu Yezîd’in oğlu Rukâne de babası gibi karısını üç talak ile boşadı, sonra buna fazlasıyla üzüldü. Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem ona, karısını nasıl boşadığını sordu.“Üç talakla”, dedi.“Bir mecliste mi?” diye sordu.“Evet”, dedi.“Bu bir talaktır, istersen ona dön” dedi. O da hemen döndü.

    Ama tabi cocuk oyuncaği değil bu sinirlenince pişman olacağiniz işler yapmayin

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Aynen öyle çok haklisin. Çocuk oyuncağı değil

Erkekler Ne Diyor 20

  • Bir hocaya sormak lazım bunu
    ama bunu dediyse ve çevredekiler duyduysa
    evet bir hükmü olabilir diyebliriz

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Aynen hocaya sormak lazım. Ama şöyle de bisey var anlaşmalı boşanmak için dilekçe verdiler. Su an arıza çıkarmaktan baska bisey değil bunun yaptigi

    • 3ay

      ya bilemiyorum tabi bunun detaylarını
      en iyisi bir hocadan net cevap almak

    • 3ay

      Kesinlikle öyle. Cok sagol

  • boşanmak istemiyosa neden boşolx3 muhabbetine girmiş ki o az daha zeki olsa canım olacak arkadaş ve yine madem anlaşmalı boşanma için dilekçe vermişler dahası ney yani bu arada resmi nikah asıldır resmiyetin olduğu yerde imam nikahının hükmü olduğunu sanmıyorum

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Ya zaten resmi nikah sartlariyla dini nikah şartları aynı ki. Dini nikah in tek artısı duayla olması ve mehir konuşulması. Bence de esas resmi nikah

    • 3ay

      boşanma kısmında farklılık var ama mesela dini nikaha göre boşandığın eşinle tekrar evlenemezsin evlenebilmen için daha önce başkalarıyla evli olunması gerekir resmide öyle bir dert yok sadece süre var bildiğim o kadar
      mihr olayı ise resmide nafaka var o da aynı sayılır ;)

    • 3ay

      Evlenirken konusulmuyor resmi nikah da mehir. Onu kastettim. Evet geri donmek icin bazi şartlar var

  • Üç defo boş ol veri dönüşsüz nikah akdini bitirir diye biliyorum şahitlerin sayisi da yeterli sanirim

    1|0
    0|0
  • Ciddi bir mevzu var ortada.
    Hiçbirimiz fıkıh bilgisi yeterli değil, bunu cevaplamaya. En güzeli il Müftülüğüne gidip sorsunlar bunu.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Bak iyi hatrlattin müftülüğü. Tesekkur ederim

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Bu ülke, kendinden başka herkesi aptal sanan, aptallarla dolu. Baksana aşağıdaki yorumlara. Hiçbir dinî eğitim ve terbiye almadan, iki gramlık aklı ile fetva verenler mi dersin, dini geçmişe ait bir masal sananlar mi dersin... Kısacası; zihni iğdiş edilmiş sürüler. En küçük bir hukuki meselede hukuk metinleri herkese açık olmasına rağmen koşarak avukata gidenler, mesele din olunca hadsizce ve edepsizce ahkam kesiyorlar...

    • 3ay

      Saygısızlık bu başka bisey değil ya... Anlıyorum demek istediklerini.

  • Resmi nikahta dini nikahin yerini tutar artik. Geri kafali olmayin. Hukuka gore bosandilarsa dini olarak ta bosanmislardir. Resmi nikah herkese ilan edildigi icin dini nikah gibidir.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Zaten diğer yorumlarda da dediğin şeyi yazdım bende bir bakarsan. Amacım kafası karışan adasa yardım etmek. Teşekkürler yine de...

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Bilmeden konuşmak o zaman senin yaptığın. Adına ne denir iyi bilirsin ! Her şeyi biliyorsun ya (!)

  • Keşke düzgün yazsaydın ya. Bir b*k anlamadım.
    Adam 3 kere boşol dediyse nikah düşer. Resmi nikah düştükten sonra bile nikah otomatik olarak düşer. Senin ki resmi nikah düşmeden imam nikahını düşürmüş..

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Anlamadığın yeri sorabilirsin anlatabilirim. Tesekkur ederim

  • Eğer ortada en az 2 şahit varsa ve duymuslarsa o zaman nikah bozulur.

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Kızın duyması şart değil mi

    • 3ay

      Şart değil ancak kadının şahitliği yarimdir. Bu yüzden bu durumdada yarim mi olur tam mi onu bilemiyorum.

    • 3ay

      Hmmmm

  • bu ilk boşama sayılır fakat kadın boşanmak istiyorsa onun da boşanma hakkı var illa ki erkeğin boşaması gerekmez

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Nikah kıyilırken belirtmesi gerekir diye biliyorum. Gerek yok mu. Kadinin bosama hakkı var mi

    • 3ay

      her durumda kadının boşanma hakkı var. birkaç hocaya danışabilirler.

    • 3ay

      Hmmm. Cok sağol teşekkürler

  • Tekrar dini nikah farz öyle saçmalık olmaz derin bir konu iyice araştırsınlar

    1|0
    0|0
  • Dinen boşanmışlar malesef. Eğer ki cinsel ilişkiye girerseler de zina olacaktır bilgine

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Yok zaten geri dönüşü yok gbi. Ama uyaririm

    • 3ay

      yaa olurda fikirler düşünceler değişir.2 ay sonra tekrar farklı düşünebilirler. Sen yinede söyle dediğin gibi bilgisi olsun

    • 3ay

      Tesekkur ederim. Hayırlısı olsun

  • Boşanma işlemini mahkeme gerçekleştirir din değil

    1|0
    0|1
    • 3ay

      Ya anlaşmalı boşanma dilekçesi verildi. Mahkemeleri olcak

  • Dinen bosanmislar

    1|0
    0|0
  • Resmi nikah gittikten sonra dini nikahın geçerliliği de olmaz ki

    1|0
    0|0
  • boşayamamış onun duyması lazımdı.

    1|0
    0|0
  • Dini nikah mı kaldı günümüzde ya

    0|0
    1|1
    • 3ay

      Resmi nikah yokken ( dini nikah ) vardı.

      Şaun : hem resmi hemde dini nikah beraber kıyılması şarttır..!

      Resmi nikahta : ( mihir ) yanı kadına boşanması durumunda 3 ay'ki çocuğu yoksa ve kimseye muhtaç değil ise? vede hamile olup olmadığı anlaşılıncaya kadar : yemesi, içmesi, giyinmesi vede kalacak yerinin masrafları karşılanması adına ( altın ) verilme zorunluluğu yoktur..! ancak ( dini ) nikahta bu vardır..!

    • 3ay

      @realsanalvefa ben Sadece Resmi nikahı onaylıyorum

    • 3ay

      Olabilir, lakin Allah emri olan hiç bir şeye ben kabul etmiyorum denemez.. denirse? Dinden çıkar..!

      Sadece ben resmi nikahtan yanayim diyebilirsin.

  • 3 şahit var ise boşanmışlardır dini olarak
    Öyle biliyorum.

    1|0
    0|0
  • Ben 3 yıl dini nikahlı kaldım aynı evde değildik o ayrı yaş tutmuyordu resmi nikah için

    0|0
    1|0
    • 3ay

      Aynı evde olmadan dini nikah ne alaka. Nişanlılıksa o ayri

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Hey yarabbim ya İmam nikahını biz yaptık biz yaşadık herşeyi alemin derdi seni mi gerdi istediğim gibi yaşarız hayatı hesap mı vericem Sana zaten gizli üyeler le muhattap olmamak gerekir gizli ya gerçek kimliğini gösterir hemen zavallı ergen

    • 3ay

      Kimsenin karışmamasını istiyorsan sorduğum soruya cevap vereceğine gelip kendini anlatmazsin... İstediğim gbi sorarım sorumu da gelmeseydin. Olgunluk yapıp bildirimleri kapatıp gitmiyosun burda tartışmaya devam ediyorsun.

  • saçmalık

    0|0
    0|1
  • O iş bitti artık dini nikahı yok o kadın haram o erkeğe

    1|0
    0|0
  • Zaten herşey bitmiş daha ne olsun

    1|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 8

  • Boşanmış. Daha ne üsteliyo ki? eğer nikahları var diye, birlikte kalırlarsa bu zinaya girer Allah katında.

    1|0
    0|0
  • kız duymadıgı sürece ben bozulmuyor diye biliyorum

    1|0
    0|0
  • Nikahları geçerli değil 3 defa demiş sonuçta..

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Kendisi duymadığı için olmaz diye diretiyo

  • Dini olarak bence onlar boşandı. hocaya danışın.

    1|0
    0|0
  • Bosanmis dinen..

    1|0
    0|0
  • Ne alaka
    Boş ol dediyse bitmiştir

    1|0
    0|0
  • Dini nikah😐

    0|0
    0|0
    • 3ay

      Hangi ifadeyi kullanayim onun yerine? Nasıl istersin

  • Tek talak sayiliyo o yani daha bosanmamislar

    1|0
    0|0
    • 3ay

      Boşanma davası sonuçlanınca nikah kendiliğinden dusmez mi acaba ya. Yani mantiken öyle olması lazım.

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      Tesekkur ederim

    • 3ay

      Rica ederim

Yükleniyor...