Türk Dil Kurumunun Selfi için özçekim kelimesini de görçek olarak değiştirmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Güncellemeler:
güncel
Guncel
9 gun onceki sorum bugun gunun sorusu 😂😂😂😂

1|1
75|61

En İyi Kız Görüşü

  • Aferin onlara. Tek ihtiyacımız buydu^^

    0|2
    0|0

En İyi Erkek Görüşü

Kızlar Ne Diyor 74

  • görçek ne la özçekim bile daha iyidi. görçek yok hmk melih götçek.

    1|1
    0|0
  • Görçekten müthiş bir haber bu :P

    0|3
    0|0
  • Görçek ne ya? İlk önce '' gerçek '' yazdın da elin kaydı da ''görçek '' yazdın sandım. Özçekim daha iyiydi.

    1|0
    0|0
  • Görçek ne ya aklıma köçek geldi şaka mı bu 😂 😂 😂

    2|0
    0|0
  • Turk dil kurumu da nerde imkansiz kelime var onu bulur ya da bir sozun aciklamalari sacma sapandir.

    0|0
    0|0
  • Tdk rezil resmen, bir bok bildiği yok.

    0|1
    0|0
    • ünlü harvard üniversitesi dil uzmanımız theebadlif da tdkyı kötüledi vay be üstad çok iyi lafı yapıştırdınız. artık tdk istifa edip kendini kapattırır.

  • Çok oturgacli goturgec den sonra gorcek koyar mi :))

    4|0
    0|0
  • Onlarinda isi o

    0|0
    0|0
  • İnsanlar işini yapmaya çalışıyorlar sadece..

    0|0
    0|0
  • Benim için ha selfi, ha özçekim, ha görçekim hepsi aynı... Görçek biraz tuhaf duyuluyor, ama hiç bir anlamı yok benim için. Selfi iyidir ya

    0|0
    0|0
  • Görçöktön kömök

    0|0
    0|0
  • ikiside tam karşılamıyor. görçeki kim buldu acaba. diğer çekimler yapılırken ezbere mi çekiyoruz. onları da görüp çekiyoruz. özçekim biraz oturduydu en azından. beterin beterine ne gerek vardı şimdi :D

    0|0
    0|0
  • görçek ne ya.. çekmem bidaha :)

    0|0
    0|0
  • Napiyor bunlar ya

    0|0
    0|0
  • Farketmez

    0|0
    0|0
  • Gereksiz

    0|0
    0|0
  • görçek ne ya özçekim gayet mantıklıydı

    0|0
    0|0
  • Çok saçma olmuş özçekim gayet iyiydi

    0|0
    0|0
  • Özçekim - guzel.
    Görçek - saçma ve gerzekçe.

    0|0
    0|0
  • Bakçek yapmamışlar allahtan zıngıldaklar

    0|1
    0|0
  • Daha iyi olmuş bence

    0|0
    0|0
  • KPSS'de çıkar bu garanti

    1|0
    0|0
  • Dalga geçiyor resmen Türk Dili ile.. Tdk (e) hiçbir şey yapmıyor kurulu berbat. Öz çekim çok yerinde bir sözcük idi ama bununda değişmesi saçmalık.

    0|0
    0|0
  • çok zekice zaten ülkedeki en önemli konu bu uzun süredir heyecanla bekliyordum ne olacak diye şimdi gördüm çok mutluyum

    0|0
    0|0
  • görçek ne yaa tdk nin saçmalıklarına şaşıramıyorum bile..

    0|0
    0|0
  • Özçekim daha iyiydi.

    0|0
    0|0
  • Özçekimin nesi varmış da görçek yapmışlar? Sanki "gerçek" kelimesini tiki bir kız söylüyomuş gibi 😄

    0|0
    0|0
  • Aptalca.

    0|0
    0|0
  • Dilimiz açık bir dildir.

    0|0
    0|0
  • Özçekim daha iyi

    0|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    44

1 özel görüş
Sadece soran ve görüş paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!

Erkekler Ne Diyor 60

  • TDK iyice işsiz kaldı.

    0|1
    0|0
    • ne yapsınlar onlarda maaşlarının hakkını vermek için cok büyük çaba harcıyorlar. ne kadar yorulmuştur beyinleri :)

  • Melih başkanın bir oyunu olabilir mi

    0|1
    0|0
  • Olley be görçek oldu çok rahatladım artık için selfie demeyeceğim

    0|1
    0|0
  • Özçekim daha güzeldi ya

    0|1
    0|0
  • Özçekim çok daha iyi bir karşılıktı aslında. Görçek kelimesini tutmadım! TDK görevleri arasında, dilin canlı bir varlık olmasında mütevellit, yeni çıkan her kelimeye mantıklı bir Türkçe kelime karşılığı bulması da vardır. Nitekim kimi zaman bu konuda refrigator kelimesine buzdolabı, fax kelimesine belgeçer, computer kelimesine bilgisayar karşılıklarını bulduğu gibi, başarıyla gerçekleştirmişlerdir.

    0|0
    0|0
  • Aklıma vederson geldi 😂
    Başka bir şey düşünmüyorum 😄

    0|0
    0|0
  • Selfie nin türkçesini bile söylemiyorken bunu düşünen olur mu sence

    0|0
    0|1
  • Çalışıyorlar işte fenamı. Boş oturup maaş alacaklarına kırk yılda bir işe yarıyorlar. Doğru ya da yanlış. Acaba orda çalışanlar hakkaten ne yapıyor :)

    0|0
    0|0
  • Aynı A. dilaçarı tdk nın başına getirdikleri dönem gibi olmuş yazgaç silgeç çok oturgaçlı götürgeç gibi:/

    0|0
    0|0
  • özçekim daha güzel. TDK işi yok galiba.

    0|1
    0|0
  • bu kelimeleri neden çok arıyorlar.. acaba
    özçekim iyiydi aslında :)

    0|0
    0|0
  • Tdk kimin umrunda :)

    0|0
    0|0
  • Bir çaba var , takdir ediyorum

    0|0
    0|0
  • Tdk her geçen gün bataklığa biraz daha batıyor. Dilimizin içine ettiler, hala profesörler artist artist konuşuyorlar. İtoğluitler.

    0|0
    0|0
  • Çok 'görçek' birşey :D.

    0|0
    0|0
  • İşsizlik

    0|1
    0|0
  • işte budur. en ciddi problem çözüldü

    0|1
    0|0
  • Öz çekim pek kullanılmayınca yeni bir kelime türetilmiş ve bence çok hoş olmuş bu bolca kullanılacaktır

    0|0
    0|0
  • Saçma :D

    0|0
    0|0
  • düşünmüyorum

    0|0
    0|0
  • Çok Oturgaçlı Götürgeç (Otobüs)
    Uçan Memeli (Hostes)
    Yazar Geçer (Daktilo)
    Gibi Gibi Saçmalıkları Tanımlamakla Ünlü Bir Kurumdur

    0|0
    0|0
  • Saçma, öz çekim daha iyi

    0|0
    0|0
  • Yapmasınlar böyle şeyler.

    0|0
    0|0
  • İyi bir karar

    0|0
    0|0
  • Öyle daha iyi olmuş

    0|0
    0|0
  • Özçekim daha güzel... kendin çekiyorsun... Başkası yok... Özçekim... Benim kendi çektiğim resim... Çok doğru olmuş...

    0|0
    0|0
  • kendimseker olsaydi daha iyi olurdu

    0|0
    0|0
  • Durmak yok. Yola devam :D :D

    0|0
    0|0
  • Her zamanki TDK rezilliği şaşırmadım sadece buna ithafen demiyorum yanlış olmasın karşıyım anlamsız ve kelime anlamını karşılamayan açıklamalar bulunuyor bolca.

    0|0
    0|0
  • turk dil kurumu kadar sacma bir kurum yok ya dili kucultup duruyo öz cekim. görcek diyip duruyo tek yapması gereken turkceye uygun yazmak hepsi bu

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    30
Yükleniyor...